Gå til innhold

Styrketrening og for lite mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har trent styrke siden september i fjor. Da hadde jeg ikke rørt ett styrketrenings apparat på ca 10 år. Hadde ekstremt lav muskel masse etter å ha vært syk. Har nå trent 3 dager i uken og har hatt god fremgang i styrke på dette året. Jeg trener for helsen sin del og fordi det gjør meg glad, men skulle jo ønske at rumpa ble litt større. Jeg er nokså slank med mine 55 kg og 173 cm. Lurer rett og slett på om jeg må spise mer. Har ligget på ca 1550 kcal om dagen ikke for å spise lite, men det er ca det jeg får i meg. Jeg spiser da hovedsakelig grovt brød, fullkorn pasta og ris, mye grønnsaker, litt frukt, fett fra smør og avokado, kylling, oksekjøtt og fisk. Sjokolade og potetgull i helgen. Noen som har noen råd  til meg?

Anonymkode: eddf1...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det hørtes ut som lite mat. I den tiden jeg trente mye styrke lå jeg på minst 2000 kcal daglig. I verste fall bryter treningen kroppen ned mer enn den klarer å bygge opp på et så lavt inntak som du har.

Anonymkode: dae03...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skriver du ikke hvor gammel du er, men her kan du regne ut hvor mange kalorier du faktisk trenger om dagen. 

https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/diverse/beregning-av-kaloribehov/

De fleste trenger over 2000 kalorier om dagen, avhengig av jobb og aktivitet. Du spiser som om du skal slanke deg, da klarer ikke kroppen å bygge muskler. 

Anonymkode: 0f630...81c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med å få i meg nok mat.. jeg drev med styrke og spiste ganske sunt men var ikke fanatisk og hadde bare litt dårlig matlyst. Jeg byttet ut forokost med en søt bærsmoothie. Du kan også lage shakes til frokost med for eksempel TCM olje, peanøtsmør, kakao, kaffe og proteinpulver... jeg får også bedre matlyst av trening som svømming, klatring og sykling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...