Gå til innhold

Ikke forsikre barn.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ikke forsikret barna, mest pga de vilkårene forsikringsselskapet la frem ikke var gode nok. Skulle barnet bli sykt var det vel 1G vi fikk? Og noe støtte til å være på sykehuset for oss foreldre. Skulle det gå så gale, så har vi like mye i oppsparte midler. Skulle vi forsikret barna måtte gevinsten ha vært mye, mye høyere. Men da er vel prisen der etter.

Anonymkode: fa744...179

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det fortsatt mulig å forsikre baby allerede mens den ligger i magen? Husker det var en aktør som tilbydde det for 10-14år siden.

Forsikret de to siste slik, da det ble trøbbel med å få forsikring på eldstemann kun pga hud opp til øverste ledd mellom to fingre på den ene hånden.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ikke forsikret barna, mest pga de vilkårene forsikringsselskapet la frem ikke var gode nok. Skulle barnet bli sykt var det vel 1G vi fikk? Og noe støtte til å være på sykehuset for oss foreldre. Skulle det gå så gale, så har vi like mye i oppsparte midler. Skulle vi forsikret barna måtte gevinsten ha vært mye, mye høyere. Men da er vel prisen der etter.

Kva om dei blir varig uføre?

Anonymkode: 385f3...54a

• Liker 3
Skrevet

Har ikke barneforsikring fordi den rett og slett ikke gjelder for vårt barn. Spurte forsikringsselskapet om det var noe vits å tegne den forsikringen, og de sa rett ut at det var det ikke. Hun vil ikke få en krone ved uførhet, pga medfødt utviklingshemming. Dog har hun flere rettigheter i velferdssystemet enn andre barn. 

• Liker 3
Skrevet

Ser ingen grunn til det. Vilkårene er dårlige, helsevesenet er godt og gratis og vi har god råd og kan bidra resten av livet ved behov for mer. 

Anonymkode: a58c6...702

• Liker 4
Skrevet

Mine er forsikret. Glad for det. Eldste gutten ble sparket i munnen og mistet 2 tenner. Måtte gjennom mange år får han fikk implantat. Dyrt var det. Forsikring dekket heldigvis 

Anonymkode: 897c1...e45

• Liker 1
Skrevet

Dere som forsikrer barna deres ødelegger for alle andre. Dere skaper amerikanske tilstander. I Norge er vi så heldige å ha den fantastiske Folketrygden, men jo fler som velger å kjøpe privat forsikring på barna sine, jo lavere kan Regjeringen velge å sette satsene og så kan de si at folk heller må kjøpe seg private forsikringer. Det har ikke fattigfolk råd til, mens de som tjener godt har råd, og da får vi et skjevere samfunn med større forskjell mellom fattig og rik. De siste årene er det begynt å bli større og større forskjell på fattig og rik, men vi er foreløpig langt unna en situasjon med arvelig fattigdom. Vær et godt medmenneske og ikke skap større forskjeller, bruk heller resurser på å jobbe for en enda bedre Folketrygd. 

Anonymkode: 81101...ad9

• Liker 8
Skrevet

Er det veldig uansvarlig av meg å ikke forsikre mine barn? Jeg har blitt rådet å ikke gjøre det,men etter å ha lest her blir jeg usikker. Hva nør jeg gjøre?

Anonymkode: 4e3ae...ccd

• Liker 2
Skrevet

Mange har privat helseforsikring, tannhelseforsikring etc. i tillegg til de obligatoriske forsikringene på hus, innbo, biler, reise, dyr, seg selv og familien. 

Anonymkode: 7d966...000

• Liker 1
Skrevet

Vi har ikke forsikret barna våre (enda), men tenker å gjøre det. Vil da ha en forsikring som utbetaler månedlig stønad ved uførhet. Hvor mye betaler dere andre for dette?

Anonymkode: 0332d...55d

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mine er forsikret. Glad for det. Eldste gutten ble sparket i munnen og mistet 2 tenner. Måtte gjennom mange år får han fikk implantat. Dyrt var det. Forsikring dekket heldigvis 

Anonymkode: 897c1...e45

Slikt får msn jo dekket fra det offentlige også! Tannskader fra ung alder blir dekket hele livet om det er dokumentert at det er pga en skade skjedd tidlig i livet! 

Anonymkode: 3abd5...be7

• Liker 7
Skrevet

Dere som forsikrer barna deres ødelegger for alle andre. Dere skaper amerikanske tilstander. I Norge er vi så heldige å ha den fantastiske Folketrygden, men jo fler som velger å kjøpe privat forsikring på barna sine, jo lavere kan Regjeringen velge å sette satsene og så kan de si at folk heller må kjøpe seg private forsikringer. Det har ikke fattigfolk råd til, mens de som tjener godt har råd, og da får vi et skjevere samfunn med større forskjell mellom fattig og rik. De siste årene er det begynt å bli større og større forskjell på fattig og rik, men vi er foreløpig langt unna en situasjon med arvelig fattigdom. Vær et godt medmenneske og ikke skap større forskjeller, bruk heller resurser på å jobbe for en enda bedre Folketrygd. 

Jeg har rett og slett ikke råd til å hjelpe barna mine noe særlig økonomisk når de blir voksne. 

Hvis mine barn ender opp som uføre, ønsker jeg at de skal ha et greit sted og bo og en grei økonomi selv.  

Derfor har vi valgt å forsikre barna våre. 

Anonymkode: 5597f...90a

• Liker 3
Skrevet

Er det veldig uansvarlig av meg å ikke forsikre mine barn? Jeg har blitt rådet å ikke gjøre det,men etter å ha lest her blir jeg usikker. Hva nør jeg gjøre?

Anonymkode: 4e3ae...ccd

Hvem har rådet deg til det? Hvis du har veldig mye penger kan jeg forstå det.

Anonymkode: 5597f...90a

• Liker 1
Skrevet

Jeg har forsikret barna mine utelukkende fordi jeg ikke ønsker at de skal bli minstepensjonister for livet, dersom de skulle bli uføre i ung alder. 

Anonymkode: 136d4...d6e

• Liker 3
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror de har flere grenser, men de under 1500 gram må som oftest vente til 7 år. Og under 2000 gram til 4 år. Mulig de også skiller mellom prematur og dysmatur. 

Anonymkode: 3abd5...be7

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eg får ikkje fordi barnet mitt er prematurt. Kan søke på nytt når hen er 2 år...

Jeg fikk forsikring hos If når min var 1,5 år. Hun var prematur og dysmatur (1550g i uke 32). Fått avslag alle andre steder, men nå er hun endelig forsikret 😊

Anonymkode: 3acc1...d92

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kva om dei blir varig uføre?

Da er de uansett sikret evig uføretrygd og pensjon til de går i graven, og gratis helsehjelp. Det blir nok ikke ett fett liv, men de kommer til å ha hus og mat og varme, om ikke annet. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg er veldig glad for at min mor hadde forsikring på meg. Vi var i en bilulykke når jeg gikk på barneskolen. Jeg ble skadet og ble i en alder av 24 uføretrygdet etter å ha mottatt stønader fra nav fra 18 års alderen. Fikk utbetalt en sum fra forsikringen som gjorde det mulig for meg å kunne kjøpe meg en liten leilighet (sammen med et lite lån fra Nav). Jeg vil nok aldri fungere noe i jobb, og hadde aldri kunne kjøpt meg et sted å bo. Her er det også dyrere å leie enn å eie. Så forsikre barna deres!

Anonymkode: aa905...70a

• Liker 4
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du gi deg. Dette viser at du ikke har noen idé om hvordan det er å ha et barn med funksjonsnedsettelse eller sykdom i dagens Norge. Man kan fint jobbe for mindre forskjeller (f.eks ved å engasjere seg frivillig og politisk og ikke stemme på høyresida - jeg jobber frivillig og politisk), samtidig som man har private forsikringer. Ungen min får ikke barneforsikring dessverre. Jeg ville aldri droppet å ha forsikring på et friskt barn. Hvis du må være på sykehus i flere måneder med ungen din og ikke får jobbet, må du regne med store økonomiske tap. Du får ikke dekket dette, kun opptil et visst beløp. Hvis du må bygge om, dekker Folketrygden minimalt, du får som regel bare innvilget en rampe eller 60.000, og du kan regne med en ombygging for mange hundretusen, noen ganger flere millioner. Husbanken kan du ikke regne med, og det finnes nærmest ikke tilgjengelige boliger i Norge for andre enn aleneboende rullestolbrukere.

Selv har vi greie/normale inntekter på 675.000 og 810.000, men vi har gått på en stor økonomisk smell fordi vi ikke hadde forsikring på barnet vårt. Nei, staten stiller ikke opp hvis du får et barn som trenger noe ekstra, du får «bare» gratis helsehjelp, men kan ikke regne med noe til tilrettelegging, som er en vanvittig kostnad.

Jeg blir så provosert og lei meg av å lese så bastante innlegg fra folk som tydeligvis ikke har peiling på hvordan det er å ha et sykt barn her i Norge. Jeg har sett baksiden. Folk med rimelige forsikringer gjennom fagforeningen, som ikke dekker noe. Vi fikk heldigvis 250.000 fra Gjensidige siden vi hadde god innboforsikring, men vi har måttet låne til pipa fordi vi har fått et barn som trenger tilrettelegginger utover det et friskt barn gjør.

Jeg sitter i grupper på Facebook og ser at de med dårligere økonomi og dårlige forsikringsordninger må sette ungene sine på institusjon fordi de ikke har råd til å være hjemme med dem eller råd til å bygge om boligen. De som har hatt barneforsikring kan derimot søke om midler fra vergemål, ofte millionbeløp for tilpasninger som barnet har fått utbetalt pga diagnose. Fiks systemet, men dropp ikke forsikring på ungen mens vi venter på mindre sosiale forskjeller. 

Anonymkode: 05fa1...838

• Liker 5
Skrevet

Nå fikk jeg leita opp satser for omsorgslønn. En helt vanlig årslønn for deg som forelder kan bli slik:

«Med virkning fra juni 2016 fastsatte så kommunen 100% årslønn til de som var innvilget omsorgslønn til kr. 265 000.»

Det blir ikke lett å spare opp til det uføre barnet ditt da.. 

Anonymkode: 05fa1...838

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...