AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #1 Skrevet 18. september 2020 Noen som har erfaring? Kan det gå over eller pleier det å bli værre? Anonymkode: 308cf...869
Krakilsk Skrevet 18. september 2020 #2 Skrevet 18. september 2020 Kan du gi litt mer informasjon om hvorfor du tror han har det? 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #3 Skrevet 18. september 2020 2 minutter siden, Krakilsk skrev: Kan du gi litt mer informasjon om hvorfor du tror han har det? Han er veganer fordi han mener det er bra for kroppen med tanke på miljøgifter og bakterier osv. Spiser stort sett bare smoothie med de næringsstoffene han trenger og han drikker ingen alkohol fordi det ikke er bra for kroppen. Trener veldig mye. Anonymkode: 308cf...869
Krakilsk Skrevet 18. september 2020 #4 Skrevet 18. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han er veganer fordi han mener det er bra for kroppen med tanke på miljøgifter og bakterier osv. Spiser stort sett bare smoothie med de næringsstoffene han trenger og han drikker ingen alkohol fordi det ikke er bra for kroppen. Trener veldig mye. Anonymkode: 308cf...869 Enig i at det høres jo spiseforstyrret ut. Om det er ortoreksi så er vel det en av de spiseforstyrrelsene som er vanskeligst å behandle ettersom de rammede er så dønn overbevist om at det de gjør er sunt. Jeg kan selvsagt ikke spå hans fremtid, men min erfaring er at sunnhetshysteri og overtrening ikke går over av seg selv. Men har du prøvd å snakke med han om det? Liksom spørre litt rundt det? Hvordan reagerer han på evt småkritiske spørsmål? 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #5 Skrevet 18. september 2020 Er ikke det en spiseforstyrelse ? Anonymkode: 5fecc...07c
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #6 Skrevet 18. september 2020 Men kan han spise normal mat, så lenge det er vegansk? Tenker da, gryte, lasagne, pizza eller ligndnde? Har dere spist eller drukket noe annet en smoothie, da dere har møttes. Anonymkode: 20ca4...091
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #7 Skrevet 18. september 2020 Ortoreksi er en spiseforstyrrelse på lik linje med de mer «kjente» anoreksi og bulimi. Tenker kanskje den er enda tøffere å forholde seg til fordi vedkommende er overbevist om at h*n gjør er sunt og riktig. Jeg hadde ikke involvert meg, men har også en historikk med å bli «hobby psykolog» og det er ekstremt krevende. Anonymkode: b3d6d...134 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #8 Skrevet 18. september 2020 2 minutter siden, Krakilsk skrev: Enig i at det høres jo spiseforstyrret ut. Om det er ortoreksi så er vel det en av de spiseforstyrrelsene som er vanskeligst å behandle ettersom de rammede er så dønn overbevist om at det de gjør er sunt. Jeg kan selvsagt ikke spå hans fremtid, men min erfaring er at sunnhetshysteri og overtrening ikke går over av seg selv. Men har du prøvd å snakke med han om det? Liksom spørre litt rundt det? Hvordan reagerer han på evt småkritiske spørsmål? Han unngår egentlig å snakke/ diskutere det. Vi snakket en del om det å være veganer i begynnelsen fordi jeg trodde det var pga dyrevelferd men forsto senere at det hadde mer med kroppen hans å gjøre. Han lot meg også tro det var pga dyrene først. Når jeg sier at de lærde strides vel i om hvor sunt det er så sier han bare "ja, de gjør vel det" Tror han har hørt alt dette før og har lært at det beste er å ikke diskutere Anonymkode: 308cf...869
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #9 Skrevet 18. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men kan han spise normal mat, så lenge det er vegansk? Tenker da, gryte, lasagne, pizza eller ligndnde? Har dere spist eller drukket noe annet en smoothie, da dere har møttes. Anonymkode: 20ca4...091 Vi har spist lite mat sammen 🤔 Han sier han ikke trenger det hjelpemidlet på date.. Vi har spist nøtter på tur.. Jeg er et matvrak og det vet han godt så jeg spiser før vi møtes ettersom vi ikke spiser det samme Anonymkode: 308cf...869
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #10 Skrevet 18. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har spist lite mat sammen 🤔 Han sier han ikke trenger det hjelpemidlet på date.. Vi har spist nøtter på tur.. Jeg er et matvrak og det vet han godt så jeg spiser før vi møtes ettersom vi ikke spiser det samme Anonymkode: 308cf...869 Tvilsomt å tro at han vil endre seg. Så spørsmålet er om du kan leve med sånt. Jeg hadde ikke klart det, mat er mye kos og nytelse for meg jeg elsker mat! Og det til tross for at jeg er slank, trener og mener jeg lever sundt. At man er veganer er greit, men da må man kunne spise vanlig vegansk mat som minimum. Det er mye god vegansk mat, så det er i utgangspunktet ikke noe problem. Anonymkode: 3a0fd...07c 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå