AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #1 Skrevet 18. september 2020 Ble kontaktet av en fyr på treningssenteret som spurte om jeg ville være med på en date. Jeg takket høflig nei og dro hjem. Han kontaktet meg så på facebook og spurte igjen. Jeg tenkte at jeg ikke ville være en drittsekk, og sa høflig nei ellers takk, men takk for at du spurte Nå vil han ikke gi seg, og spør hele tiden om vi kan være bootycall istedet. Jeg ignorerer han men det virker som om det gjør han enda mer giret. Huff av meg, skjønner godt at folk ghoster istedenfor å verbalt avvise... Noen menn skjønner det ikke uansett hvor tydelig man er. Anonymkode: 51440...1b4 5
Gjest vanSteike Skrevet 18. september 2020 #2 Skrevet 18. september 2020 Du er sannsynligvis ikke eneste dama (?) han holder på med på denne måten. Blokker ham, enkelt og greit – og det er ikke ghosting. Ghosting er å plutselig kutte kontakt som faktisk har foregått, uten forvarsel eller forklaring. Du kutter ikke noen kontakt du faktisk har deltatt i ved å blokkere ham.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #3 Skrevet 18. september 2020 Blokker han. Og det du snakker om her er ikke ghosting heller. Dere har jo ikke hatt kontakt. Og om han kontakter deg på treningssenteret så ber du han la deg være i fred, og si at du vil kontakte betjeningen om han ikke gjør det. Noen må man bare være veldig tydelige ovenfor. Anonymkode: 87668...d45 10
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #4 Skrevet 18. september 2020 Jeg ghostet en jeg har holdt på med i ca 6-7 mnd. Men før det så sa jeg gjentatte ganger at jeg dessverre ikke hadde de samme følelsene for han som han hadde for meg. Han fortsatte og skrive meldinger/ ville ringes osv, og ble nærmest helt desperat. Etter 3. gangen jeg sa at jeg ikke ønsket kontakt , hørte han likevel ikke på meg. Da lot jeg til slutt være å svare.. tenker at det må jo han være mest tjent med og? Det er lettere å gå videre hvis han ikke får noe respons tenker nå jeg . Anonymkode: a7c50...46f
Gjest EmKay Skrevet 18. september 2020 #5 Skrevet 18. september 2020 Men, går din situasjon under ghosting? Jeg har tolket ghosting mer som at man dater, og tilsynelatede er på vei mot et forhold, og den ene parten plutselig "forsvinner" uten noen forklaring. Du har jo sagt tydelig ifra at du ikke er interessert, og da tenker jeg det er helt innafor å ikke svare når han ikke gir seg.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #6 Skrevet 18. september 2020 Akkurat nå, EmKay skrev: Men, går din situasjon under ghosting? Jeg har tolket ghosting mer som at man dater, og tilsynelatede er på vei mot et forhold, og den ene parten plutselig "forsvinner" uten noen forklaring. Du har jo sagt tydelig ifra at du ikke er interessert, og da tenker jeg det er helt innafor å ikke svare når han ikke gir seg. Det er jo sant ja, det gjør vel egentlig ikke det nei 😅 Anonymkode: a7c50...46f
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #7 Skrevet 18. september 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble kontaktet av en fyr på treningssenteret som spurte om jeg ville være med på en date. Jeg takket høflig nei og dro hjem. Han kontaktet meg så på facebook og spurte igjen. Jeg tenkte at jeg ikke ville være en drittsekk, og sa høflig nei ellers takk, men takk for at du spurte Nå vil han ikke gi seg, og spør hele tiden om vi kan være bootycall istedet. Jeg ignorerer han men det virker som om det gjør han enda mer giret. Huff av meg, skjønner godt at folk ghoster istedenfor å verbalt avvise... Noen menn skjønner det ikke uansett hvor tydelig man er. Anonymkode: 51440...1b4 Dette er jo ikke å ghoste. Du har forklart at du ikke ønsker å møte han. Ghoste er å forsvinne ut av det blå uten noen forklaring. Anonymkode: 49737...09c 8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #8 Skrevet 18. september 2020 Vil ikke kalle dette ghosting siden du allerede har sagt nei. Men mange kvinner ghoster fordi de vet at å si nei til en mann kan være veldig farlig. Det er bedre å ikke si noe enn å si nei. Anonymkode: 788fa...7de 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #9 Skrevet 18. september 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil ikke kalle dette ghosting siden du allerede har sagt nei. Men mange kvinner ghoster fordi de vet at å si nei til en mann kan være veldig farlig. Det er bedre å ikke si noe enn å si nei. Anonymkode: 788fa...7de Veldig farlig å si nei til en mann?? Pleier jo ikke å være det da med mindre mannen er gal eller noe. Anonymkode: 49737...09c 2
MarieLo Skrevet 18. september 2020 #10 Skrevet 18. september 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil ikke kalle dette ghosting siden du allerede har sagt nei. Men mange kvinner ghoster fordi de vet at å si nei til en mann kan være veldig farlig. Det er bedre å ikke si noe enn å si nei. Anonymkode: 788fa...7de Hvorfor i all verden skulle det være farlig? Et nei betyr nei.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #11 Skrevet 18. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ble kontaktet av en fyr på treningssenteret som spurte om jeg ville være med på en date. Jeg takket høflig nei og dro hjem. Han kontaktet meg så på facebook og spurte igjen. Jeg tenkte at jeg ikke ville være en drittsekk, og sa høflig nei ellers takk, men takk for at du spurte Nå vil han ikke gi seg, og spør hele tiden om vi kan være bootycall istedet. Jeg ignorerer han men det virker som om det gjør han enda mer giret. Huff av meg, skjønner godt at folk ghoster istedenfor å verbalt avvise... Noen menn skjønner det ikke uansett hvor tydelig man er. Anonymkode: 51440...1b4 Ghosting er jo når noen du er i forhold med, plutselig forsvinner, uten forklaring. Det at du slutter å ha kontakt med en som du allerede har sagt nei til, det blir ikke ghosting. Blokker ham, evt. rappoter ham (om mulig) om slett han fra livet. Anonymkode: 9aaa5...f75 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #12 Skrevet 18. september 2020 7 minutter siden, MarieLo said: Hvorfor i all verden skulle det være farlig? Et nei betyr nei. Ja, men det er ikke alle som aksepterer et nei. Anonymkode: 93da7...199 5
MarieLo Skrevet 18. september 2020 #13 Skrevet 18. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men det er ikke alle som aksepterer et nei. Anonymkode: 93da7...199 Det er ikke opp til de om de aksepterer det eller ikke. Hvis de sliter med å akseptere det så er det bare deres problem. Begynner de å ta sine problemer ut over andre så blir de holdt ansvarlig for det.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #14 Skrevet 18. september 2020 Tror folk har misforstått hva ghosting er? Anonymkode: f4d9c...ae5 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #15 Skrevet 18. september 2020 35 minutter siden, MarieLo said: Det er ikke opp til de om de aksepterer det eller ikke. Hvis de sliter med å akseptere det så er det bare deres problem. Begynner de å ta sine problemer ut over andre så blir de holdt ansvarlig for det. Ja, ideelt sett burde de det. Bra for deg om du alltid opplever det slik, da. Har selv opplevd å høflig avvise menn, gjentatte ganger, til og med måtte bli ytterligere tydeligere og "strengere" for å bli kvitt de, og opplevd at det har eskalert til en så aggressiv stemning at jeg har blitt oppriktig redd. Har heldigvis lykkes med å komme meg unna begge gangene jeg husker best. Den ene gangen måtte jeg løpe over gaten og inn i en taxi som heldigvis var der, den andre gangen måtte jeg påkalle oppmerksomheten fra tilfeldig forbipasserende, som heldigvis hjalp meg å bli kvitt personen til jeg var på trygg avstand. Så kan man godt si at "det er deres problem", men skal love deg at det jammen føltes som mitt problem der og da og. Anonymkode: 93da7...199 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #16 Skrevet 18. september 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja, ideelt sett burde de det. Bra for deg om du alltid opplever det slik, da. Har selv opplevd å høflig avvise menn, gjentatte ganger, til og med måtte bli ytterligere tydeligere og "strengere" for å bli kvitt de, og opplevd at det har eskalert til en så aggressiv stemning at jeg har blitt oppriktig redd. Har heldigvis lykkes med å komme meg unna begge gangene jeg husker best. Den ene gangen måtte jeg løpe over gaten og inn i en taxi som heldigvis var der, den andre gangen måtte jeg påkalle oppmerksomheten fra tilfeldig forbipasserende, som heldigvis hjalp meg å bli kvitt personen til jeg var på trygg avstand. Så kan man godt si at "det er deres problem", men skal love deg at det jammen føltes som mitt problem der og da og. Anonymkode: 93da7...199 Støtter deg, opplevd dette selv og det er ikke noe hyggelig, blir til at man etterhvert ghoster menn som sikkert hadde tatt et nei med respekt, men man får så angst etter tidligere opplevelser at man ikke makter. Anonymkode: 64c2c...949 1
MarieLo Skrevet 18. september 2020 #17 Skrevet 18. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, ideelt sett burde de det. Bra for deg om du alltid opplever det slik, da. Har selv opplevd å høflig avvise menn, gjentatte ganger, til og med måtte bli ytterligere tydeligere og "strengere" for å bli kvitt de, og opplevd at det har eskalert til en så aggressiv stemning at jeg har blitt oppriktig redd. Har heldigvis lykkes med å komme meg unna begge gangene jeg husker best. Den ene gangen måtte jeg løpe over gaten og inn i en taxi som heldigvis var der, den andre gangen måtte jeg påkalle oppmerksomheten fra tilfeldig forbipasserende, som heldigvis hjalp meg å bli kvitt personen til jeg var på trygg avstand. Så kan man godt si at "det er deres problem", men skal love deg at det jammen føltes som mitt problem der og da og. Anonymkode: 93da7...199 Og jeg kan love deg at det blir et gigantisk problem for de som begynner å ta sine problemer ut over andre. De bør regne med å få tilbake tusen ganger så mye, uansett. Og det hjelper ikke å si "nei" eller "nok" da, for det aksepteres ikke. Da får ikke folk tilbake med samme medisin da. 1
Antiviruset Skrevet 18. september 2020 #18 Skrevet 18. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ble kontaktet av en fyr på treningssenteret som spurte om jeg ville være med på en date. Jeg takket høflig nei og dro hjem. Han kontaktet meg så på facebook og spurte igjen. Jeg tenkte at jeg ikke ville være en drittsekk, og sa høflig nei ellers takk, men takk for at du spurte Nå vil han ikke gi seg, og spør hele tiden om vi kan være bootycall istedet. Jeg ignorerer han men det virker som om det gjør han enda mer giret. Huff av meg, skjønner godt at folk ghoster istedenfor å verbalt avvise... Noen menn skjønner det ikke uansett hvor tydelig man er. Anonymkode: 51440...1b4 Dette har absolutt null og nada å gjøre med ghosting, det du gjør her er ren fornuft. Ghosting er når man har et kjæresteforhold litt ut i relasjonen så bare forsvinner ut i det blå uten noen som helst forklaring. Svarer ikke på henvendelser eller noe annet. Det er ghosting, det du beskriver er en plagsom idiot som du ikke har noe forhold til som du bare ignorerer. Det er ikke ghosting. 2
Antiviruset Skrevet 18. september 2020 #19 Skrevet 18. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror folk har misforstått hva ghosting er? Anonymkode: f4d9c...ae5 Det er akkurat hva de har! De har ikke peiling på hva det er faktisk når de skisserer dette som "ghosting". Det har null og nada med det og gjøre som TS her skriver. Ghosting igjen! Det er om man har et begynnende forhold som kjæreste eller i en tidlig relasjon, eller litt lenger ute i et forhold for den del. Så bare forsvinner og ikke svarer på meldinger eller noe annet. Dette er ghosting ikke noe annet. De kan dra det enda litt videre og gå til "fading" da svarer man på henvendelser men er like iskald som vinden fra nord, og bare fortsetter slik for å støte deg vekk. Det er hakket verre feigere. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #20 Skrevet 18. september 2020 Enig med TS, av og til er ghosting greit. Anonymkode: 3501d...e38
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå