Gå til innhold

Date nr 2?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan fortelle at du ikke er interessert i date nr 2?

Jeg synes det er vanskelig å si ifra om dette på første date, når daten står der ivrig og spør om når neste date blir?
Jeg har mest lyst til å si "la meg tenke på det i en uke", for de fleste vil vel tenke litt på det? Men da tror jeg daten vil ta det som et klart nei.

Men hvordan fortelle det på daten at man ikke ønsker en date nr 2?
Eller hvordan fortelle det på melding etterpå at man ikke ønsker en date nr 2?

Anonymkode: 1a5ba...814

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville avklart før første date at dere ikke skal avtale noen date nr to når dere er på første date. Dette tar dere etterpå, når dere er kommet hjem og får tenkt litt på det.

Anonymkode: 99b02...a8a

Skrevet

Da sier du høflig:» jeg har hatt det veldig hyggelig i dag/kveld, men føler ikke at det er noen kjemi fra min side»..

Anonymkode: 1d343...1e5

Skrevet

Jeg pleier å si at jeg har haug av menn som venter på date # 1 og kan ikke avtale date #2 nå ettersom de andre kommer til å bli lei seg.😅

Anonymkode: edf0b...564

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da sier du høflig:» jeg har hatt det veldig hyggelig i dag/kveld, men føler ikke at det er noen kjemi fra min side»..

Anonymkode: 1d343...1e5

Denne bruker jeg. Eller "jeg føler at vi er for ulike til at dette vil funke for meg" eller "du er veldig hyggerlig, men jeg føler at du ikke ville blitt noe mer enn en venn".  De fleste godtar det uten noe problem.

Nå er det ikke så ofte jeg trenger bruke den da, som regel blir det ikke tema om ny date før etter man har kommet hjem hver til sitt. Men jeg bruker gjerne samme avslag der også. Og hvis jeg er sikker så sender jeg gjerne den meldingen raskt.

Jeg sliter mer med de tilfellene der man han har hatt en første date som var helt ok, men hvor man er usikker på om det kan bli noe mer eller ikke. Og skal man da høre om en nye date, bare vente å se om den andre gjør det, eller...? Med han jeg dater nå var det sånn. Sendte til slutt en melding og takket for hyggelig date, og sa at han kunne jo si fra hvis han ønsket selskap på tur en annen gang (vi hadde gått en tur). Svaret kom raskt og var veldig positivt. Så jeg lurer litt på hvorfor han ikke sendte meg melding først egentlig...🙄 Vel, 5. date nå i helga. Og han vokser stadig på meg, så er glad jeg lot tvilen komme han tilgode. Så får vi se hvordan det går framover. 

Anonymkode: 3ca1f...3ad

Gjest vanSteike
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Alltid vær hyggelig men ærlig. Si det som det er: Du synes han/hun er trivelig, men føler ikke den kjemien som skal til. Og gjerne at du beklager, men at du bare har lyst til å være ærlig.

De som ikke setter pris på dette kan drite og dra, de trenger du ikke ha dårlig samvittighet ovenfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...