AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 Jeg googler og googler men finner ingenting, dette har pågått i over ett år. Jeg klarer ikke å bruke en bh over lengre tid - altså type flere timer, som f.eks gjennom en normal arbeidsdag, som er 8 timer. Det gjør ikke vondt i puppene selv, men i ryggen, i brystkassa, føles som jeg ikke får puste bra nok. Dette gjelder uansett bh og jeg har prøvd mange, jeg sluttet først med spilerbh, men prøvde sportsbh, eller spilleløse bh, jeg kan ikke bruke de heller. Har sikkert kjøpt 15 forskjellige «komfortable» bher i det siste året, i forskjellige størrelser, men det hjelper ikke. Også slike, som denne, går ikke - https://www2.hm.com/no_no/productpage.0814833002.html Litt problematisk å gå uten bh, fordi det synes jo gjennom selv med tjukkere gensere, at jeg ikke bruker bh. Har små pupper, så ikke så mye problem med støtte og kan gå uten bh sånn sett, men det vises jo, er ikke akkurat «polished» look. Kan legge til at jeg er 38 år gammel, og dette begynte litt etter at jeg ble ferdig med å amme mitt andre barn. Vet ikke om det har noe sammenheng. Men som sagt, er jo ikke vondt i pupper, sånn sett. Plager meg i hverdagen samtidig som det ikke føles alvorlig nok for å gå til fastlege med det. Hva skal jeg si, jeg klarer ikke å bruke bh? Anonymkode: 1b343...045
Candiru Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 Det virker som om problemet ikke er bh`n, men at den kommer borti og irriterer et område på kroppen hvor ting ikke er som det skal. Hender det at du kjenner det samme ubehaget når du går uten bh? 1
bluedot Skrevet 17. september 2020 #3 Skrevet 17. september 2020 Dette plager jo deg, så det er jo en gyldig grunn nok det til å ta det opp med fastlegen din. Ja bare si akkurat det du skriver her. 😊 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #4 Skrevet 17. september 2020 8 minutter siden, Candiru said: Det virker som om problemet ikke er bh`n, men at den kommer borti og irriterer et område på kroppen hvor ting ikke er som det skal. Hender det at du kjenner det samme ubehaget når du går uten bh? nei, smertene forsvinner med engang jeg tar bh av. Det jeg gjør på jobb, når det blir ille, er at jeg åpner bh og «puster» litt. Så klarer jeg meg noen timer til. Jeg tenkte at det kunne være brist i ribbein men det kan jo ikke være i over ett år? TS. Anonymkode: 1b343...045
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #5 Skrevet 18. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: nei, smertene forsvinner med engang jeg tar bh av. Det jeg gjør på jobb, når det blir ille, er at jeg åpner bh og «puster» litt. Så klarer jeg meg noen timer til. Jeg tenkte at det kunne være brist i ribbein men det kan jo ikke være i over ett år? TS. Anonymkode: 1b343...045 Brister i ribbebein kan vare lenge! Anonymkode: f4e48...310
Mt3 Skrevet 18. september 2020 #6 Skrevet 18. september 2020 Har du prøvd Sloggi bh, de er mer som en kort topp med polstring forran brystvortene. Kjøp den stor nok til at den ikke strammer. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #7 Skrevet 18. september 2020 1 hour ago, Mt3 said: Har du prøvd Sloggi bh, de er mer som en kort topp med polstring forran brystvortene. Kjøp den stor nok til at den ikke strammer. ja, kjøpte flere slike som sagt, nei, kan ikke bruke engang de. Ingenting som har en «bånd« under puppene, uansett størrelse. Synes selv det er rart, selvsagt.. TS. Anonymkode: 1b343...045
Kala Skrevet 18. september 2020 #8 Skrevet 18. september 2020 (endret) Tanktop, singletter o.l. går også an å bruke når du har små pupper 😊 jeg sliter med det samme selv i perioder. Bedret seg litt med styrketrening. Men har aldri tenkt at dette er noe jeg skulle tatt opp med legen. Endret 18. september 2020 av Kala 2
Mt3 Skrevet 18. september 2020 #9 Skrevet 18. september 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: ja, kjøpte flere slike som sagt, nei, kan ikke bruke engang de. Ingenting som har en «bånd« under puppene, uansett størrelse. Synes selv det er rart, selvsagt.. TS. Anonymkode: 1b343...045 Har du prøvd denne, den har ikke noe bånd. Føles som en vanlig singlet.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #10 Skrevet 18. september 2020 Tipper det er en kombinasjon av svar muskulatur og muskelknuter. Muskelknuter i brystpartiet kan være kjempevondt, og misforstås med knekte ribbein og tilogmed "vondt i hjertet". Ville oppsøkt en kiropraktor og/eller en muskelterapeut for vurdering og behandling. Anonymkode: 770d2...94e 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #11 Skrevet 18. september 2020 Har tidligere vært hos fysioterapeut pga stressrelatert stivhet i ryggen og skuldrene, og har også veldig mild skoliose, kan det være årsaken altså? Fysioterapeut mente at jeg var litt stiv i musklene og litt skeiv men ikke noe alvorlig egentlig. Ingen muskelknuter ble funnet da. Men da kan det være årsaken likevel, og styrketrening kan kanskje hjelpe? Må jeg til kiropraktor eller fysioterapeut igjen? Nei, den sloggi-bh har jeg ikke prøvd, men ærlig tatt, frister ikke å kjøpe enda en bh, jeg føler jeg har prøvd mange nok nå. Har egentlig bare lyst å bruke «normale» klær, og «normale» bher. Jeg er ikke overvektig, helt normal kropp, heller tynn. Ønsker jo å se pen ut i klærne, føler at alle sport-bher gjør at man ser mer slaskete ut, som om man ikke bryr seg.. TS. Anonymkode: 1b343...045
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå