Gå til innhold

Avviser venneforespørsel på FB


Nesly

Anbefalte innlegg

Jeg har ei kollega som jeg får opp som «venner du kanskje kjenner», vi har 7 felles venner og jeg har jobbet med henne i over ett års tid. Vi har en fin tone og jeg tenkte det var naturlig å legge henne til som venn på FB. Sendte venneforespørsel for noen mnd siden men det stod lenge på vent. Så la jeg henne til igjen, for tenkte hun kanskje hadde oversett, men nå har hun tydelig avvist meg🙈 Er det vanlig? Jeg synes det er så koselig å få venneforespørsler selv, så har problemer med å forstå hvorfor noen velger å ikke akseptere😥

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen ønsker kun å ha familie og nære venner på FB. Ingenting å ta seg nær av. Du bør respektere hennes valg, og la det gå. Det er bare FB, ikke det virkelige liv.

Anonymkode: 8c10f...a54

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ønsker kun å ha familie og nære venner på FB. Ingenting å ta seg nær av. Du bør respektere hennes valg, og la det gå. Det er bare FB, ikke det virkelige liv.

Anonymkode: 8c10f...a54

Ja jeg respekterer. Men syns det er vanskelig å forstå..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som vil ha kollegaer på fb, fordi mye av privatlivet deles der og det kan i verste fall brukes mot en ved en evnt konflikt i arbeidsforholdet senere.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke venner med kolleger på FB. Kleint at de skal vite så mye om meg.

Anonymkode: fc051...256

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt greit å ikke ville ha kollegaer på Facebook, men det ville vel vært naturlig å si det? Er jo ikke så vanskelig å si «jeg så du hadde sendt meg venneforespørsel på Facebook, men jeg avslo den, for jeg bruker Facebook bare til å ha kontakt med nære venner og familie». Noe sånt, virker helt merkelig å avslå en venneforespørsel fra noen man jobber med og møter ofte, og så bare late som ingenting!

Anonymkode: 844a5...874

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har noen kollegaer på FB så er det ikke rart. Jeg har ikke det.

Anonymkode: 5a62c...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle vil ha kollegaer eller folk som ikke er nære venner og familie på fb. Du ska ikke ta det personlig om du ellers har et godt forhold til kollegaen din. Bare la det være.

Anonymkode: c1b20...ff6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nesly skrev:

Ja jeg respekterer. Men syns det er vanskelig å forstå..

Ok. Det er vanlig at åpne og uredde mennesker godtar. Jeg har en haug med venner, og alle er helt ok. Bortsett fra to som lager litt drama iblant 😄 men det er nå dem. Jeg er en åpen og sosial person, og har ikke så mange hemninger. Og lite å skjule selv om jeg selvfølgelig ikke legger ut alt mulig 🙂

men noen er mer skeptiske. Det går ikke på deg! Det er den som personer. Noen er skeptiske, noen er veldig private. Ikke ta det personlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Nesly skrev:

Ja jeg respekterer. Men syns det er vanskelig å forstå..

Hvorfor det, egentlig? Det er vel ikke noe vanskeligere å forstå at folk tenker forskjellig rundt bruk av SoMe enn at man har forskjellige preferanser på andre ting i livet. Noen legger med største selvfølge til alle de en gang har møtt på fb, andre holder seg til sine nærmeste; noen bruker bare fb til å følge nødvendige grupper og sider, andre vrenger sjela. Folk er forskjellig - trenger man å forstå så mye mer? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt greit å ikke ville ha kollegaer på Facebook, men det ville vel vært naturlig å si det? Er jo ikke så vanskelig å si «jeg så du hadde sendt meg venneforespørsel på Facebook, men jeg avslo den, for jeg bruker Facebook bare til å ha kontakt med nære venner og familie». Noe sånt, virker helt merkelig å avslå en venneforespørsel fra noen man jobber med og møter ofte, og så bare late som ingenting!

Anonymkode: 844a5...874

Jeg får av og til venneforespørsel fra folk jeg har vært borte i gjennom jobben, og enda mer perifere forbindelser. Har dårlig samvittighet for å avslå, for ingen liker jo å avvise noen, men jeg har ikke noe ønske om at mennesker jeg egentlig ikke har noe med skal ha innblikk, og jeg skjønner ikke helt vitsen, heller.

Jeg sier heller ingenting om dette (hvis jeg ikke blir spurt), føler det er ubehagelig å måtte detaljforklare valget. Du forstår at hun ikke ønsker noen kontakt ut over det profesjonelle på jobb. Det er ikke uvanlig.

Anonymkode: 0254b...b61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, SoWhat? skrev:

Ok. Det er vanlig at åpne og uredde mennesker godtar. Jeg har en haug med venner, og alle er helt ok. Bortsett fra to som lager litt drama iblant 😄 men det er nå dem. Jeg er en åpen og sosial person, og har ikke så mange hemninger. Og lite å skjule selv om jeg selvfølgelig ikke legger ut alt mulig 🙂

men noen er mer skeptiske. Det går ikke på deg! Det er den som personer. Noen er skeptiske, noen er veldig private. Ikke ta det personlig! 

Eller så har man bare ikke det samme behovet for sosiale medier. 

Anonymkode: b679c...80a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, miztyia skrev:

Det er ikke alle som vil ha kollegaer på fb, fordi mye av privatlivet deles der og det kan i verste fall brukes mot en ved en evnt konflikt i arbeidsforholdet senere.

Men de 7 vennene vi har felles er jo andre kollegaer av oss..🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Nesly skrev:

Men de 7 vennene vi har felles er jo andre kollegaer av oss..🙈

Nei da er det jo litt merkelig. Kanskje hun ikke føler dere er så nærme som du føler. Kan være mange grunner. Eneste måten å få vite det på er å spørre henne. Ikke noe galt i det, jeg hadde hvertfall blitt glad for et spørsmål enn at folk går rundt og tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, miztyia skrev:

Nei da er det jo litt merkelig. Kanskje hun ikke føler dere er så nærme som du føler. Kan være mange grunner. Eneste måten å få vite det på er å spørre henne. Ikke noe galt i det, jeg hadde hvertfall blitt glad for et spørsmål enn at folk går rundt og tror.

Ville ikke jeg gjort. Hun har avvist forespørsel to ganger - la det ligge. Kanskje hun nylig har bestemt seg for å slutte å legge til kollegaer.

Anonymkode: 9af83...137

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...