Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er den VERSTE plassen du har jobbet på og hvorfor? 

Anonymkode: c0661...cdd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehage. Redd på jobb fordi det føltes uforsvarlig. Alltid for få voksne på jobb. Utrolig hektisk og stressende jobb. Men det verste er uten tvil det å være redd for at noe alvorlig skal skje. Jobbet som pedagogisk leder. 

Anonymkode: 4b64f...a27

• Liker 1
Skrevet

Barnehage. Utrolig stressende jobb til luselønn. All ære til de som jobber og trives i barnehage :)

Anonymkode: b7729...6f0

Skrevet

Stuepike.

Anonymkode: 4ad2d...9bb

Skrevet

Definitivt rema 1000. Alltid for få på jobb, tull med lønn, dårlig lønn, overtid hver dag, alene hver kveld.. glad jeg studerer

Anonymkode: a5339...d92

Skrevet

En ingeniørjobb hos Statoil (nå Equinor). Var involvert i et skikkelig roteprosjekt med en forferdelig leder. Er heldigvis ikke petroleumingeniør, så jeg har byttet bransje til noe mer fremtidsrettet og givende.

Anonymkode: 31acf...4cb

• Liker 1
Skrevet

Jobb i offentlig etat. Den fantastiske serien "Etaten" med Atle Antonsen hadde trolig kunne hentet mye inspirasjon der. Skikkelig supperåd, vi gjorde ingenting, og aller minst gjorde lederne, som ikke forsto hvilken parodi hele arbeidsplassen var.

Kom meg heldigvis vekk derfra, til en jobb med mening!

Anonymkode: f031b...b52

• Liker 5
Skrevet

Praksis på en sengepost på sykehuset hvor det var utrolig dårlig arbeidsmiljø.

Anonymkode: 5d826...285

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobb i offentlig etat. Den fantastiske serien "Etaten" med Atle Antonsen hadde trolig kunne hentet mye inspirasjon der. Skikkelig supperåd, vi gjorde ingenting, og aller minst gjorde lederne, som ikke forsto hvilken parodi hele arbeidsplassen var.

Jeg jobber i kommunal sektor. Er egentlig fornøyd med jobben, men da jeg så Etaten på NRK Nett-tv, så syntes jeg at jeg kjente meg igjen i absolutt alt😅

Anonymkode: 30c41...095

• Liker 3
Skrevet

Sommerjobb på fiskefabrikk som tenåring. Alle andre i produksjonen var fra Latvia, og ingen som jobbet der unntatt ei av damene snakket noe engelsk, og i hvert fall ikke norsk. Fikk ingen opplæring, og når jeg gjorde feil kom dette hespetreet som kunne snakke engelsk og kjeftet på meg. Vi jobbet evig lange skift, og jeg ante ikke hva klokka var til noen tid, for der var ikke engang ei klokke på veggen. Slutta ganske kjapt i den jobben, for å si det sånn. Var livredd for å gå på jobb.

Anonymkode: adb07...ff2

• Liker 1
Skrevet

Et av landets universiteter. Typisk kvinnemiljø med alt det innebærer. Et inkompetent hespetre til sjef. Glad jeg kom meg bort derfra. 

Anonymkode: 67210...fc3

• Liker 2
Skrevet

På en plass med null struktur og orden, og som manglet en ordentlig sjef som tok tak. Så måtte du være "3 stillinger i 1", vi var for få på jobb og det var veldig hektisk. I tillegg var det ofte meget sure og misfornøyde kunder vi måtte deale med siden systemet til denne plassen ikke fungerte - ikke lett å forsvare noe du vet selv er helt rævva. 

Jobbet her kun et halvt år og holdt ut kun fordi jeg skulle flytte vekk.. Holdt på å brenne meg ut bare på denne korte tiden. 

Vil ikke nevne mer om arbeidssted siden det kan være lett gjenkjennelig.. 

Anonymkode: 6c003...491

• Liker 1
Skrevet

En plass med null orden, og totalt apatisk - handlingslammet leder. Mellomleder var også et godt hespetre. Ukultur, trakassering og stadige brudd på taushetsplikt. Kom meg heldigvis bort! 

Anonymkode: aea9c...0f1

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Haha, herlig innlegg 😂

Skrevet

Meny. Sykt dårlig miljø. Alle slutt. Sjefen fikk alle lederne i ulike avdelinger til å slutte.

SFO. Drittlønn. Hele avdelingen sluttet. T.o.m. lederen for SFO.

Anonymkode: fd263...d64

Skrevet

Bokollektiv for demens. Dårlig ledelse, dårlig arbeidsmiljø, lite folk. Så verdens kuleste dame som jobbe der forvandle seg fra en fargerik og morsom sommerfugl til å bli helt spist opp og grå..  Trist at jobb kan ødelegge mennesker. 

Anonymkode: 6cc11...ed1

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Et av landets universiteter. Typisk kvinnemiljø med alt det innebærer. Et inkompetent hespetre til sjef. Glad jeg kom meg bort derfra. 

Anonymkode: 67210...fc3

Jobbet i staten med typisk kvinnemiljø. Sjefen var ei hurpe! Humøret gikk opp og ned og hun kunne bli så sur fordi jeg var for blid eller at jeg satt på en måte hun ikke likte. Selv om jeg satt inne på mitt eget kontor. Når hun ikke klarte å kritisere arbeidet mitt, var det alt det andre som var feil. 

Jeg stod for lenge, jeg sa hei feil, jeg var for pratsom, jeg var for stille, sa ikke hei med en gang, var altfor masete siden jeg sa hei før hun rakk å komme inn døra, jeg var ikke sosial nok i lunsjpausen, jeg var for sosial i lunsjpausen. Man gjorde aldri noe riktig i hennes øyne og en etter en sluttet. 

En dag klikket det for henne da jeg sa at jeg skulle avspasere og dra tidligere. Dette var avtalt på forhånd. Hun nektet meg å dra enda jeg hadde 200t overtid. Begrunnelsen var at jeg måtte jobbe, men hun sperret meg fysisk inne i en bøttekott. (Stor og kraftig dame) 

Jeg måtte tilslutt ringe mannen min og hente meg. Sykmeldte meg etter det og kom aldri tilbake. Jeg skal aldri mer ha en kvinnelig sjef. 

Anonymkode: 83f97...8c6

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal aldri mer ha en kvinnelig sjef. 

Enig🤐

Anonymkode: fd263...d64

• Liker 2
Skrevet

En blockchain startup. Alt var bare fullstendig kaos og alle kranglet hele dagen. Hadde to skikkelig hurpete søstre som jobbet som sjefer, de var så nedlatende i måten de snakke til oss på. Ble helt sprø. Sluttet etter 4 måneder. 

• Liker 1
Skrevet

Er lærer, og har jobbet på litt forskjellige skoler som vikar. Hadde et årsvikariat på en skole en gang. Først startet det med at jeg kun fikk kontrakt for en mnd av gangen. Måtte kontakte fagforening for å få fast kontrakt. 

Jeg fikk også skikkelig dårlig betalt i den kommunen. De bestemte seg plutselig for å sette ned lønna mi etter årsskiftet, av en idiotisk grunn. Fikk heller ikke lønn for ansiennitet. Var masse i kontakt med fagforening, men kommunen ga seg ikke. Det slet meg ut. 

Det var en mobbesak i klassen der jeg jobbet. Ledelse og kontaktlærer tok ikke tak i det. Kontaktlærerne møtte aldri opp på samarbeidsmøter med lærerne, og de tok stadig permisjon. Masse vikarer. I de få møtene vi hadde, fikk jeg masse kritikk for hvordan jeg la opp undervisninga. Hadde noen elever gjort noe som krevde telefon hjem, fikk ikke jeg lov til å ringe av kontaktlærerne, men de gjorde det ikke selv heller. De bestemte også nye regler for klassen som de ikke fulgte opp. Men la ansvaret over på faglærerne. Ting som jeg var mot, men ikke fikk være med og bestemme. De bare bestemte det uten å snakke med oss. Det var vi faglærerne som var mest i klassen, så vi burde fått gjort ting på vår egen måte. 

Nå jobber jeg som kontaktlærer på en helt annen skole, og det er så mye bedre her. Jeg kunne aldri oppført meg sånn mot faglærerne i klassen. Jeg får også den lønna jeg skal ha. MED ansiennitet. Merkelig at det skal være så stor forskjell fra kommune til kommune. 

Anonymkode: 83967...c53

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...