Gå til innhold

Lege sett feil på mr?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har 2 kuler i korsryggen, hvor den ene er ganske stor. Har tatt mr og finner de tydelig på bildene selv. Nå kom mr svaret om at de ikke fant noe på bildene annet enn; ikke sikkert avgrensbar tumor. Dvs kun så noe arrvev i fettet, ingen svulst. Problemet er jo at jeg selv finner igjen kulen på bildet. Redd radiologen ikke har gjort jobben sin godt nok.. noen som har opplevd at radiolog har oversett noe? 

Anonymkode: e5674...7fc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har jo funnet noe, "ikke sikkert avgrensbar turmor" er funnet. 

Anonymkode: 3297d...f92

• Liker 4
Skrevet

Det brukeren over sier. Den er beskrevet på MR, men du forstår kanskje ikke beskrivelsen helt. Har du fått gjennomgå beskrivelsen og evt. lagt en videre plan med fastlegen din eller den som henviste deg?

Anonymkode: 7c17e...5ac

• Liker 6
Skrevet

Ts her: Er henvist til ortoped fra fastlegen for å fastslå om smertene kommer fra kulen. Det stresser meg såpass at jeg bestilte meg time hos volvat til uka for tolkning av bildene av en der. Klarer ikke slå meg til ro med den formulasjonen som nevnt over, fordi det står de har funnet noe men ikke noe avgrensbar patologi. Dvs legen forklarte at de ikke fant noe «sykt». 

Har lest om radiologer som overser noe, og når se sier de ikke ser en kul og jeg har en stor kul og en liten, som jeg også finner igjen på bildet blir jeg ikke klok. Store kulen er minst 2 x 4 cm.. 

• Liker 1
Skrevet

Det er to radiologer som ser over bildene. Kulene er jo beskrevet. Ser ikke problemet

Anonymkode: 63646...689

• Liker 4
Skrevet

Oppdater gjerne når du har vært hos Volat!

Anonymkode: 292c5...042

• Liker 2
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

De har jo funnet noe, "ikke sikkert avgrensbar turmor" er funnet. 

Formulert meg feil også oppdaga jeg nå.. ingen sikkert avgrensbar tumor. Stor forskjell på ordet ikke og ingen 😅 Men, står jo noe om palpabel oppfylning.. 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Formulert meg feil også oppdaga jeg nå.. ingen sikkert avgrensbar tumor. Stor forskjell på ordet ikke og ingen 😅 Men, står jo noe om palpabel oppfylning.. 

Det du må huske på er at bildediagnostikk ikke alltid gir svar, eller det svaret man vil. Har tatt MR 3 ganger av skulderen min, null funn. Men ble operert og de fant masse snusk som ikke dukket opp på bildediagnostikk. Så langt fra alt er faktisk synlig

Anonymkode: 63646...689

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her: Er henvist til ortoped fra fastlegen for å fastslå om smertene kommer fra kulen. Det stresser meg såpass at jeg bestilte meg time hos volvat til uka for tolkning av bildene av en der. Klarer ikke slå meg til ro med den formulasjonen som nevnt over, fordi det står de har funnet noe men ikke noe avgrensbar patologi. Dvs legen forklarte at de ikke fant noe «sykt». 

Har lest om radiologer som overser noe, og når se sier de ikke ser en kul og jeg har en stor kul og en liten, som jeg også finner igjen på bildet blir jeg ikke klok. Store kulen er minst 2 x 4 cm.. 

Det utgjør jo ingen forskjell om det er ingen eller ikke i denne sammenhengen. Dette er et typisk eksempel på hvorfor MR svar bør gå til lege, som gjennomgår dem sammen med pasient. Fettkuler er plagsomme, men det er ikke kreft som du åpenbart tror. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det utgjør jo ingen forskjell om det er ingen eller ikke i denne sammenhengen. Dette er et typisk eksempel på hvorfor MR svar bør gå til lege, som gjennomgår dem sammen med pasient. Fettkuler er plagsomme, men det er ikke kreft som du åpenbart tror. 

Anonymkode: 3297d...

Fullstendig klar over at både det å lese svaret samt se bilder ikke er gunstig av pasient. Hatt kulene i 7 år, men nå har den ene vokst siste månedene samt skaper mye smerter så klarer ikke helt å legge det fra meg så lenge det faktisk ikke ble påvist fettkul / lipom. Derimot palpabel oppfylning og uregelmessige fibrøse drag. 

Skrevet

Leger er mennesker. Mennesker er feilbare. Det betyr at legen kan gjøre feil.

Anonymkode: fed49...584

Skrevet

Altså palpabel betyr bare at den kan kjennes, det er ikke et negativ ladet ord. En kvise kan også være palpabel. Du sier jo selv at du kjenner kulene, altså er de palpable. 

Skrevet

God ide å bestille en legetime for å gå gjennom og få forklaring på bildet. Du kan vel bare slappe av frem til den timen vel. 

Anonymkode: 8fa70...93c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...