Gå til innhold

Kan jeg dra på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på hytta, gått tur i vind og vært kald og nå er jeg små forkjølet. Snørrete og litt vondt i halsen. Nyser veldig mye. Kan jeg reise på jobb? 

Anonymkode: 0334b...2f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal i all hovedsak være borte fra jobb med luftveissymptomer, men ta kontakt med arbeidsplassen. Det kan godt hende det ikke er relatert til koronaviruset, men du kan likevel være smittet uten symptomer. Nysing er generelt ikke et symptom, men både det og hoste kan gi flere smittepunkter ved at et mulig virus kan spres i luften når du nyser eller hoster, samt at det kan sette seg i klærne du nyser eller hoster i.

• Liker 1
Skrevet

du skal alltid være hjemme med nyoppståtte luftveissymptomer. Punktum.

Hvis du tar en test, og den er negativ, kan du gå på jobb når du er feberfri med god almenntilstand, selv om du har litt restsymptomer. Men det er i slutten av forkjølelsen, ikke begynnelsen.

Anonymkode: 1db3f...c8c

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, Chriistiinee skrev:

Du skal i all hovedsak være borte fra jobb med luftveissymptomer, men ta kontakt med arbeidsplassen. Det kan godt hende det ikke er relatert til koronaviruset, men du kan likevel være smittet uten symptomer. Nysing er generelt ikke et symptom, men både det og hoste kan gi flere smittepunkter ved at et mulig virus kan spres i luften når du nyser eller hoster, samt at det kan sette seg i klærne du nyser eller hoster i.

dette svaret er feil. Man skal alltid være hjemme med nyoppståtte luftveissymptomer.

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

dette svaret er feil. Man skal alltid være hjemme med nyoppståtte luftveissymptomer.

Ja. Unnskyld. La meg presisere: hvis de avviker fra hverdagslig eller er nyoppståtte. Det var det jeg mente, men jeg leser nå at det ikke var helt det jeg skrev.

Endret av Chriistiinee
Skrevet

Hvorfor vil du dra på jobb og smitte andre, TS?

Anonymkode: 3a7a2...6a1

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du dra på jobb og smitte andre, TS?

Anonymkode: 3a7a2...6a1

hvor leser du at TS vil det?

Skrevet

TS her. Vil så klart ikke smitte noen, derfor jeg spør. Jeg bare kjenner på meg at jeg egentlig er i fin form til tross for snørrete nese og litt rusk i halsen. Men funnet ut at man ikke kan reise på jobb med forkjølelse heller. Takk for svar. 

Anonymkode: 0334b...2f7

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

. Punktum.

...

• Opprett ny...