Gå til innhold

Dere med migrene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor lenge er dere ødelagt i hodet og kropp etter et tredagers migreneanfall?

Anonymkode: d23d8...05d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt ei uke... jeg har migreneanfall som gjør at jeg ikke vet om jeg er bevisst eller bevisstløs, det gjør så intenst vondt at det på et tidspunkt stopper helt opp og i noen sekunder aner jeg ikke hva som skjer. Jeg kaster opp og klarer ikke å snakke eller tenke, det er ikke alltid medisiner hjelper, og 2-3 dager med dette betyr NULL søvn, når det til slutt gir seg så er jeg helt ødelagt. 

Anonymkode: bc1fc...2e6

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rundt ei uke... jeg har migreneanfall som gjør at jeg ikke vet om jeg er bevisst eller bevisstløs, det gjør så intenst vondt at det på et tidspunkt stopper helt opp og i noen sekunder aner jeg ikke hva som skjer. Jeg kaster opp og klarer ikke å snakke eller tenke, det er ikke alltid medisiner hjelper, og 2-3 dager med dette betyr NULL søvn, når det til slutt gir seg så er jeg helt ødelagt. 

Anonymkode: bc1fc...2e6

Å fy flate! Jeg sover i det minste mye når jeg har anfall. 

• Liker 1
Skrevet

Et par døgn i ørska etterpå 🥴 for meg har migrenen blitt verre og verre med åra. 
Før fikk jeg et anfall, tok en dose medisin og var like fin dagen etter.
Nå varer selve anfallet i flere dager av og på, og altså et par dager på å komme meg..0

Anonymkode: 526b3...5bc

• Liker 1
Skrevet

Jeg er av de heldige som følger meg litt oppstemt etterpå, men det er nok ikke så vanlig. Det er vanligere å ha hangover både i kropp og sjel en stund etterpå.

• Liker 2
Skrevet

TS her. 

16 minutter siden, Kalevala skrev:

Det er vanligere å ha hangover både i kropp og sjel en stund etterpå.

Sjela har hatt skikkelig hangover i dag. Ble så usigelig trøtt etter middag og begynte å tute høyt. Herregud, for en ubrukelig sykdom. 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge er dere ødelagt i hodet og kropp etter et tredagers migreneanfall?

Tja det kan gå flere dager før hodet er i gjenge igjen. Spørs hvor mye medisin som blir brukt. Heldigvis er ikke dette så ofte lenger. Kansje to tre ganger i året, men trasig når det står på. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er heldig og har silent migraine (øyemigrene?), så jeg slipper stort sett selve hodepinen og oppkast, men har absolutt alle andre symptomer. Føler meg fullstendig ræva i dagesvis både før og etter, er nedsatt i sikkert minst en uke totalt.  Klarer å dra på jobb med paracet, men fungerer veldig dårlig, føler meg helt omtåket og det føles som jeg har jernklo rundt nakken/skuldrene og tåler hverken lyder eller lys. 

Anonymkode: 14eef...05b

Skrevet

Det pleier å ta et døgn, men noen ganger lenger. Da er jeg sliten, uvel, lett hodepine og usigelig trøtt, men som regel i godt humør. Jeg driver å kommer meg etter et anfall nå, begynte med aura på jobb i går, hadde synsforstyrrelser, kaldsvettet, var svimmel og trøtt. Sovnet i senga rett før klokka åtte på kvelden og våkna av hodepine halv elleve. Så da har jeg vært våken siden det, med unntak av halvannen time i formiddag. 

• Liker 1
Skrevet

I dag ringer og suser det i ørene, er fortsatt irritabel (kan være pms også), plutselig fortvilet, hjernen er grøt, kroppen generelt kjørt. Hadde håpet å komme meg på trening i morgen, men vi får se om det går. 

Skrevet

Jeg sover enormt mye under anfallet, før hadde jeg anfall som varte i 3-4 døgn, nå varer de letteste anfallene i under ett døgn, og anfall med oppkast som jeg har veldig sjeldent (typ 1, kanskje 2 ganger i året) i omtrent 2 døgn. *Bank i bordet*. Etter et vanlig anfall er jeg i ørska/føles som en skikkelig hangover i 1-2 dager etterpå, men jeg holder meg unna skjerm så mye som mulig i de dagene, og gjør heller andre ting. Får mye luft blant annet. Det hjelper en del. 

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Matas skrev:

Jeg sover enormt mye under anfallet

Jeg også.  En periode kunne jeg ikke ta migrenemedisin i det hele tatt fordi jeg hadde fått medikamenthodepine. 
Da varte migreneanfallene i 3 døgn, og jeg måtte bare sove mest mulig.  Jeg fikk Sarotex av legen, og det gjorde det heldigvis ganske lett å sove. 

• Liker 1
Skrevet

Etter de verste anfallene kan jeg være dårlig(uggen, sliten, småvondt i hode osv) i flere uker, opptil en mnd. 

Til vanlig er jeg rask og frisk etter ei uke ca. 

• Liker 1
Skrevet

De verste migreneanfallene varte gjerne i to døgn, etterfulgt av en uke gjerne med vanlig hodepine som lett kunne ende opp som nytt migreneanfall. Var veldig trøtt og sliten, veldig sårbar og får søthunger. 

"vanlig" migreneanfall som varer ett døgn, så får jeg samme symptomer i etterkant, men ikke så sårbar og trøtte og slitne følelsen varer bare en dag eller to etterpå. 

Men søthunger og irritert kan jeg også få/bli i forkant av anfall. 

Anonymkode: 8a7e3...bcd

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Kalevala skrev:

Jeg også.  En periode kunne jeg ikke ta migrenemedisin i det hele tatt fordi jeg hadde fått medikamenthodepine. 
Da varte migreneanfallene i 3 døgn, og jeg måtte bare sove mest mulig.  Jeg fikk Sarotex av legen, og det gjorde det heldigvis ganske lett å sove. 

Jeg har heldigvis aldri hatt medikamenthodepine, men det høres helt grusomt ut. Enda godt at Sarotex hjalp på søvn. Det tok en del år med utprøving og feiling for å finne riktig medisiner for min del, men i tett samarbeid med nevrolog og fastlegen fant jeg det til slutt. Derfor har jeg idag mye mindre anfall enn tidligere. Det jeg er mest glad for er at jeg er kvitt den daglige og konstante hodepinen. 

Skrevet

TS her. Fortsatt matt og utladet etter ukens migrenehelvete. Har bare lyst til å grine og trenger å ta det med ro noen dager til. Har fått en forebyggende medisin nå som jeg håper kan hjelpe. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Fortsatt matt og utladet etter ukens migrenehelvete. Har bare lyst til å grine og trenger å ta det med ro noen dager til. Har fått en forebyggende medisin nå som jeg håper kan hjelpe. 

Håper det funker for deg ts, hadde en sånn uke for et par uker siden, og når jeg har det sånn føler jeg sterk redsel for at «nå kommer det til å forbli sånn»... utrolig deilig å komme ut av tåka igjen.. god bedring ♥️

For min del handler det mye om stress virker det som. Har mye sjeldnere anfall når jeg klarer å puste med magen og roe sentralnervesystemet bevisst.. Har en veldig belastende jobb. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Håper det funker for deg ts, hadde en sånn uke for et par uker siden, og når jeg har det sånn føler jeg sterk redsel for at «nå kommer det til å forbli sånn»... utrolig deilig å komme ut av tåka igjen.. god bedring ♥️

For min del handler det mye om stress virker det som. Har mye sjeldnere anfall når jeg klarer å puste med magen og roe sentralnervesystemet bevisst.. Har en veldig belastende jobb. 

Tusen takk. ❤️ 
Det er et helvete utenfor her med veiarbeid. Så jeg tror og håper det ordner seg når de endelig blir ferdige. De har holdt på i hele sommer. Det er en velsignelse med helg og ro. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har fått en forebyggende medisin nå som jeg håper kan hjelpe. 

Så bra!  Forebyggende medisin er antakelig viktig for at migrenen ikke skal bli enda verre med årene, så det er godt å høre at du er i gang med det. 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Kalevala skrev:

Så bra!  Forebyggende medisin er antakelig viktig for at migrenen ikke skal bli enda verre med årene, så det er godt å høre at du er i gang med det. 

Ja, krysser fingrene for at dette gjør susen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...