AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 Om du er kvinne og går eller gått til mannlig fastlege - opplever du at fastlegen ikke tar deg seriøst? Mener de mannlige fastlegene jeg har hatt har alltid undervurdert alvoret. Dette gjelder både ang kreftceller, flere år med søvnproblematikk og dyp depresjon. Aldri hatt problem når jeg byttet til kvinnelig fastlege, da var det god samarbeid. Lurer på om det har med at menn har fiksert syn om at kvinner overdriver noe som ikke er nødvendigvis tilfelle. Anonymkode: 40afd...a03 1
Gjest 24/7SylviaPlath Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 Dette er en velkjent problematikk, dessverre. (Hvis du eller noen andre er interessert i kilder, vil et kjapt Google-søk få opp masse.) Jeg hadde byttet til en kvinnelig lege ASAP. Dersom dette ikke er mulig for øyeblikket, hadde jeg bedt om å få alt dokumentert når jeg er der. F.eks: "Du vil ikke la meg ta celleprøve? Jeg vil at du skal skrive det i journalen min, at du ikke ønsket å behandle meg." Som oftest får nok pipa en annen lyd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå