Gå til innhold

Triana Iglesias - ruspåvirket forlovde


Frøken888

Anbefalte innlegg

Er det andre gangen forloveden blir tatt i ruspåvirket tilstand av politiet i utlandet. Altså han ruser seg ganske ofte. Dette kan jo ikke skjules. 

Hun skal ha barn med han. Sier hun ikke godtar rus, men alikvel skal hun usette barnet for denne faren. Hvor er det norske barnevernet eller det utenlandske for den saks skyld?  🤷

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte jeg også. Hadde dette vært mannen i gata hadde bv vært innblandet for lenge siden. Dette bude gjelde offentlige personer også. Det å skulle bli far burde gitt han motivasjon til å slutte med rus, og Triana burde ta ansvar å holde barnet unna sin far til han er rusfri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på måten folk omtaler Triana i denne saken. Dette er HANS ansvar. At han velger å utsette seg selv og andre for fare ved å kjøre i påvirket tilstand er hans valg og hans fulle ansvar, ikke partners. Han er en voksen mann som burde vite bedre, og burde dermed også behandles deretter. Hvorfor er det jobben til Triana å belære partner hvordan man opptrer anstendig? Hva vet vi om de private samtalene de har seg i mellom ang temaet? Eller for den sags skyld hva hun selv tenker og føler? Jeg er lei av at det alltid er partneren som skal ta byrden og ansvaret for kjærestens dårlige valg. Selvfølgelig kan man si at når det er et barn inn i bildet så må det innføres sterkere rammer for hva som er akseptabelt i et forhold, men det er tross alt han som skal bli far like mye som hun skal bli mor, og det er hans ansvar å oppfylle den farsrollen. 

 

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Blå
På 18.9.2020 den 12.00, Sursøtsaus skrev:

Jeg reagerer på måten folk omtaler Triana i denne saken. Dette er HANS ansvar. At han velger å utsette seg selv og andre for fare ved å kjøre i påvirket tilstand er hans valg og hans fulle ansvar, ikke partners. Han er en voksen mann som burde vite bedre, og burde dermed også behandles deretter. Hvorfor er det jobben til Triana å belære partner hvordan man opptrer anstendig? Hva vet vi om de private samtalene de har seg i mellom ang temaet? Eller for den sags skyld hva hun selv tenker og føler? Jeg er lei av at det alltid er partneren som skal ta byrden og ansvaret for kjærestens dårlige valg. Selvfølgelig kan man si at når det er et barn inn i bildet så må det innføres sterkere rammer for hva som er akseptabelt i et forhold, men det er tross alt han som skal bli far like mye som hun skal bli mor, og det er hans ansvar å oppfylle den farsrollen. 

 

 

Mange gode poenger her, men det er vel andre gangen han er tatt? Hvis så, regner jeg det som sannsynlig at dette er noe han har gjort flere ganger enn to. Bare unntaksvis man blir tatt hver gang man gjør noe galt. 
Er dette noe det er naturlig å bringe barn inn i? 
Mulig jeg er fordomsfull, men når jeg ser Trianas oppblåste ansikt med hamsterkinn og kroppen full av tatoveringer - da tenker jeg at denne dama har nok med seg selv og eget image. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.9.2020 den 12.00, Sursøtsaus skrev:

Jeg reagerer på måten folk omtaler Triana i denne saken. Dette er HANS ansvar. At han velger å utsette seg selv og andre for fare ved å kjøre i påvirket tilstand er hans valg og hans fulle ansvar, ikke partners. Han er en voksen mann som burde vite bedre, og burde dermed også behandles deretter. Hvorfor er det jobben til Triana å belære partner hvordan man opptrer anstendig? Hva vet vi om de private samtalene de har seg i mellom ang temaet? Eller for den sags skyld hva hun selv tenker og føler? Jeg er lei av at det alltid er partneren som skal ta byrden og ansvaret for kjærestens dårlige valg. Selvfølgelig kan man si at når det er et barn inn i bildet så må det innføres sterkere rammer for hva som er akseptabelt i et forhold, men det er tross alt han som skal bli far like mye som hun skal bli mor, og det er hans ansvar å oppfylle den farsrollen. 

 

 

Dette høres ut som ansvarsfraskrivelse. På generelt grunnlag er det din plikt som foreldre å gjøre gode valg for barnet ditt. Dersom en av foreldrene ruser seg, må den andre forelderen gjøre det som skal til for å unngå at barnet må forholde seg til en en ruspåvirket omsorgsperson. Man kan selvfølgelig ikke gjemme seg bak at partner tar egne valg og toe sine hender. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2020 den 10.45, CecilieX skrev:

Dette høres ut som ansvarsfraskrivelse. På generelt grunnlag er det din plikt som foreldre å gjøre gode valg for barnet ditt. Dersom en av foreldrene ruser seg, må den andre forelderen gjøre det som skal til for å unngå at barnet må forholde seg til en en ruspåvirket omsorgsperson. Man kan selvfølgelig ikke gjemme seg bak at partner tar egne valg og toe sine hender. 

 

Det var ikke det jeg sa heller. Selvfølgelig har man som omsorgsperson ansvar å passe på barnet sitt, og jeg sier på ingen måte at Triana eller folk i hennes posisjon er fraskrevet det ansvaret som dette innebærer. Hvis den ene forelderen er sviktende og en eventuell fare for barnet så burde selvfølgelig noen varsellamper begynne å blinke. Poenget mitt er at denne saken handler først og fremst om mannen til Triana, men det er hun som får støyten for noe han har valgt å gjøre av egen dumskap og fri vilje. Dette mener jeg blir feil fordi det er han som har gjort dette og som er en dårlig farsrolle ved å oppføre seg slik. Triana har ansvar for ungen hun bærer, men det er partneren hennes som har opptredd uansvarlig her og er den man burde rette pekefingeren mot til syvende og sist. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sursøtsaus skrev:

Det var ikke det jeg sa heller. Selvfølgelig har man som omsorgsperson ansvar å passe på barnet sitt, og jeg sier på ingen måte at Triana eller folk i hennes posisjon er fraskrevet det ansvaret som dette innebærer. Hvis den ene forelderen er sviktende og en eventuell fare for barnet så burde selvfølgelig noen varsellamper begynne å blinke. Poenget mitt er at denne saken handler først og fremst om mannen til Triana, men det er hun som får støyten for noe han har valgt å gjøre av egen dumskap og fri vilje. Dette mener jeg blir feil fordi det er han som har gjort dette og som er en dårlig farsrolle ved å oppføre seg slik. Triana har ansvar for ungen hun bærer, men det er partneren hennes som har opptredd uansvarlig her og er den man burde rette pekefingeren mot til syvende og sist. 

Jeg tok bare utgangspunkt i tråden her og innleggene her handler om det at de venter barn og det problematiske i dette. Du skriver at du synes at det er for stort fokus på Triana og at det er han som bruker rus ikke hun. Isolert sett har du rett, men jeg oppfatter at folk i denne tråden er opptatt av at de venter barn sammen. Det er det jeg skriver om i innlegget mitt. I det øyeblikket barn er involvert, da påhviler det partner et ansvar. 

På generelt grunnlag er fullt mulig å rette pekefinger mot alle foreldre som lar barn vokse opp i hjem der partner har problematisk forhold til rus. Og man kan også stille spørsmål ved avgjørelsen om å velge å få barn med noen med rushistorikk. 

Altfor mange barn vokser opp med mor eller far som har et rusproblem, der den andre forelderen ikke er sterk nok til å bryte ut. Mange av dem toer hendene sine og lukker øynene og fraskriver seg ansvaret sitt og det er den tanken jeg vil til livs. Jeg forstår det ut fra den voksnes ståsted, det handler om å være medavhengig, men i det øyeblikket du får barn er det ditt fordømte ansvar å ta valg også på vegne av barnet som er 100% avhengig av at de valgene du tar er gode. 

Jeg mener bestemt at det ikke er mulig å skille slik du gjør. Ikke når det er barn involvert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2020 den 16.34, Frøken888 skrev:

Er det andre gangen forloveden blir tatt i ruspåvirket tilstand av politiet i utlandet. Altså han ruser seg ganske ofte. Dette kan jo ikke skjules. 

Hun skal ha barn med han. Sier hun ikke godtar rus, men alikvel skal hun usette barnet for denne faren. Hvor er det norske barnevernet eller det utenlandske for den saks skyld?  🤷

Hvordan vet du at han ruser seg ganske ofte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Orly skrev:

Hvordan vet du at han ruser seg ganske ofte? 

Tviler på at han kun har ruset seg to ganger i hele sitt liv, og tilfeldigvis ble tatt av politiet de to gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Leila87 skrev:

Tviler på at han kun har ruset seg to ganger i hele sitt liv, og tilfeldigvis ble tatt av politiet de to gangene.

Det blir kun spekulasjoner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Orly skrev:

Hvordan vet du at han ruser seg ganske ofte? 

Når man blir tatt av politiet to ganger så er det to ganger for mye. Så klart bare spekulasjoner om han ruser seg oftere, men det sier seg vel selv at dette er livsstilen hans. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Frøken888 skrev:

Når man blir tatt av politiet to ganger så er det to ganger for mye. Så klart bare spekulasjoner om han ruser seg oftere, men det sier seg vel selv at dette er livsstilen hans. 

Spekulasjoner er ikke lov her inne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Orly skrev:

Spekulasjoner er ikke lov her inne 

Da holder vi oss til de to gangene han faktisk er tatt. Det er mer enn nok. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Blå
11 timer siden, Orly skrev:

Spekulasjoner er ikke lov her inne 

KG er et forum for debatt, og det følger implisitt at spekulasjoner er lov. 
Forloveden til Triana er tatt med fingrene i paien to ganger, da er det naturlig å spekulere i om dette er en livsstil han har. Det er de færreste som blir tatt alle ganger de gjør noe ulovlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

45 minutter siden, Onkel Blå skrev:

KG er et forum for debatt, og det følger implisitt at spekulasjoner er lov. 
Forloveden til Triana er tatt med fingrene i paien to ganger, da er det naturlig å spekulere i om dette er en livsstil han har. Det er de færreste som blir tatt alle ganger de gjør noe ulovlig. 

Nei på rampelys er det ikke lov med spekulasjoner . 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...