Gå til innhold

Venninnve som graver om alt, men er selv privat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, overskriften sier jo egentlig sitt. 
Men er det flere enn meg her som har opplevd å ha venner/venninner som spør og graver om alt mulig (virker som de skal vite mest mulig om deg, mest personlige ting - ja, til og med hvor mye penger du har disponibelt på kontoen din!) også er de så lukket og private, at man føler man omtrent ikke kjenner de, selv om man har prøvd å bli kjent med dem? 

Jeg er nok en mye mer "åpen" person, ikke at jeg snakker om alt mulig med hvem som helst, men med mine nærmeste venninner føler jeg at det er fint å kunne prate om litt av hvert, at man også har den tilliten seg i mellom om å kunne snakke med hverandre - også om ting som er tungt, vanskelig osv. Men med denne venninnen kan jeg ikke det, og jeg føler at samtalen er veldig "Ja, mhm, fint vær i dag" om dere skjønner? 

Har lurt på om det er best for meg å kutte henne ut, men har ikke hatt hjerte til det. Men jeg tror ikke at en som er så åpen som meg og liker å snakke om ting matcher så godt med noen som gir så lite av seg selv?

Anonymkode: 60045...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Det er ikke alle som helt klarer å slippe folk inn eller komme på noe å si. 
 

 

Ja, det skjønner jeg. Samtidig skjønner jeg ikke helt at man kan "grave" i ting som "hvor mye tjener du i måneden?" også kan man aldri si noe slikt om seg selv, jeg syns det blir litt ubehagelig og enveis

ts

Anonymkode: 60045...ae1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du burde sette grenser. 

Anonymkode: 70620...8cd

Ja, var det jeg begynte å gjøre, vet å for eksempel ikke svare mer på ting som hun aldri ville svart meg på. Men spørsmålet mitt er mer om jeg burde kutte kontakten med henne, når det ikke er helt match? Vil ikke hun matche bedre noen som er mer "lukket"?

Anonymkode: 60045...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Press tilbake. Svar "du først" osv på spørsmålene hennes, snu dem mot henne.

"Ja, jeg har jo penger så jeg klarer meg, hvor mye tjener du?"

Anonymkode: 94214...b63

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, overskriften sier jo egentlig sitt. 
Men er det flere enn meg her som har opplevd å ha venner/venninner som spør og graver om alt mulig (virker som de skal vite mest mulig om deg, mest personlige ting - ja, til og med hvor mye penger du har disponibelt på kontoen din!) også er de så lukket og private, at man føler man omtrent ikke kjenner de, selv om man har prøvd å bli kjent med dem? 

Jeg er nok en mye mer "åpen" person, ikke at jeg snakker om alt mulig med hvem som helst, men med mine nærmeste venninner føler jeg at det er fint å kunne prate om litt av hvert, at man også har den tilliten seg i mellom om å kunne snakke med hverandre - også om ting som er tungt, vanskelig osv. Men med denne venninnen kan jeg ikke det, og jeg føler at samtalen er veldig "Ja, mhm, fint vær i dag" om dere skjønner? 

Har lurt på om det er best for meg å kutte henne ut, men har ikke hatt hjerte til det. Men jeg tror ikke at en som er så åpen som meg og liker å snakke om ting matcher så godt med noen som gir så lite av seg selv?

Anonymkode: 60045...ae1

Synes du kan være nok så avstengt mot denne venninnen din. Du treng ikke å svare eller dele noe som helst med henne, når hun ikke gjør det selv.

Jeg svare alltid mine gravende "venninner" at de skal få svar på spørsmålene sine når de er i samme båt som meg. Jeg orker nå ikke og sitte i båten å rope ut til en som står på kaien om live mitt.

Anonymkode: 65348...59d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, var det jeg begynte å gjøre, vet å for eksempel ikke svare mer på ting som hun aldri ville svart meg på. Men spørsmålet mitt er mer om jeg burde kutte kontakten med henne, når det ikke er helt match? Vil ikke hun matche bedre noen som er mer "lukket"?

Anonymkode: 60045...ae1

Ja du kan fint kutte kontakten med henne. Du har så si ingen grunn for å ikke kutte kontakten.

Anonymkode: 65348...59d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, var det jeg begynte å gjøre, vet å for eksempel ikke svare mer på ting som hun aldri ville svart meg på. Men spørsmålet mitt er mer om jeg burde kutte kontakten med henne, når det ikke er helt match? Vil ikke hun matche bedre noen som er mer "lukket"?

Anonymkode: 60045...ae1

Tenk på deg selv. Ta en avgjørelse du kan leve med. 

Enig med de som skriver om grensesetting her. 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2020 den 15.59, AnonymBruker skrev:

Ja, overskriften sier jo egentlig sitt. 
Men er det flere enn meg her som har opplevd å ha venner/venninner som spør og graver om alt mulig (virker som de skal vite mest mulig om deg, mest personlige ting - ja, til og med hvor mye penger du har disponibelt på kontoen din!) også er de så lukket og private, at man føler man omtrent ikke kjenner de, selv om man har prøvd å bli kjent med dem? 

Jeg er nok en mye mer "åpen" person, ikke at jeg snakker om alt mulig med hvem som helst, men med mine nærmeste venninner føler jeg at det er fint å kunne prate om litt av hvert, at man også har den tilliten seg i mellom om å kunne snakke med hverandre - også om ting som er tungt, vanskelig osv. Men med denne venninnen kan jeg ikke det, og jeg føler at samtalen er veldig "Ja, mhm, fint vær i dag" om dere skjønner? 

Har lurt på om det er best for meg å kutte henne ut, men har ikke hatt hjerte til det. Men jeg tror ikke at en som er så åpen som meg og liker å snakke om ting matcher så godt med noen som gir så lite av seg selv?

Anonymkode: 60045...ae1

Bestevenninne som ikke snakker om noe.Må hale ut de enkleste hverdagslige ting. Liker å snakke om alt.Er åpen.Greit at andre ikke er det.Men savner litt "bestevenn" om du skjønner?

 

Anonymkode: 4fa13...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt tips.. 

neste gang hun spør deg direkte om slike ting.. før du svarer kan du si: hva med deg? Hvor mye tjener du? Vil hun ikke svare, eller virker unnvikende.. vær unnvikende tilbake og ikke svar på hvor mye du tjener.. da får hun opp øynene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok èn av de som er av den spørrende typen. Både fordi jeg er oppriktig nysgjerrig på mennesker (ikke hva de har på brukskonto), men også fordi jeg ikke liker å prate om meg selv med mindre noen spør meg tilbake. Opplever faktisk ganske ofte at folk ikke er like spørrende tilbake, så da stiller heller jeg litt spørsmål om vedkommende. Mange elsker å prate om seg selv, så da går jeg bare for den metoden. Da slipper jeg også bruke energi på å fortelle så mye om meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...