Gå til innhold

Bo i Brønnøysund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det å bo i Brønnøysund? Jeg har aldri vært der. Bor selv i Bergen, har et barn og god karriere. Fin bil og flott leilighet. Men tenker ofte på trygghet og et mindre sted for barber mitt som går på barneskolen. Nå er drømmejobben utlyst i Brønnøysund og jeg er meget nysgjerrig. Forstår jo at det blir et annet type liv. Ser for meg mer hvilepuls, stort hus, natur, mer livskvalitet for pengene, mer oppfølgning på skole for barnet mitt osv. Sikkert ikke ideelt å være singel der da, hehe. 
Noen som har vært der? 

Anonymkode: be234...cb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke bodd der men vært der ifm jobb og ferie. Er du glad i natur, båtturer, hav og fiske, kajakk og turer på fjell, fergekø, så er Brønnøysund absolutt å anbefale. Litt surt på vinterstid, men idyllisk som Helgelandskysten kan være. Drømmejobb er også viktig, så søk!

Anonymkode: eba35...749

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bodd der og trivdes ikke. Anbefaler ikke dersom du er singel, og har lyst på kjæreste. Alle mine kolleger der oppe var tilflyttere, og nå fire år senere er samtlige (10 stk) flyttet derifra 🤷‍♀️ det er ikke så mye natur en skulle tro, og det er langt til nærmeste storby. Men er det drømmejobben kan det jo være verdt det

Anonymkode: ec5e0...f9c

• Liker 1
Skrevet

Det er dette jeg er redd for. Drømmejobb er jo én ting.. Og glad i natur.. Men er også ganske sosial og liker en tur på restaurant, kafé, shopping, pub, flørting, dating. Å reise. Altså før Covid... Men det er dette jeg liker med Bergen; både natur og by.. Hmmm... Jeg vil at barnet mitt skal ha ro og trygghet, men også bli litt robust og utfordret til tider.. 

Tusen takk for svar, dere! Å dagdrømme er én ting, realitet er ikke alltid like lett å sette seg inn i. Er sommer ok der? Eller surt da også? 

Skrevet

Sammenlignet med Bergen så er det mindre regn. Men i nord er vi vant med å definere sommeren som varm når det er 15 grader....

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd der og trivdes ikke. Anbefaler ikke dersom du er singel, og har lyst på kjæreste. Alle mine kolleger der oppe var tilflyttere, og nå fire år senere er samtlige (10 stk) flyttet derifra 🤷‍♀️ det er ikke så mye natur en skulle tro, og det er langt til nærmeste storby. Men er det drømmejobben kan det jo være verdt det

Det er jo bare natur, lite urbant i Brønnøysund. Om du mener at høye fjell er eneste natur så har du for så vidt rett, men natur er det masse av. Båtliv, dykking, kajakk, øyhopping med sykkel, turer i fjæra eller marka, så har du jo hullet i Torghatten da. Og masse fjell om du kjører litt. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sammenlignet med Bergen så er det mindre regn. Men i nord er vi vant med å definere sommeren som varm når det er 15 grader....

Det er jo bare natur, lite urbant i Brønnøysund. Om du mener at høye fjell er eneste natur så har du for så vidt rett, men natur er det masse av. Båtliv, dykking, kajakk, øyhopping med sykkel, turer i fjæra eller marka, så har du jo hullet i Torghatten da. Og masse fjell om du kjører litt. 

Hullet i Torghatten er jo noe man gjør én gang, så er det gjort liksom.. Ja det er en del mindre fjell rundt, men man må kjøre et stykke. Synes ikke de var spesielt spennende å gå på. Men så har jeg også bodd i Lofoten, så er muligens litt påvirka av det 😅

Skrevet
På 17.9.2020 den 13.38, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det å bo i Brønnøysund? Jeg har aldri vært der. Bor selv i Bergen, har et barn og god karriere. Fin bil og flott leilighet. Men tenker ofte på trygghet og et mindre sted for barber mitt som går på barneskolen. Nå er drømmejobben utlyst i Brønnøysund og jeg er meget nysgjerrig. Forstår jo at det blir et annet type liv. Ser for meg mer hvilepuls, stort hus, natur, mer livskvalitet for pengene, mer oppfølgning på skole for barnet mitt osv. Sikkert ikke ideelt å være singel der da, hehe. 
Noen som har vært der? 

Men ro og mindre skoler osv kan du jo få rundt Bergen også. Sånn hvis du har nettverket ditt der. 

Anonymkode: 9b724...0bd

Skrevet
På 17.9.2020 den 18.27, AnonymBruker skrev:

Det er dette jeg er redd for. Drømmejobb er jo én ting.. Og glad i natur.. Men er også ganske sosial og liker en tur på restaurant, kafé, shopping, pub, flørting, dating. Å reise. Altså før Covid... Men det er dette jeg liker med Bergen; både natur og by.. Hmmm... Jeg vil at barnet mitt skal ha ro og trygghet, men også bli litt robust og utfordret til tider.. 

Tusen takk for svar, dere! Å dagdrømme er én ting, realitet er ikke alltid like lett å sette seg inn i. Er sommer ok der? Eller surt da også? 

Sommeren kan være fin, men helgelandsværet er ustabilt så det kan like gjerne komme en regnsommer. Nå skal det sies at jeg ikke har vært i Brønnøysund på mange år men slik jeg husker det var det fint lite av både restauranter, kafeer, shopping og pub. Flørting og dating er helt i det uvisse selvsagt, men naturlig nok er utvalget av menn mindre på en mindre plass så du bør ikke forvente samme variasjon i uteliv og "kandidater" som det du har i Bergen. 

Anonymkode: c3973...791

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...