Gå til innhold

SATS oppsigelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skrev til SATS i mai at jeg ikke vil benytte meg av online trening og at jobben jeg skulle få mistet jeg grunnet korona. Skrev igjen i juni at jeg skulle flytte fra Oslo og til Nord Norge (hvor det ikke er SATS) i løpet av sommeren. De ga meg bare valget om å fryse medlemskapet til september. Da jeg kontakter de igjen om at jeg er flyttet sier de at jeg må forholde meg til oppsigelsen og betale til 31.10. 

Det er 10 uker der jeg ikke får brukt SATS, for det finnes ikke her jeg bor nå. På tlf spurte jeg hvorfor jeg skulle betale for en tjeneste det er umulig å benytte seg av. De refererte bare til at jeg hadde godtatt frys. Jeg sa det var eneste alternativet dere ga. Han sa ja, vi tilbyr aldri medlemmer å slutte. 

Jeg ble så sint! Prøvde å ringe forbrukerrådet i dag, men var så lang kø. Rakk ikke før jobb.

Kommer jeg noen vei her? Må jeg betale opp mot 2000kr for ingenting?

SATS er allerede under etterforskning av Forbrukerrådet og vet flere som er misfornøyde for det er vanskelig å si opp. 

De burde heller ha fornøyde enn sinte medlemmer.

Kan jeg komme noen vei utenom oppsigelsen, mtp at jeg har skrevet i mai, juni og de bare fryste medlemskapet og da jeg tar kontakt igjen i september må jeg betale helt til november. Noen som vet? Vennligst hjelp!

Anonymkode: 1860d...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppsigelsestiden er ut påfølgende måned, så ja, du må betale. Men det er da virkelig ikke noe problem å si opp medlemskapet, det ligger et eget skjema for dette på nettsiden til Sats. Jeg meldte oppsigelse selv via dette skjemaet nå midt i korona-dritten og det var null stress.

Anonymkode: 85c24...da8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa opp i januar i år og opplevde det som helt problemfritt. Gjorde bare som nettsiden beskrev. Jeg hadde medlemskap uten binding, og har betalt ekstra for å ikke være bundet. Har man medlemsskap med binding kan man selvfølgelig ikke si opp før bindingstiden går ut. 

Anonymkode: 2d9e3...88a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ikke sats sin skyld at du har flyttet til et sted de ikke har tilbud til deg. Dere har en kontrakt som du må forholde deg til på lik linje med alle andre type kontrakter.

Når det gjelder saken med forbrukerrådet og onlinetilbudet under corona tapte vel sats den saken og tilbakebetaler til de som fremmer krav om det.

Anonymkode: 1610a...2bf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
On 9/17/2020 at 10:23 PM, AnonymBruker said:

Jeg sa opp i januar i år og opplevde det som helt problemfritt. Gjorde bare som nettsiden beskrev. Jeg hadde medlemskap uten binding, og har betalt ekstra for å ikke være bundet. Har man medlemsskap med binding kan man selvfølgelig ikke si opp før bindingstiden går ut. 

Anonymkode: 2d9e3...88a

Fint å lese om andres opplevelser med oppsigelse her.... Men du AnonymBruker? Kan jeg spørre om noe? Jeg også vurderer å melde meg inn hos sats uten bindingstid, men denne oppsigelsen skjønner jeg lite av. Når du sa opp i januar, måtte du da betale for februar også? Eller hadde du bare gratis tilgang? Kan tenke meg man må betale? Vil jo bare betale for 1 mnd da det er det jeg har tid til akkurat nå. 

Anonymkode: 4e834...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...