AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 Hei Jeg er en mann i 40-årene som ahr slitt med kraftige smerter i analen i årevis. Ingen leger eller spesialister finner ut av hva det er. Jeg kan også kjenne at det stråler noe ned i bena, speisle tpå høyre siden og under tåa ved siden av storetåa på venstre side. Men det er lang ifra det som plager meg mest. Jeg merker det mest i stressende perioder. Men jeg må gå lange turer hver dag for å holde smrtene nogen lunde unna, og jeg klarer sjelden å sitte stille lenge av gangen. Jeg drikker alkohol hver kveld for å dempe smertene såpass at jeg får sove. Noen år tilbake brukte jeg mye amfetamin som jeg blandet i sprøyter og sprøytet i analen. Jeg har fortalt dette til legen, men ingen finner årsaken. Dette går kraftig utover livskvaliteten og jeg er desperat etter hjelp. Jeg bruker bedøvende salver i bakenden flere ganger om dagen uten hell. Jeg merker også at dette er enda mer plagsomt i spesielt stressende perioder. Jeg er helt desperat etter hjelp... er det noen i lignende situasjon som vet hva dette kan være og hva som kan hjelpe? Anonymkode: aa023...bc6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 Har sikkert noe med disse analinjeksjonene å gjøre. Det du må få hjelp til er imidlertid smerteproblematikken din. Du har jo fått et nytt problem med alkohol. Har du sagt det til lege? Anonymkode: 2e7f7...bfa 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #3 Skrevet 17. september 2020 Sitter smertene dypt, eller lenger ut? Har du tatt koloskopi, endoskopi, CT abdomen eller MR? Anonymkode: b021d...a45
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #4 Skrevet 17. september 2020 lrgrn vrt om både alkoholforbruket og at jeg har brukt sprøyter med amfetamin i analen. jeg har tatt uttallige undersøkelser uten at de finner ut av hva det er Anonymkode: aa023...bc6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #5 Skrevet 17. september 2020 det skulle stå at legen vet om alkoholen og sprøytene Anonymkode: aa023...bc6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #6 Skrevet 17. september 2020 Føles det som "trykk" i analen, eller mer svie? Eller kanskje en følelse av at du må på do? Anonymkode: b021d...a45
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #7 Skrevet 17. september 2020 Det er ikke svie, det er smerte. Å gå på do er et sant helvete Anonymkode: aa023...bc6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #8 Skrevet 17. september 2020 Har du ryggsmerter? Anonymkode: b021d...a45
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #9 Skrevet 17. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: lrgrn vrt om både alkoholforbruket og at jeg har brukt sprøyter med amfetamin i analen. jeg har tatt uttallige undersøkelser uten at de finner ut av hva det er Anonymkode: aa023...bc6 Hvorfor gjør ikke legen noe med smertene dine da? Har du spurt om å bli henvist til smerteklinikk? Anonymkode: 2e7f7...bfa 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #10 Skrevet 17. september 2020 legen har henvist meg til mr og litt av hvert, ingen finner noe. det er også en del mer smertefullt når det er mye stress. har noe ryggsmerter, men det har jeg hatt i mange år før jeg tok sprøyter i analen. det drev jeg med i underkant av et år Anonymkode: aa023...bc6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #11 Skrevet 17. september 2020 Ts, google noe som heter "Proctalgia fugax" og se om det kan stemme med symptomene dine. Anonymkode: 9da3f...0ea
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #12 Skrevet 17. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: legen har henvist meg til mr og litt av hvert, ingen finner noe. det er også en del mer smertefullt når det er mye stress. har noe ryggsmerter, men det har jeg hatt i mange år før jeg tok sprøyter i analen. det drev jeg med i underkant av et år Anonymkode: aa023...bc6 Anbefaler deg en MR av rygg. Det er slettes ikke sikkert at dine smerter er knyttet opp mot amfetaminbruken for flere år siden. Du sier at smertene stråler ned langs beinet og ut i tåa. Det kan fint være alt fra prolaps eller kanskje en spondylolisthese som er grunnen. Diffus analproblematikk kommer ofte da i tillegg. Utover det kjenner jeg meg ikke igjen i dine beskrivelser. Kanskje området er irritert pga amfetaminbruk, og all denne smertelindringen du har bedrevet med har gjort det verre, eventuelt opprettholdt irritasjonen. En irritasjon kan fort påvirke lukkemusklene rundt tarmen, som igjen gjør at du tror det er tarmen det er feil med. Men egentlig er det en inflammasjon i musklene. Som ikke oppdages hverken på CT, MR, koloskopi og endoskopi. En tredje mulighet er at det kan være IBS (irritabel tarmsyndrom), og matvarereaksjoner. Det er også vanlig her å få diffuse analproblemer. Tenk over det, om du har merket at noe mat gjør ting verre for deg. Opplever du blødning og blod i avføringen, må du oppsøke lege asap. Anonymkode: b021d...a45
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #13 Skrevet 17. september 2020 takker for svar, jeg skal undersøke det Anonymkode: aa023...bc6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #14 Skrevet 17. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts, google noe som heter "Proctalgia fugax" og se om det kan stemme med symptomene dine. Anonymkode: 9da3f...0ea Proctalgia fugax er forbigående anfall, nærmest som et krampeanfall som varer i sekunder eller minutter. TS har kroniske plager. Anonymkode: b021d...a45
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #15 Skrevet 17. september 2020 Har du opplevd voldtekt eller seksuelle overgrep? Du sier at det blir forverret av stress. Da kan det være en psykosomatisk årsak til smertene. Anonymkode: fdbf7...224
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #16 Skrevet 17. september 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler deg en MR av rygg. Det er slettes ikke sikkert at dine smerter er knyttet opp mot amfetaminbruken for flere år siden. Du sier at smertene stråler ned langs beinet og ut i tåa. Det kan fint være alt fra prolaps eller kanskje en spondylolisthese som er grunnen. Diffus analproblematikk kommer ofte da i tillegg. Utover det kjenner jeg meg ikke igjen i dine beskrivelser. Kanskje området er irritert pga amfetaminbruk, og all denne smertelindringen du har bedrevet med har gjort det verre, eventuelt opprettholdt irritasjonen. En irritasjon kan fort påvirke lukkemusklene rundt tarmen, som igjen gjør at du tror det er tarmen det er feil med. Men egentlig er det en inflammasjon i musklene. Som ikke oppdages hverken på CT, MR, koloskopi og endoskopi. En tredje mulighet er at det kan være IBS (irritabel tarmsyndrom), og matvarereaksjoner. Det er også vanlig her å få diffuse analproblemer. Tenk over det, om du har merket at noe mat gjør ting verre for deg. Opplever du blødning og blod i avføringen, må du oppsøke lege asap. Anonymkode: b021d...a45 TS har blitt henvist til MR uten funn, og da antar jeg at det er av rygg. Anonymkode: 2e7f7...bfa
Candiru Skrevet 17. september 2020 #17 Skrevet 17. september 2020 Hvorfor tok du amfetamin i rassen? 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #18 Skrevet 18. september 2020 Har ikke opplevd overgrep. tok amfetamin i rassen da jeg kun skulle prøve amfetamin én gang oralt, det eskalerte seg veldig og endte med dette for å få mest mulig effekt. Det er heldigvis historie nå Anonymkode: aa023...bc6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå