Gå til innhold

Medeier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er student og samboeren min har fast jobb. Vi leier nå, men har lekt litt med tanken på å kjøpe vårt eget.

Jeg har alltid vært fast bestemt på at jeg skal «eie» boligen jeg også, ikke bare «leie» av samboeren min, med null eierskap til boligen.

Siden jeg studerer har jeg studielån, som gjør at Det sammenlagte lånet vi kan få synker? Derfor ønsker han å ta opp lån selv. Er det noen måte å kunne fått lik eierskap som han i boligen? Har selv råd til å betale halvparten av boligen.

Anonymkode: 1fb8d...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er student og samboeren min har fast jobb. Vi leier nå, men har lekt litt med tanken på å kjøpe vårt eget.

Jeg har alltid vært fast bestemt på at jeg skal «eie» boligen jeg også, ikke bare «leie» av samboeren min, med null eierskap til boligen.

Siden jeg studerer har jeg studielån, som gjør at Det sammenlagte lånet vi kan få synker? Derfor ønsker han å ta opp lån selv. Er det noen måte å kunne fått lik eierskap som han i boligen? Har selv råd til å betale halvparten av boligen.

Anonymkode: 1fb8d...4fb

Så du kan betale for halvparten av boligen uten å behøve lån? 

Uansett er det viktigste at dere tinglyser 50/50 eierandel.

Anonymkode: e1621...efc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere tinglyser på begge to. Så står begge som eiere

Anonymkode: a4567...350

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så du kan betale for halvparten av boligen uten å behøve lån? 

Uansett er det viktigste at dere tinglyser 50/50 eierandel.

Anonymkode: e1621...efc

Da må samboeren være stokk dum. Stå ansvarlig for hele lånet, m la ts eie halve boligen? 😅

Anonymkode: 60bf8...0ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse