Gå til innhold

feber uten å merke det?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når jeg er frisk har jeg en temperatur på mellom 37,2 og 37,6 målt med pannemåler. Nå har jeg blitt forkjølet og måler alt mellom 37,9 til 38,2 men jeg føler meg ikke syk! Føler meg litt "kokt"og varm i hodet pga jeg er tett i nesen men ellers ingen sykdomsfølelse. Målte 37,5 med vanlig febermåler i rumpen men jeg vet ikke normaltemperaturen min der.

Barnet mitt er hjemme med feber og hen målte opp til 39,4 og har tydelig feber. 

Kan man ha feber uten å føle seg syk eller er pannemåler verdiløst til å måle feber med?

Anonymkode: 36955...71b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

38,2 er per definisjon ikke feber, så jeg synes ikke det er så rart. Subfebril, ja, men man føler seg ikke nødvendigvis syk av den grunn. 

Anonymkode: ddad6...111

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er mange som ikke kjenner at de har feber (men de merker typisk effekten av paracetamol da :laugh:). Jeg kjenner heller ikke på det, selv da det ble målt over 40 i temperatur på sykehus. 

Men per definisjon har du ikke feber som vedkommende over meg skriver, nei. 

Anonymkode: 7fee9...80b

Skrevet

Når du får feber fryser du først. Svettingen kommer når temperaturen er på vei ned igjen.

Anonymkode: a345c...a9f

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

38,2 er per definisjon ikke feber, så jeg synes ikke det er så rart. Subfebril, ja, men man føler seg ikke nødvendigvis syk av den grunn. 

Anonymkode: ddad6...111

Over 38 er feber, jo.

37,5 målt rektalt er ikke feber. Derfor føler du deg ikke syk, TS.

• Liker 1
Skrevet

Takk for alle svar! :)

Hvorfor er man subfebril og hva har det å si for allmenntilstanden? Jeg kan være på jobb selv om jeg er subfebril, ja?

Anonymkode: 36955...71b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...