AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 Leide inn noen fra mittanbud som virket seriøse. Dagen før de var ferdig så spurte han ene om hvem som skal betale og jeg svarte at det var meg. Han sa da at han ville ha kontanter eller penger overført til en utenlandsk konto. Man kan vel trygt si jeg ble satt ut. Jeg ba han om å sende denne info på Mail sånn at jeg faktisk hadde dette skriftlig. I går da de var ferdige så han sa at jeg kunne bare vippse pengene. Jeg fortalte han at jeg skal ha faktura og det han spør om er skattesvik. Han begynte å diskutere og var frekk. Jeg sa til han at det er sånn her det funker. De gikk og forsynte seg av ting hvor jeg måtte snakke til han, men dette er på et helt annet nivå. Aldri vært borti sånt. Jeg tenker jo at jeg må melde dette inn. Er noen som sa at de hadde rett og slett kastet de ut. Er respektløst til å be kunden om å bryte loven, og når kunden utpeker at dette er ikke greit så blir DE irritert. Anonymkode: 3a884...bad 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 Så bra at du ga beskjed! Anonymkode: e3a1c...282 9
Blålilla Skrevet 17. september 2020 #3 Skrevet 17. september 2020 Stå på ditt og krev faktura. Hadde også meldt fra til Skatteetaten ja. 9
Leo Skrevet 17. september 2020 #4 Skrevet 17. september 2020 Du må ikke finne på å betale kontant og uten faktura, men det vet du jo allerede. Betaler du mer enn 10.000 kroner på denne måten risikerer du å bli medansvarlig for deres fusk og fanteri og det kan du jo også være svært tydelig på at du overhodet ikke er interessert i. https://www.aftenposten.no/norge/i/pAp9R/maks-betaling-i-kontanter-10000-kr 6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #5 Skrevet 17. september 2020 De kan bli så irriterte de vil, du har ditt på det rene så lenge du følger norsk lov. Anonymkode: 5ab8d...c82 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #6 Skrevet 17. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: . De gikk og forsynte seg av ting hvor jeg måtte snakke til han, ? Tok de med seg ting fra huset ditt?? 😮 Anonymkode: 41171...0db 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #7 Skrevet 17. september 2020 Tusen takk for positive og støttende svar. Det var og er fortsatt veldig fælt når man møter på sånt. Jeg tenkte mye på at nei vet du hva.. dette er et godt land som er bygd på tillit. Hvor ærlige folk jobber hardt og betaler skatt. Er bare trist å se at det ofte er de som jobber svart som får jobben pga pris. Leste dette i flere artikler hvor en som sa at svart arbeid gjør at landet råtner. Håper at alle tenker seg om. Jeg får bare vente på Mail ifra han som da skal inneholde en faktura. Skal og melde dette inn, så setter pris på støtten dere gir meg. Anonymkode: 3a884...bad 2
Traktor Skrevet 17. september 2020 #8 Skrevet 17. september 2020 Et annet moment her er jo at de forventer at kun de skal tjene på dette underslaget, men du skal betale full pris. En mer normal fremgangsmåte ville vært at dere ble enige om en lavere pris ved å betale svart. Begge deler er selvfølgelig strengt ulovlig og ikke greit, men det belyser bare hvor frekke de faktisk er. Her forventer de å stikke mva, arbeidsgiveravgift osv. rett i egen lomme. 5
Traktor Skrevet 17. september 2020 #9 Skrevet 17. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for positive og støttende svar. Det var og er fortsatt veldig fælt når man møter på sånt. Jeg tenkte mye på at nei vet du hva.. dette er et godt land som er bygd på tillit. Hvor ærlige folk jobber hardt og betaler skatt. Er bare trist å se at det ofte er de som jobber svart som får jobben pga pris. Leste dette i flere artikler hvor en som sa at svart arbeid gjør at landet råtner. Håper at alle tenker seg om. Jeg får bare vente på Mail ifra han som da skal inneholde en faktura. Skal og melde dette inn, så setter pris på støtten dere gir meg. Anonymkode: 3a884...bad Husk å sjekke at de er mva-registrert før du betaler fakturaen! 5
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #10 Skrevet 17. september 2020 Bra at du melder det inn. Hvilke ting tok de med seg? Noe som er ditt? Anonymkode: c35bd...9d2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #11 Skrevet 17. september 2020 30 minutter siden, Traktor skrev: Husk å sjekke at de er mva-registrert før du betaler fakturaen! Sjekket dette før de ble leid inn. Synes ikke du det er rart at de tar sjansen? De risikerer å miste mye ved å spørre om sånt. Men det viser vel kanskje hvor mange som godtar sånt hvis de ikke engang er nervøse. Anonymkode: 3a884...bad
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #12 Skrevet 17. september 2020 De lurer staten, men de lurer også seg selv. Skattbar inntekt er jo pensjons-, sykepenge- og dagpengegrunnlaget. Anonymkode: 5ab8d...c82
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #13 Skrevet 17. september 2020 Jeg hadde meldt dem inn, men jeg hadde også ikke ansatt de til å gjøre jobben. Anonymkode: ab6d1...cc7
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #14 Skrevet 17. september 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: ? Tok de med seg ting fra huset ditt?? 😮 Anonymkode: 41171...0db Skjønte heller ikke denne... Anonymkode: 08a7c...9e1 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #15 Skrevet 17. september 2020 Er dette utlendinger siden de ville ha pengene på utenlandsk konto?. Anonymkode: a7b68...98e 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #16 Skrevet 17. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Leide inn noen fra mittanbud som virket seriøse. Dagen før de var ferdig så spurte han ene om hvem som skal betale og jeg svarte at det var meg. Han sa da at han ville ha kontanter eller penger overført til en utenlandsk konto. Man kan vel trygt si jeg ble satt ut. Jeg ba han om å sende denne info på Mail sånn at jeg faktisk hadde dette skriftlig. I går da de var ferdige så han sa at jeg kunne bare vippse pengene. Jeg fortalte han at jeg skal ha faktura og det han spør om er skattesvik. Han begynte å diskutere og var frekk. Jeg sa til han at det er sånn her det funker. De gikk og forsynte seg av ting hvor jeg måtte snakke til han, men dette er på et helt annet nivå. Aldri vært borti sånt. Jeg tenker jo at jeg må melde dette inn. Er noen som sa at de hadde rett og slett kastet de ut. Er respektløst til å be kunden om å bryte loven, og når kunden utpeker at dette er ikke greit så blir DE irritert. Anonymkode: 3a884...bad Er ikke overrasket over at de prøver å jukse og unndra skatt. Allerede i 2014 ble det meldt om svart arbeid for 420.000.000.000 kroner i landet. I 2014 tilsvarte det 14% av bruttonasjonalproduktet (BNP). Av denne summen på 420.000.000.000 skulle man altså kunnet dratt inn 150.000.000.000 kr inn i statsbudsjettet. https://www.nrk.no/norge/svart-arbeid-for-420-milliarder-1.11747775 I tillegg kan man nevne at de rike grisene bader også i penger, så disse kunne gjerne betalt idag også 25.000.000.000 kr mer i året uten at de knapt nok merker det. Aldri aksepter når politikere babler om at man "må kutte" i velferden, mens de rike bader i penger og alle de som jobber svart slipper unna. Det er mer enn nok penger tilgjengelig å hente skatt og avgifter ifra, så de får begynne å ta disse som jobber svart og alle rikingene som bare må ha en ekstra luksushytte og Porsche, fordi de andre 5 hyttene og de andre 5 - 10 luksusbilene de allerede har er visst ikke "nok". Anonymkode: 652c6...01b 4
newman01 Skrevet 17. september 2020 #17 Skrevet 17. september 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: I tillegg kan man nevne at de rike grisene bader også i penger, så disse kunne gjerne betalt idag også 25.000.000.000 kr mer i året uten at de knapt nok merker det. Vil nå tro at noen merker om staten skal kreve inn 25 milliarder ekstra hvert år. Før eller siden er det tomt. Må huske å skille mellom eiendeler og kontanter stående i banken. Å stadig måtte selge eiendeler i eget livsverk for å betale formuesskatt er ikke stas. Spesielt dersom selskapene ikke går med overskudd.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #18 Skrevet 17. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: ? Tok de med seg ting fra huset ditt?? 😮 Anonymkode: 41171...0db Da vi hadde snekkere på besøk, tok de bare å lånte den nye utekosten som de ødela, de tok skjøteledningen som de lot stå ute i regnvær og den ble også ødelagt! De hadde klart å kutte ledningen til utelyset, men dette fikset de opp i da.. De flyttet utemøblene våre opp til dem og brukte de! Mamma hater konfrontasjoner, så hun sa ingenting 🙃 Også kastet de sneiper overalt + ødela den ene utelykta vår (det har ikke bevis på, men fant den liggende ødelagt ved det ene huset, så tipper det var dem) Anonymkode: b54de...8aa
Gjest Lasox Skrevet 17. september 2020 #19 Skrevet 17. september 2020 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Leide inn noen fra mittanbud som virket seriøse. Dagen før de var ferdig så spurte han ene om hvem som skal betale og jeg svarte at det var meg. Han sa da at han ville ha kontanter eller penger overført til en utenlandsk konto. Man kan vel trygt si jeg ble satt ut. Jeg ba han om å sende denne info på Mail sånn at jeg faktisk hadde dette skriftlig. I går da de var ferdige så han sa at jeg kunne bare vippse pengene. Jeg fortalte han at jeg skal ha faktura og det han spør om er skattesvik. Han begynte å diskutere og var frekk. Jeg sa til han at det er sånn her det funker. De gikk og forsynte seg av ting hvor jeg måtte snakke til han, men dette er på et helt annet nivå. Aldri vært borti sånt. Jeg tenker jo at jeg må melde dette inn. Er noen som sa at de hadde rett og slett kastet de ut. Er respektløst til å be kunden om å bryte loven, og når kunden utpeker at dette er ikke greit så blir DE irritert. Anonymkode: 3a884...bad Stå på ditt og krev faktura. Forsetter de med slik oppførsel så ringer du til politiet. Du har jo det skriftlig at dem ber deg om å bryte loven! Kan du ikke fortelle hvilken bedrift det er, eller personer det er snakk om så kan man holde seg unna slike useriøse folk? Misliker at folk skal bli truende mot kundene sine. Endret 17. september 2020 av Lasox
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #20 Skrevet 18. september 2020 Jeg hadde nok vist mitt tilgangskort til jobben. Som er Skatteetaten. Tviler på at han hadde spurt igjen. Anonymkode: 71826...4c3 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå