Gå til innhold

Ps5 - med eller uten disk?


Ariana807

Ps5 med eller uten disk  

26 stemmer

  1. 1. Ps5 - med eller uten disk

    • Med
      18
    • Uten
      8


Anbefalte innlegg

Hva tenker du å kjøpe? Hva tenker du er best? Hvorfor?

Jeg er veldig i tvil. For meg er pris ikke en faktor. Jeg er mer bekymret for å fylle opp lagringen på den uten disk, og at maskinen skal bli treg av den grunn, og heller litt mot med disk. Men kanskje den med disk har veldig mye støy når den er på, som er negativt om det er veldig høylytt. Men jeg er veldig usikker.

Hva tenker dere her på kg?

Endret av Ariana807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med disk. Mye pga at jeg bruker mobilt bredbånd både hjemme, hos mine foreldre, på hytta og på jobb.

Med disk unngår jeg å dra så mye av dstakvoten når jeg installerer nye spill.

Pluss at jeg har alltid likt å ha spillet og covrene fysisk i hendene:-)

Anonymkode: 9a859...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Decepticon

Jeg tenker at jeg kjøper med, både for å kunne spille PS4-spill om jeg ønsker det og at jeg kan bruke den som Blu-rayspiller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe til sønnen min, og kjøper med. Både så han kan spille sine PS4 spill og blu-ray.

Anonymkode: 8ba39...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/16/2020 at 11:31 PM, Ariana807 said:

Jeg er mer bekymret for å fylle opp lagringen på den uten disk, og at maskinen skal bli treg av den grunn, og heller litt mot med disk

Det er direkte feil. Hele spillet installeres til intern SSD når du putter plata i konsollen. Akkurat som på PS4. Og Xbox. Du sparer ikke en eneste liten byte med lagringsplass om du har kjøpt spillet digitalt eller på plate. 

Fordelen med å kjøpe med bluray-drev er at du kan kjøpe spill på tilbud eller brukt på finn.no. Med digialutgaven er du 100% avhengig av Playstation Store, hvor spillene stort sett er vesentlig dyrere enn i butikker som komplett, elkjøp og power. Ihvertfall når spillene er noen måneder gamle

Når Sony i tillegg har varslet at eksklusive spill av inhouse-utvikler skal koste opp mot €70 vil det nok på sikt lønne seg å kjøpe en konsoll med bluray

Endret av newman01
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, newman01 skrev:

Det er direkte feil. Hele spillet installeres til intern SSD når du putter plata i konsollen. Akkurat som på PS4. Og Xbox. Du sparer ikke en eneste liten byte med lagringsplass om du har kjøpt spillet digitalt eller på plate. 

Fordelen med å kjøpe med bluray-drev er at du kan kjøpe spill på tilbud eller brukt på finn.no. Med digialutgaven er du 100% avhengig av Playstation Store, hvor spillene stort sett er vesentlig dyrere enn i butikker som komplett, elkjøp og power. Ihvertfall når spillene er noen måneder gamle

Når Sony i tillegg har varslet at eksklusive spill av inhouse-utvikler skal koste opp mot €70 vil det nok på sikt lønne seg å kjøpe en konsoll med bluray

Det var jeg ikke klar over 😅

Men med det aller sier om at man kan spille ps4 spill på den, så går jeg nok for med disk selv.

MEN jeg fulte ikke godt nok med, elkjøp/power la ut og er utsolgt for forhåndsbestillinger 🥺 så får se om det blir noen ps5 på meg i år. Sykt itriterende at de ikke bare kan levere nok konsoller 😤

Endret av Ariana807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nå at elkjøp kun hadde hatt «åpent» i 15 min, ja kanskje ikke merkelig at jeg ikke fikk tak i noe 😂

Men jeg kan ha en sjangse på lanseringsdato. Er sikkert mange som dukker opp, vet ikke om jeg er klar for å fysisk måtte kjempe for å få tak i en. Men får se om jeg er heldig når dagen kommer 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt med disk her.
Ser ingen fordeler med å kjøpe digital utgave bortsett fra at den er litt billigere.
Har prøvd å bestille men virker håpløst å få tak i en konsoll i år.
Elkjøp hadde preorder men måtte stenge etter 15 minutter da de ble utsolgt....fullt kaos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 26.9.2020 den 10.18, AnonymBruker skrev:

Steike, vi skal få vente lenge😑:

https://www.dinside.no/data/bestilte-ps5-i-april--far-den-ikke-for-neste-ar/72879997

Anonymkode: 9a859...612

Det er jo ikke vits i å kjøpe ps5 før den får bra spill. Eneste bra lanseringstittelen er en remake av Demon's Souls (som ikke er så interessant om du har spilt ps3-versjonen), resten er søppel.

Anonymkode: 8b0ce...53c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte for en stund siden, forventet leveringsdato er visstnok i mai...

Anonymkode: 3c178...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo ikke vits i å kjøpe ps5 før den får bra spill. Eneste bra lanseringstittelen er en remake av Demon's Souls (som ikke er så interessant om du har spilt ps3-versjonen), resten er søppel.

Anonymkode: 8b0ce...53c

Man har jo alltids mulighet for å spille PS4-spill på den da. Mange spill kan kjøres i boost-mode, med høyere framrerate eller høyere oppløsning. Litt som med dagens PS4Pro. På toppen får man antagelig en mer stillegående konsoll. Så helt bortkastet er det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke vits i å kjøpe ps5 før den får bra spill. Eneste bra lanseringstittelen er en remake av Demon's Souls (som ikke er så interessant om du har spilt ps3-versjonen), resten er søppel.

Anonymkode: 8b0ce...53c

Så fremt en skal kjøpe den uansett, er det akkurat det samme når en kjøper den.

Ratchet og Clank er forsåvidt ikke søppel

 Men din subjektive mening er registrert.

Anonymkode: 9a859...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke de som kjøpet uten, når jeg ser hvor mye penger guttungen sparer ved å kjøpe og selge spill på finn.no. 

Kjøper store pakker med spill, beholder noen og selgercresten videre. Når han er lei av et spill selger han det og kjøper nye på finn. Selger selvfølgelig ikke alt, har en solid bunke med favoritter han nesten ikke har betalt noe for.

Følger selvfølgelig med online også og kjøper enkelte på tilbud der.

Anonymkode: b7b04...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2020 den 23.31, Ariana807 skrev:

Hva tenker du å kjøpe? Hva tenker du er best? Hvorfor?

Ingenting. PCMASTERRACE
Tenker med HDD er best. Hvorfor? Må man ikke ha det for å laste ned spillene fra nett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke de som kjøpet uten, når jeg ser hvor mye penger guttungen sparer ved å kjøpe og selge spill på finn.no. 

Hva er sammenhengen her? Logisk nok ville det jo vært de uten HDD som måtte ty til finn.no, de med HDD kjøper vel spillet på nett og bare laster ned ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AndreasBR skrev:

Ingenting. PCMASTERRACE
Tenker med HDD er best. Hvorfor? Må man ikke ha det for å laste ned spillene fra nett? 

Begge konsollene har samme lagring, på 825 GB SSD. Som noen poengterte for meg, man trenger samme lagringsplass for å laste ned et spill eller installere det fra disk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ariana807 skrev:

Begge konsollene har samme lagring, på 825 GB SSD. Som noen poengterte for meg, man trenger samme lagringsplass for å laste ned et spill eller installere det fra disk :) 

øh.. Jeg hodlt på å skrive at jeg ikke forstod.. Men jeg googlet.. 

Forskjellen er HDD eller SSD! Ikke HDD ellr ingen HDD. 
Da hadde jeg helt klart valgt SSD. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det også var feil! 
Fra Komplett: 
 

Sitat

Den nye konsollen er tilgjengelig i to varianter

Det kommer to varianter av PlayStation 5. Sony investerer i doble versjoner - en med Ultra HD Blu-ray-spiller og en variant uten støtte for fysiske medier. 

Utover dette er det ingen forskjell i maskinvaren - den har samme prosessor, grafikkdel og lagringsdel i begge enhetene. 

Da hadde jeg valgt den MED blu-ray spiller. Den koster bare en 1000-lapp ekstra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...