Jump to content
Sign in to follow this  
Ariana807

Ps5 - med eller uten disk?

Ps5 med eller uten disk  

16 members have voted

1. 1. Ps5 - med eller uten disk

• Med
      12
    • Uten
      4

Recommended Posts

Ariana807

Hva tenker du å kjøpe? Hva tenker du er best? Hvorfor?

Jeg er veldig i tvil. For meg er pris ikke en faktor. Jeg er mer bekymret for å fylle opp lagringen på den uten disk, og at maskinen skal bli treg av den grunn, og heller litt mot med disk. Men kanskje den med disk har veldig mye støy når den er på, som er negativt om det er veldig høylytt. Men jeg er veldig usikker.

Hva tenker dere her på kg?

Edited by Ariana807

Fortsetter under...

AnonymBruker

Med disk. Mye pga at jeg bruker mobilt bredbånd både hjemme, hos mine foreldre, på hytta og på jobb.

Med disk unngår jeg å dra så mye av dstakvoten når jeg installerer nye spill.

Pluss at jeg har alltid likt å ha spillet og covrene fysisk i hendene:-)

Anonymkode: 9a859...612

Titania

Med. Fordi jeg vil spille ps4 spillene jeg har på disk også

Guest Decepticon

Jeg tenker at jeg kjøper med, både for å kunne spille PS4-spill om jeg ønsker det og at jeg kan bruke den som Blu-rayspiller. 

AnonymBruker

Skal kjøpe til sønnen min, og kjøper med. Både så han kan spille sine PS4 spill og blu-ray.

Anonymkode: 8ba39...900

newman01
On 9/16/2020 at 11:31 PM, Ariana807 said:

Jeg er mer bekymret for å fylle opp lagringen på den uten disk, og at maskinen skal bli treg av den grunn, og heller litt mot med disk

Det er direkte feil. Hele spillet installeres til intern SSD når du putter plata i konsollen. Akkurat som på PS4. Og Xbox. Du sparer ikke en eneste liten byte med lagringsplass om du har kjøpt spillet digitalt eller på plate. 

Fordelen med å kjøpe med bluray-drev er at du kan kjøpe spill på tilbud eller brukt på finn.no. Med digialutgaven er du 100% avhengig av Playstation Store, hvor spillene stort sett er vesentlig dyrere enn i butikker som komplett, elkjøp og power. Ihvertfall når spillene er noen måneder gamle

Når Sony i tillegg har varslet at eksklusive spill av inhouse-utvikler skal koste opp mot €70 vil det nok på sikt lønne seg å kjøpe en konsoll med bluray

Edited by newman01

Annonse

Ariana807
3 timer siden, newman01 skrev:

Det er direkte feil. Hele spillet installeres til intern SSD når du putter plata i konsollen. Akkurat som på PS4. Og Xbox. Du sparer ikke en eneste liten byte med lagringsplass om du har kjøpt spillet digitalt eller på plate. 

Fordelen med å kjøpe med bluray-drev er at du kan kjøpe spill på tilbud eller brukt på finn.no. Med digialutgaven er du 100% avhengig av Playstation Store, hvor spillene stort sett er vesentlig dyrere enn i butikker som komplett, elkjøp og power. Ihvertfall når spillene er noen måneder gamle

Når Sony i tillegg har varslet at eksklusive spill av inhouse-utvikler skal koste opp mot €70 vil det nok på sikt lønne seg å kjøpe en konsoll med bluray

Det var jeg ikke klar over 😅

Men med det aller sier om at man kan spille ps4 spill på den, så går jeg nok for med disk selv.

MEN jeg fulte ikke godt nok med, elkjøp/power la ut og er utsolgt for forhåndsbestillinger 🥺 så får se om det blir noen ps5 på meg i år. Sykt itriterende at de ikke bare kan levere nok konsoller 😤

Edited by Ariana807

Ariana807

Leste nå at elkjøp kun hadde hatt «åpent» i 15 min, ja kanskje ikke merkelig at jeg ikke fikk tak i noe 😂

Men jeg kan ha en sjangse på lanseringsdato. Er sikkert mange som dukker opp, vet ikke om jeg er klar for å fysisk måtte kjempe for å få tak i en. Men får se om jeg er heldig når dagen kommer 😅

MrOptimist

Definitivt med disk her.
Ser ingen fordeler med å kjøpe digital utgave bortsett fra at den er litt billigere.
Har prøvd å bestille men virker håpløst å få tak i en konsoll i år.
Elkjøp hadde preorder men måtte stenge etter 15 minutter da de ble utsolgt....fullt kaos.