AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #1 Skrevet 16. september 2020 Jeg er veldig plaget med magesmerter ca 1 gang i mnd. Jeg merker at det er på vei ved at det lukter egg av rapen min. Videre utvikler det seg til smerter i magen over navleregionen. Det bryter alltid ut som værst på natta. Da må jeg på do å bærsje og det bare renner. Samt at jeg begynner å spy. Slik holder jeg på i 3-4 timer, og er helt utslått neste dag. Har prøvd å tenke over om det er noe mat som kan utløse dette, men har alltid inntatt ulik mat i forkant. En stund trodde jeg det ble utløst av stress da jeg var i en meget stesset situasjon, men nå kommer det selv om jeg ikke stresser og har hatt en rolig dag. Fikk et nytt «anfall» i natt og hadde mer magesmerter enn før. Samt at jeg syns det luktet egg når jeg fjertet også. Blir ikke klok på dette. Har vært hos lege, men de finner ikke ut noe. Sa det kunne skyldes stress eller overproduksjon av magesyre. Får ikke dette til å stemme. Har også prøvd alt av syrenøytraliserende som finnes på merkedet. Ingenting fungerer.. Noen som syns dette høres kjent ut?? Begynner å bli desperat Anonymkode: 52067...c1c
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #2 Skrevet 16. september 2020 Plages du med hard mage ellers? Anonymkode: fea7d...9e6
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #3 Skrevet 16. september 2020 Nei. Plages ikke med hverken løs eller hard mage ellers. Anonymkode: 52067...c1c
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #4 Skrevet 16. september 2020 Skriv ned det du spiser, hver dag. Frokost, lunsj, middag. Det kan godt hende du har en allergisk reaksjon på en matvare, men det er vanskelig å finne sammenheng med måltider, uten at måltidene er grundige dokumentert og du kan gå tilbake og sjekke. Jeg kjenner ei som visst seg å være allergisk mot potet. Det tok lang tid før hun fant det ut, men det hjalp med mat-dagbok. For potet kommer jo i så mange form. Anonymkode: 0309b...aa8 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #5 Skrevet 16. september 2020 Skjer det sånn ca rundt mens?... Anonymkode: 1c93b...8af 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #6 Skrevet 16. september 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjer det sånn ca rundt mens?... Anonymkode: 1c93b...8af Nei. Pr nå har jeg ikke mens siden jeg ammer. Men det kommer ikke sammenheng med noe egentlig. Har prøvd å føre matdagbok da «anfallene» kom hyppig. Men fant ingen sammenheng. Trodde det kunne komme av fet mat. Men fikk et anfall en gang jeg hadde spist salat til middag. Anonymkode: 52067...c1c
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #7 Skrevet 16. september 2020 Har du ikke vært hos lege? Anonymkode: 9323c...8e4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #8 Skrevet 16. september 2020 Har du ikke vært hos lege? Anonymkode: 9323c...8e4
*Boble93* Skrevet 16. september 2020 #10 Skrevet 16. september 2020 Sjekket for spiserørsbetennelse, reflux eller gallestein?
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #11 Skrevet 17. september 2020 Jo har vært hos to leger. Ene påsto det var lukkemusklen i spiserøret som var slapp andre påsto det var overproduksjon av magesyre. Syns det er så rart at d liksom kommer så skjelden. Kommer ikke til bestemt tid, annet enn at det alltid bryter ut på natten... Anonymkode: 52067...c1c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå