Gå til innhold

Har dere røkelse også?


Gjest Pulchra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åjadda, jeg har et rikt utvalg av diverse og bruker det innimellom. :jepp: 
Vakkert og meditativt å konsentrere seg om røyken som siver sakte opp. Godt lukter det også i hele boligen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det gir meg hodepine, å vil ikke at alt jeg eier og har skal stinke (!) av det

Anonymkode: aec2a...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Syns det lukter grusomt. Hender jeg tenner et duftlys innimellom, men that's it. Fikser ikke tung røkelseslukt. 

Anonymkode: c758b...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Fikser ikke tung røkelseslukt. Anonymkode: c758b...fe9

Det finnes lyse lette dufter også og det er ikke nødvendig å brenne ned hele pinnen med en gang. En halv cm
kan være det som trengs. Jeg tar den påtente pinnen og bærer den litt rundt fra rom til rom, så blir det en antydning
og ikke tung luft som må skjæres med kniv og alle vinduer åpnes til gjennomtrekk. Kunsten er måtehold. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper man det? Gjerne nettbutikk. Jeg liker godt litt krydret lukt i huset, men ikke matlagingslukt.

Anonymkode: 78654...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bei desverre.  Jeg elsker lukten av røkelse og har et helt lager hjemme, men jeg har utviklet allergi for støv, midd og røyk. Jeg nyser og det svir i øynene, nese og hals. Løsningen ble å kjøpe en diffuser som jeg fyller med vann og eteriske oljer som sitrongress, Lavendel og rosmarin. Det lukter heldigvis like godt som røkelse og er mye mer allergivennlig

Anonymkode: 0d380...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg savner veldig en røkelse som var populær på 80-tallet. Husker ikke hva den het, men den duftet orientalsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Honey Dew skrev:

Ja, men jeg savner veldig en røkelse som var populær på 80-tallet. Husker ikke hva den het, men den duftet orientalsk

    :fnise:  ...da blir det vanskelig, for utrolig mange dufter litt "orientalsk". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

    :fnise:  ...da blir det vanskelig, for utrolig mange dufter litt "orientalsk". 

Husker at den var utrolig poplær på den tiden. "Alle" hadde den hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte å bruke det litt før. Helt til røykvarsleren min gikk av og skapte kaos i hele lavblokka jeg bodde i. Etter det har jeg rett og slett ikke turt. Og ja, røkelsen var plassert langt unna røykvarsleren. 

Anonymkode: e98ea...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.9.2020 den 13.49, AnonymBruker skrev:

Likte å bruke det litt før. Helt til røykvarsleren min gikk av og skapte kaos i hele lavblokka jeg bodde i. Etter det har jeg rett og slett ikke turt. Og ja, røkelsen var plassert langt unna røykvarsleren. 

Anonymkode: e98ea...2b7

 

eheh kult :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pulchra
På 25.9.2020 den 22.47, sommermor skrev:

Nei, her er det hverken røkelse, levende lys eller duftlys. Her tenner jeg kun levende lys til advent.

 

Hørtes litt kjedelig ut ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Pulchra skrev:

 

Hørtes litt kjedelig ut ;(

Det kan hende det gjør det, men her er det delvis på grunn av astma i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pulchra
22 timer siden, sommermor skrev:

Det kan hende det gjør det, men her er det delvis på grunn av astma i hus.

 

Skjønner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2020 den 13.41, Honey Dew skrev:

Husker at den var utrolig poplær på den tiden. "Alle" hadde den hjemme :)

Nag champa er en klassiker. 

Anonymkode: cf46e...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har masse, tenner de aldri. Samboer liker ikke, til og med luktlys lukter for mye for han 😅 

I tillegg har jeg ikke samme behov nå som jeg ikke deler leilighet med hasjrøyker lengre 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...