AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #1 Skrevet 16. september 2020 Er det noen her som har prøvd Melatonindråper eller kapsler mot søvnproblemer? Erfaringer? Visste ikke at søvnproblemer er en del av overgangsalderen, men det er det. Våkner hver time i løpet av natta, og holder på å bli sprø av søvnmangel og dårlig søvnkvalitet. Anonymkode: 085e3...922
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #2 Skrevet 16. september 2020 Jeg tar circadin (resept) men mest viktig var å begynne med progesteron og østrogen. Da blir jeg mye bedre!! Anonymkode: 1965c...895 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #3 Skrevet 16. september 2020 Sønnen min får melatonin på resept. Han bruker nå ca. 20 min. på sovne mot opptil 2 timer før. Men melatonin er vel for de som produserer for lite av det selv, å vil vel ikke hjelpe deg meg å holde deg i søvn. De letter vel kun innsovingen. Anonymkode: cee06...cb2 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #4 Skrevet 16. september 2020 Venninnen min fikk det på resept, etter en stund fikk hun ganske mye pigmentflekker, da leste vi på nettet at det et vanlig bivirkning av Melatonin.. Anonymkode: f8d78...ee2 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #5 Skrevet 17. september 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar circadin (resept) men mest viktig var å begynne med progesteron og østrogen. Da blir jeg mye bedre!! Anonymkode: 1965c...895 Hadde bare lyst til å prøve noe annet først. Har hetetokter, men det går faktisk helt greit. Bare søvnproblemer som sliter meg ut Anonymkode: 085e3...922
Drizzt Skrevet 17. september 2020 #6 Skrevet 17. september 2020 Sjekk hormonene dine. Kanskje ligger problemet der. Melatonin er kun hvis du har problemer med å sovne. Du er ikke garantert helnattssøvn med det. Melatonin tilskudd bruker de som ikke produserer nok av det selv. For eksempel personer med autisme. I overgangsalderen vil jeg tro problemet skyldes hormonene. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #7 Skrevet 17. september 2020 Brukte dette når jeg gikk nattevakt før og det fungerer på innsovning. Kan våkne etter noen få timer igjen, men burde ikke være noe problem da en er trøtt da også. Er ikke skadelig dette, men tror ikke det er bra for kroppen å venne seg på noe en skal produsere selv og en bør heller finne en måte å sove naturlig på. Det er min filosofi. Tro meg om du trener beinhardt, lange gåturer med tung sekk eller slikt, så trenger du ikke noenting. Anonymkode: c680b...cde 1
Perelandra Skrevet 18. september 2020 #8 Skrevet 18. september 2020 Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner, og svar til dette. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #9 Skrevet 18. september 2020 Takk for svar 🙂. Virker som om det er bortkastede penger da. Anonymkode: 085e3...922
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå