AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #1 Skrevet 16. september 2020 Har en liten hund som har patella i begge bein men ingen symptomer foreløpig. Den er 6 år gammel, og jeg fikk den for ett år siden. Igår og idag var vi ute på tur, og når det kommer hunder forbi bjeffer den og vil hilse. Hunden prøver å gå bort til hundene men jeg drar i selen slik at han holdes igjen. Når jeg gjør dette begynner den å skrike smertefullt, det høres helt grusomt ut 😢 Den har aldri gjort dette før og har som sagt ingen symptom på patella, kan det være noe annet? Idag skrek den i ca 20 sekunder. Blir dårlig av å høre på at han har vondt! Vi skal til dyrlege imorgen men lurer på om noen har opplevd det samme før? Og hva dette eventuelt kan være? Anonymkode: dfc14...142
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #2 Skrevet 16. september 2020 Kan være mye forskjellig, patellaluksasjonen kan være en årsak, kan og være en muskelstrekk eller en ryggskade, eller noe helt annet. Men bra du skal til dyrelegen. Ta det veldig med ro og begrens aktivitet til den har vært der. Ikke hoppe opp i sofa, seng, fang ol. og bare gå ut og luft kontrollert uten noen tur. Sånn for ordenskyld så heter det patellaluksasjon når det er en utviklingsfeil i kneet, patella er latinsk for kneskål og sier ikke noe om hva som er feil med kneet. Anonymkode: 30c0c...0dc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå