Gå til innhold

For godt til å være sant?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har møtt en kjempebra fyr 6 ganger over ca 2 uker. Vi prater så lett sammen, og han virker som en veldig god og omtenksom mann. Nesten så det virker for godt til å være sant. Han skriver hver morgen og kveld (nesten alltid først), og etter hver gang vi har møttes. Jeg har vært veldig naiv før, og er så redd for å være det enda. Liker han utrolig godt, men ei venninne fikk meg til å bli mer skeptisk når alt virker så perfekt. Har lest om de som bare blir ghostet enda de har møttes en mnd og hatt det fint, og om psykopater osv. Nå er det noen dager til vi kan møtes pga barn. Noen som har positive eller negative erfaringer når alt føles perfekt i starten?

Anonymkode: edcb0...515

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Når alt er perfekt så vil det inne finnes noen tvil. Man blir ikke skjelven i knærne. Man kjenner en ro. 

Jeg synes ikke du bør trekke konklusjoner så raskt, og iallfall ikke ut i fra andres erfaringer. Her bør du gi det litt tid! 2 uker er svært kort tid. 

For øvrig så høres det flott ut i mine øyne. Ønsker deg lykke til!

Endret av Sprinkle
  • Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Sprinkle skrev:

Når alt er perfekt så vil det inne finnes noen tvil. Man blir ikke skjelven i knærne. Man kjenner en ro. 

Jeg synes ikke du bør trekke konklusjoner så raskt, og iallfall ikke ut i fra andres erfaringer. Her bør du gi det litt tid! 2 uker er svært kort tid. 

For øvrig så høres det flott ut i mine øyne. Ønsker deg lykke til!

Det var det jeg og trodde, og jeg har vært så glad inni meg i det siste. :) Men etter samtalen med venninna mi føler jeg på at jeg er så redd for å bli lurt.. Ikke annet å gjøre enn å se hva som skjer.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var det jeg og trodde, og jeg har vært så glad inni meg i det siste. :) Men etter samtalen med venninna mi føler jeg på at jeg er så redd for å bli lurt.. Ikke annet å gjøre enn å se hva som skjer.

Høres ikke ut som noe god venninne hvis hun bare sår tvil i alt og alle.

• Liker 4
Skrevet

Han hadde suspendert profilen sin på datingsiden. Så fint tenkte jeg, helt til jeg fant ut at det kun er å skjule kontoen, og ikke slette den. Tør aldri å stole på noen, og det er vel ikke lurt heller..

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han hadde suspendert profilen sin på datingsiden. Så fint tenkte jeg, helt til jeg fant ut at det kun er å skjule kontoen, og ikke slette den. Tør aldri å stole på noen, og det er vel ikke lurt heller..

Følg hjertet så kan ingen lure noen. Gud og kjærlighet lyger ikke. :hjerte:

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Faith_In_You said:

Følg hjertet så kan ingen lure noen. Gud og kjærlighet lyger ikke. :hjerte:

?

Anonymkode: 2cd1d...52f

• Liker 1
Skrevet

Det virker umiddelbart ekkelt gjort av venninnen din, men hun har jo opplevd dine "uhell" tidligere, så hun vil nok bare advare litt av omtenksomhet?

Jeg syns det er litt trist at det har blitt sånn at en blir mistenksom når en møter noen. Ting skal jo være perfekt i starten. Du skriver ikke noe konkret om hva han sier og gjør, men det er hyggelig av ham å sende meld morgen og kveld! Bare fortsett og møt han, og se det an. Vær positiv, og lykke til! 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har møtt en kjempebra fyr 6 ganger over ca 2 uker. Vi prater så lett sammen, og han virker som en veldig god og omtenksom mann. Nesten så det virker for godt til å være sant. Han skriver hver morgen og kveld (nesten alltid først), og etter hver gang vi har møttes. Jeg har vært veldig naiv før, og er så redd for å være det enda. Liker han utrolig godt, men ei venninne fikk meg til å bli mer skeptisk når alt virker så perfekt. Har lest om de som bare blir ghostet enda de har møttes en mnd og hatt det fint, og om psykopater osv. Nå er det noen dager til vi kan møtes pga barn. Noen som har positive eller negative erfaringer når alt føles perfekt i starten?

Spør du meg så går det "for godt til å være sant" ikke på at en person er hyggelig, oppmerksom og snill - dere er jo helt i startfasen så det skulle vel bare mangle om ikke alt virket perfekt.

Det den "for godt til å være sant" går på/ eller det som er det store røde flagget er hvis han/henne altfor tidlig - første date/andre uka - proklamerer sin kjærlighet til deg, sier du er den beste og flotteste de noen gang har møtt, sier de elsker deg osv osv.

Etter 2 uker med 5 dates så kjenner personen deg knapt, og hvis han/hun lirer av seg slike ting da så legger de null ekte mening i det (de forstår ikke hva det å elske noen er), alternativt så er de en sånn "0 til 100 og så til 0 person" og da er det bare et tidsspørsmål får han/henne er tilbake til 0 og du dumpes.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har brent meg litt på den tidligere og angrer på at ikke jeg holdt litt tilbake de første månedene. Både mtp sex og interesse. Jeg dater en nå på 6 mnd som var veldig på i begynnelsen og var veldig ivrig med å vise sin interesse og han virket helt perfekt for meg. Nå innser jeg at han ikke er emosjonelt klar for et nytt forhold enda, dessverre.

Anonymkode: 546da...bb2

• Liker 3
Skrevet

Jeg er litt sånn som går litt for fort frem selv, men skal holde tilbake på sex til jeg vet noe helt sikkert. Var jeg som startet å ville kysse osv, men skal holde mer tilbake. Spurte han hva forskjellen på suspendere og slette profilen var, for å se hva han skrev. Han sa at han trodde det var at han kunne aktivere profilen senere hvis det skulle skjære seg. Da kjente jeg at jeg ble «sur» med en gang. Men det er bsre jeg som har blitt lurt før, og orker ikke å bli brukt igjen. Han skrev etterpå at han ikke håpet det (at det skulle skjære seg.) Men klarer ikke å tro helt på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...