Jump to content
M71

ABB begjærer seg løslatt

Recommended Posts

Fortsetter under...

Kittyfox

Det øyeblikket han slipper ut tipper jeg at noen står klare for å knerte han. Så tviler på at han noen sinne får være en fri mann igjen, for sin egen sikkerhet. 

sirenas

Nei. Det tror jeg ikke han er, eller kommer til å bli.

Trygg på at sakkyndige heller ikke mener det og at mannen derfor aldri blir løslatt.

Lasox
46 minutter siden, M71 skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/weEvVP/breivik-begjaerer-seg-loeslatt-fra-fengsel

Uansett hvor lite jeg liker det så må selv han innviliges rettstatens behandling og ikke bli låst inne for alltid.

Noen tro på at han er rehabilitert?

Han er overhodet ikke rehabilitert. Han vil være ekstrem farlig dersom han vil få tilgang til våpen eller eksplosiver, men når han ikke har det tilgjengelig så vil han forsatt oppføre seg "normalt" blant folk, men han vil alltid ha en mørk side når han er alene.

Han vet derimot hvordan han skal oppføre seg og snakke med folk og det er slike folk som er ekstremt flinke til å lese andre mennesker og oppfører seg deretter noe som gjør han ekstrem farlig!! For vi vet jo at han skriver brev til andre ekstremister noe som kan få andre ekstremister til å bli inspirert til å gjøre noe lignende angrep... noen har jo allerede blitt inspirert! 

Media må slutte å gi dette udyret oppmerksomhet!

Edited by Lasox

Gab

At han skal komme ut noen gang er det vel bare Aftenposten og noen få teoretikere som snakker om. I praksis vil han være innestengt resten av livet.

Edited by Gab

Drizzt

Selvfølgelig vil han det. Selvfølgelig har han rett til å søke om det. Men om det blir innvilget er en annen sak. Jeg tror ikke han er ufarliggjort ennå.

Annonse

Anocopy

Tror det er litt for tidlig, verden har ikke endret seg så mye siden 2011. Kanskje Norge er et annerledes land i 2040, han kan søke igjen da i så fall.

Stina234

Nei, han burde aldri slippe ut.

Ironisk at han planlegger søksmål mot staten for brudd på menneskerettighetene.  Det var ikke mye medmenneskelige holdninger han viste når han begikk forbrytelsene sine.

frokenbeist

Hvis vi har et fungerende rettssytem vil han trekke sin siste pust innefor fengselets vegger. Hvis rettsystemet svikter, er han en fri mann om noen år og da har vi en massiv jobb å gjøre for å forbedre systemet. 

Nimbus2000
3 timer siden, M71 skrev:

Noen tro på at han er rehabilitert?

Nei. Ser man på de som har gjort de verste forbrytelsene så innrømmer de nærmest aldri ansvar. 

Det handler nok delvis om at man "er skrudd i hodet", men tror også det er en forsvarsmekanisme. Det er nærmest umulig å leve med seg selv om man tar innover seg at man har gjort de verste forbrytelsene. Det er nok en byrd så tung at man blir knust. Så de som blir rehabilitert tror jeg ender med å ta livet sitt. Tror ingen ønsker å leve med at man har drept såpass mange uskyldige og ødelagt såpass mange liv som det Breivik har gjort. 

solmåneogstjerner

Han får ikke det innvilget nå. Men han må nesten få lov til å søke som alle andre. 

Men jeg skulle ønske at mediene sluttet å gi ham så mye oppmerksomhet. Interesserer meg ikke å se bilder av det fæle trynet til stadighet. Jeg er ikke berørt av det han gjorde, men tenker mest på de som er. 

Støvsugerør
54 minutter siden, Stina234 skrev:

Nei, han burde aldri slippe ut.

Ironisk at han planlegger søksmål mot staten for brudd på menneskerettighetene.  Det var ikke mye medmenneskelige holdninger han viste når han begikk forbrytelsene sine.

Mener du Breivik ikke bør beskyttes av menneskerettighetene bare fordi han har brutt flere av dem selv? Er du egentlig mot menneskerettigheter?

Hannah80
3 timer siden, Kittyfox skrev:

Det øyeblikket han slipper ut tipper jeg at noen står klare for å knerte han. Så tviler på at han noen sinne får være en fri mann igjen, for sin egen sikkerhet. 

Det sa de om Jan Helge Andersen også. Ingen som har lagt en hånd på han, etter at han kom ut. 

Annonse

Kittyfox
Akkurat nå, Hannah80 skrev:

Det sa de om Jan Helge Andersen også. Ingen som har lagt en hånd på han, etter at han kom ut. 

Mulig det. Jeg tror allikevel at ABB må se seg over skulderen om han får gå løs. 

sunriseandsunset
3 hours ago, Kittyfox said:

Hvis man knerter ABB er man egentlig noe bedre enn det han var?

Nimbus2000
21 minutter siden, Hannah80 skrev:

Sant. Vi har ikke tradisjon med slike drap i Norge. Derimot så tror jeg Breivik fort kan bli utsatt for trakassering og at han derfor velger å flytte til utlandet.

Edited by Nimbus2000

Kittyfox
31 minutter siden, sunriseandsunset skrev:

Hvis man knerter ABB er man egentlig noe bedre enn det han var?

Det har jeg aldri sagt 

Apocalypte

Prata med noen som kjente en som hadde jobbet hvor han soner, fortalte at det var stor rullering på ansatte som hadde med han å gjøre fordi han drev et psykologisk spill med alle....prøvde å komme inn i hodene på de.  

solmåneogstjerner
1 time siden, Hannah80 skrev:

Han har blitt 'plaget' jo. Men har ikke hørt at han er blitt utsatt for vold. 

Hannah80
16 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Han har blitt 'plaget' jo. Men har ikke hørt at han er blitt utsatt for vold. 

Jeg husker Baneheia-saken som om den var i går.  Selv om den var aldri så jævlig, så hadde jeg aldri ropt etter, eller skjelt ut noen av dem. Aller minst utøvd vold mot dem. Tror de fleste har en innebygd sperre mot det.