Gå til innhold

Komme seg fra Evenes flyplass til hotell


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi skal fly til Evenes flyplass og overnatte på flyplass hotellet som ligger der (Best western?). Vi skal ha leiebil, men den henter vi neste dag. Pga. corona tilbyr ikke hotellet skyss, men det virker jo som at hotellet ligger veldig nærme flyplassen? Er det noen som vet hvordan det er å gå fra flyplassen til hotellet? Vi må nok ta taxi til hotellet når vi kommer på kvelden med bagasje, men jeg tenkte at det kanskje kunne være mulig å sette bagasjen på hotellet neste dag, når vi skal hente bilen, og gå til flyplassen. Deretter kan vi kjøre tilbake og hente bagasjen. Virker litt mye å betale for taxi både til og fra hotellet, når det er snakk om sånn 10-15 min å gå bare?

Anonymkode: 0a058...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, ser det står at det kun er en km fra flyplassen, men tror at fartsgrensen på veien der er 90 km, og det er ikke gangvei eller fortau der. I allefall i mørket ville jeg spandert en taxi, ikke trygt å være forgjenger der. 

Anonymkode: af15e...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å gå til flyplassen uten baggasje. Den kan fint stå på hotellet til dere har hentet bilen. Ta på dere refleks, det er som anonym over her sier ikke noen gangvei eller fortau der. Reflex er nødvendig på dagtid også oppi nord, det kan være dårlig sikt når været er dårlig. 

Anonymkode: 09737...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk for tilbakemelding fra begge! Tar taxi på kvelden når vi kommer uansett, tar ikke sjansen på å gå med bagasje, og i mørket. Men mulig vi da prøver å gå på lørdagen, når vi skal hente leiebilen, og lar bagasjen stå igjen på hotellet. Skal huske på refleks😊

Anonymkode: 0a058...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe problem å gå til flyplassen uten baggasje. Den kan fint stå på hotellet til dere har hentet bilen. Ta på dere refleks, det er som anonym over her sier ikke noen gangvei eller fortau der. Reflex er nødvendig på dagtid også oppi nord, det kan være dårlig sikt når været er dårlig. 

Anonymkode: 09737...d33

Dette er jo bare tull, jeg har knapt sett en eneste med refleks på dagtid her oppe utenom i mørketida og det er jo lenge til. 

Anonymkode: 66353...369

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo bare tull, jeg har knapt sett en eneste med refleks på dagtid her oppe utenom i mørketida og det er jo lenge til. 

Anonymkode: 66353...369

Mørkt om morgen/kvelden nå, særlig med alt regnet som har vært siste uka. Har begynt med refleks og lys på sykkelen etter kveldsvakt og tidlig morra. 

Anonymkode: af15e...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det koster ikke mye med Taxi da, for den korte avstanden. 130 kr eller noe.

Men det er jo bare å gå for å spare de kronene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke mye bedre å hente ut leiebilen kvelden før? Det er ikke mange kronene ekstra, og tid/styr spart. 

Anonymkode: f59b4...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem å gå, ta på refleks. Maks 1,5 km å gå. Max 2-300m langs E10, der er det 70-sone. 

Anonymkode: d2c19...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lander sent, så bilutleien er uansett stengt, og vi har booket med henting i morgen. Jeg tar taxi ikveld, da jeg ikke er noe keen på å gå i mørket med koffert langs veien,i pøsregn. Men jeg tenker at vi gjerne satser på å gå bort og henter bilen i morgen da. Nei, 130 kr for taxi er ikke så mye, men det er mye for en 4 minutters biltur.

Anonymkode: 0a058...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lander sent, så bilutleien er uansett stengt, og vi har booket med henting i morgen. Jeg tar taxi ikveld, da jeg ikke er noe keen på å gå i mørket med koffert langs veien,i pøsregn. Men jeg tenker at vi gjerne satser på å gå bort og henter bilen i morgen da. Nei, 130 kr for taxi er ikke så mye, men det er mye for en 4 minutters biltur.

Anonymkode: 0a058...9e6

Vi hentet ut nøkler på døgnåpen automat.

Anonymkode: f59b4...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Vi hentet ut nøkler på døgnåpen automat.

Anonymkode: f59b4...48b

Ok, men vi har allerede bestilt hentingen av bilen til i morgen, og betalt for det.

Anonymkode: 0a058...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men vi har allerede bestilt hentingen av bilen til i morgen, og betalt for det.

Anonymkode: 0a058...9e6

Jeg har mange ganger justert 1-2 dager, selv på avreisedag.

Men opp til deg, om du vil ha gåtur/taxitur. 

Det heter forresten "takk" når noen forsøker å gi tips og råd. Ikke ok. 

Anonymkode: f59b4...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...