Gå til innhold

Hjelp! blir helt borte i terapitimene :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Går til Bup nå får behandling får traumereaksjoner og noe annet rart. Problemet er at jeg blir fjern og borte når vi skal snakke om vanskelige ting. Slutter å høre på hva psykologen sier, følger ikke med og bare zoner ut og fokuserer på en prikk i gulvet eller fikler med noe i hendene. Kroppen blir fylt med bly og alt er bare rart. Ble sånn i dag og det sitter fortsatt igjen. Psykologen prøvde å gjøre litt øvelser som å trampe med bena og gå litt og sånn. Tror det hjalp litt. Har oppgaver som skal bli gjort i dag, men føler at hjernen min har bare tatt seg ferie. Hjelp? Hvordan skal det her bli bedre hvis jeg bare blokker terapien liksom? Jeg vil jo ikke gjøre det! Det bare skjer :( og nå er jeg bare så slapp og føler at jeg har både kreft og influensa samtidig. Noen andre som gjør sånn? Hvordan stoppe? 

Anonymkode: 961e6...d45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med behandler om det, så kan dere jobbe med det sammen. 

Anonymkode: 1a95f...c69

• Liker 2
Skrevet

Jeg er voksen, men går i behandling for traumer. Får akkurat samme reaksjoner som deg, og det heter dissosiering. Så rart at psykologen ikke har forklart dette, snakk om det neste gang:) Det er en slags måte kroppen prøver å skjerme deg fra å tenke på vanskelige ting. Masse fin info på nett, bare Google dissosiasjon. Hos meg fører det av og til til lammelser og kramper, men det er ikke så vanlig tror jeg. Det viktigste er: det er ikke farlig og det går over. Jeg syns det hjelper å ta isbiter i hendene, ta en dusj eller sprette en ball.

Anonymkode: a40db...8fc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...