Gå til innhold

Dilemma.. foreldremøte og syk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er sykemeldt ut uka pga influensa. Er nå feberfri men slapp. 
burde absolutt vært på foreldremøte på skolen i kveld som varer 1 time. 
tok cov-19 testen og den var neg. 
problemet er at det blir så dumt å gå dit da jeg møter 3 foreldre som også er mine kollegaer. Nå når jeg er hjemme fra jobb pga influensa ... 

bør jeg holde meg hjemme? Selv om jeg hadde klart å gått den timen? 

Anonymkode: 68018...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et foreldremøte er ikke akkurat veldig viktig. Bli hjemme! 

Anonymkode: 18619...a51

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ikke et vanskelig valg. Du holder deg hjemme og får tilsendt en oppsummering av møtet på epost.

Anonymkode: 4a465...1ed

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal holde deg hjemme uansett når du har luftveissymptomer! Du kan smitte andre og så går de og lurer på om de har korona, må være i karantene, teste seg osv. 

Så bli hjemme! (Er det ikke bare deilig å slippe foreldremøte uansett? Du kan jo be om referat)

Dette er forresten ikke et dilemma. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må holde deg hjemme til du har vært symptomfri i en dag, ja.

Anonymkode: f977a...68e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke noe dilemma her, du skal IKKE på foreldremøte med influensa!

Anonymkode: ab3f3...21b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke alle foreldremøter streamet nå, på teams eller zoom eller skype? Spør om det, da viser du interesse, og jeg er helt sikker på at læreren ber deg være hjemme i hvertfall. Garantert. 

Anonymkode: 295e4...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at dette er noe dilemma. Det er ingen som ønsker deg der, hverken lærerne eller andre foreldre. Bli hjemme!!

Anonymkode: 77903...493

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har symptomer så skal du selvsagt ikke gå noe sted, altså hallo?? Skjønner ikke at dette skal være så vanskelig det står jo retningslinjer og de prater om det overalt...:sukk:

Her har vi ikke foreldremøte fysisk, det skal foregå digitalt. Så synes det høres rart ut at dere i det hele tatt skal ha foreldremøte med fysisk oppmøte, det hadde jeg vært lite lysten på nå, iallfall når man ser hvor mange som ikke forstår og respekterer retningslinjene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må holde deg hjemme til du har vært symptomfri i en dag, ja.

Anonymkode: f977a...68e

Nei, ikke nå lenger. Så lenge man har negativ test og ikke har feber kan man gå på jobb feks. 

Anonymkode: 40e92...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de fysisk møte. Men jeg har valgt å ikke gå uansett. Selv om jeg ikke er syk. Når man helst skal begrense kontakt med andre så prioriterer jeg andre ting enn foreldremøter altså. (Sammen med masse folk hvor garantert noen av dem driter i å følge regler og anbefalinger). 95% av møtet består uansett av ting jeg har hørt hundre ganger før, resten kan de sende en epost om. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke nå lenger. Så lenge man har negativ test og ikke har feber kan man gå på jobb feks. 

Anonymkode: 40e92...233

Så lenge man er symptomfri! Gjelder ikke bare feber. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke nå lenger. Så lenge man har negativ test og ikke har feber kan man gå på jobb feks. 

Anonymkode: 40e92...233

I går på pressekonferansen sa Nakstad at man skulle være hjemme 2 dager etter symptomfri. 

Vi er på et annet sted enn vi var i sommer, nå går man ikke på jobb med symptomer. Jo færre som er forkjølte jo bedre kapasitet til å teste dr som faktisk kan være ordentlig syke.

Anonymkode: 4b33d...fc0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, FrøkenMånestråle said:

Så lenge du har symptomer så skal du selvsagt ikke gå noe sted, altså hallo?? Skjønner ikke at dette skal være så vanskelig det står jo retningslinjer og de prater om det overalt...:sukk:

Her har vi ikke foreldremøte fysisk, det skal foregå digitalt. Så synes det høres rart ut at dere i det hele tatt skal ha foreldremøte med fysisk oppmøte, det hadde jeg vært lite lysten på nå, iallfall når man ser hvor mange som ikke forstår og respekterer retningslinjene.

Det har vi her også, men klassevis i stedet for hele trinnet samlet som det pleier å være. Og maks en forelder per barn.

Anonymkode: ab3f3...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det har vi her også, men klassevis i stedet for hele trinnet samlet som det pleier å være. Og maks en forelder per barn.

Anonymkode: ab3f3...21b

Men det er heldigvis ikke så mange som er så innmari ivrig på å gå på dem her, så tviler på noen kommer om de har symptomer og dermed en perfekt unnskyldning for å droppe det. 😛

Anonymkode: ab3f3...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldremøte er ikke viktig. Hold deg hjemme. Få referat på mail. 

Anonymkode: 19357...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...