TheSwitch Skrevet 16. september 2020 #1 Del Skrevet 16. september 2020 Hei. Er ny her så vet ikke om jeg poster i riktig gruppe.. men prøver. Vet dere hvordan det er å være spermdonor? Er det slik at man da kan få ha kontakt med barnet, hvis begge parter ønsker det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #2 Del Skrevet 16. september 2020 Om du gjør det privat så kan man vel avtale det. Er det gjennom selskap så kan barnet kontakte deg når det er 18 år, om det vil. Ellers ingen kontakt nei. Som donor får du ikke vite om din sperm er blitt brukt, eller om det er kommet barn ut av det. Anonymkode: 5a65f...0e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheSwitch Skrevet 16. september 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 16. september 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du gjør det privat så kan man vel avtale det. Er det gjennom selskap så kan barnet kontakte deg når det er 18 år, om det vil. Ellers ingen kontakt nei. Som donor får du ikke vite om din sperm er blitt brukt, eller om det er kommet barn ut av det. Anonymkode: 5a65f...0e0 Takk for svar 😊 Da får vi Google litt på privat donor. grunnen til at jeg sjekker dette er nok litt rar men også spesiell. Jeg har barn og kan dessverre ikke få flere. Min nye mann ønsker seg veldig et barn så da kunne donor vært løsningen om det er mulighet for å få lov å ha kontakt med barnet 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #4 Del Skrevet 16. september 2020 1 minutt siden, TheSwitch skrev: Takk for svar 😊 Da får vi Google litt på privat donor. grunnen til at jeg sjekker dette er nok litt rar men også spesiell. Jeg har barn og kan dessverre ikke få flere. Min nye mann ønsker seg veldig et barn så da kunne donor vært løsningen om det er mulighet for å få lov å ha kontakt med barnet 😊 Men hvordan hjelper donor om du ikke kan få flere barn og han kan? Anonymkode: 9e2f3...7a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheSwitch Skrevet 16. september 2020 Forfatter #5 Del Skrevet 16. september 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvordan hjelper donor om du ikke kan få flere barn og han kan? Anonymkode: 9e2f3...7a7 At han kan donere sin sperm til noen som trenger og at han da kan få mulighet til å være en liten del av barnets liv 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 16. september 2020 #6 Del Skrevet 16. september 2020 2 minutter siden, TheSwitch skrev: At han kan donere sin sperm til noen som trenger og at han da kan få mulighet til å være en liten del av barnets liv 😊 Jeg har en kamerat som har gjort dette for et vennepar som er lesbiske, han har barna annenhver helg og de feirer jul sammen osv. Så det er jo en mulighet hvis dere finner noen som kunne tenke seg noe slikt. Her fikset de alt privat, brukte sprøyte og alt det der, et lite prosjekt. 😄 Men de fikk det nå til to ganger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curlyme Skrevet 16. september 2020 #7 Del Skrevet 16. september 2020 1 minutt siden, FrøkenMånestråle skrev: Jeg har en kamerat som har gjort dette for et vennepar som er lesbiske, han har barna annenhver helg og de feirer jul sammen osv. Så det er jo en mulighet hvis dere finner noen som kunne tenke seg noe slikt. Her fikset de alt privat, brukte sprøyte og alt det der, et lite prosjekt. 😄 Men de fikk det nå til to ganger. Mye enklere løsning enn å dra til danmark. Velsig fint at barna kjenner til far også. Dette er kjempe fin ide❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheSwitch Skrevet 16. september 2020 Forfatter #8 Del Skrevet 16. september 2020 2 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Jeg har en kamerat som har gjort dette for et vennepar som er lesbiske, han har barna annenhver helg og de feirer jul sammen osv. Så det er jo en mulighet hvis dere finner noen som kunne tenke seg noe slikt. Her fikset de alt privat, brukte sprøyte og alt det der, et lite prosjekt. 😄 Men de fikk det nå til to ganger. Ååå❤️ Det er noe sånn vi håpte på 🥰 men hvor/hvordan finner man andre som kunne tenke seg det🤔💛 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheSwitch Skrevet 16. september 2020 Forfatter #9 Del Skrevet 16. september 2020 1 minutt siden, Curlyme skrev: Mye enklere løsning enn å dra til danmark. Velsig fint at barna kjenner til far også. Dette er kjempe fin ide❤️ Ja❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 16. september 2020 #10 Del Skrevet 16. september 2020 Akkurat nå, Curlyme skrev: Mye enklere løsning enn å dra til danmark. Velsig fint at barna kjenner til far også. Dette er kjempe fin ide❤️ Ja, han ønsket å være pappa men han har en krevende jobb og ikke tid til forhold, de ønsket seg barn men og en som kunne være far, de har virkelig fått det til. Billigere enn Danmark og.. 1 minutt siden, TheSwitch skrev: Ååå❤️ Det er noe sånn vi håpte på 🥰 men hvor/hvordan finner man andre som kunne tenke seg det🤔💛 Kan jo være man kan finne noen gjennom gaysir eller noe sånt, men selv hadde jeg synes det var vanskelig når man ikke kjenner de fra før av, altså har et vennskap i bunn liksom.. Man må være rimelig sikker på at det er skikkelige folk man lager barn med, man vet jo aldri, verken med det ene eller det andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #11 Del Skrevet 16. september 2020 Dette må være noe av det sykeste jeg har lest. Tenk på barnet oppi dette, det er det som skal vokse opp i dette rotet! Anonymkode: e487d...e16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #12 Del Skrevet 16. september 2020 8 minutter siden, TheSwitch skrev: Ååå❤️ Det er noe sånn vi håpte på 🥰 men hvor/hvordan finner man andre som kunne tenke seg det🤔💛 Ta kontakt med hun storkemor eller hva hun het? Skal se om jeg finner link. Åja, ny adresse. https://www.enestaaendemor.no/ Anonymkode: 9e2f3...7a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 16. september 2020 #13 Del Skrevet 16. september 2020 Hvorfor i all verden la et barn komme til verden i et slikt kaos ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #14 Del Skrevet 16. september 2020 https://www.nrk.no/rogaland/xl/ble-mor-_-sammen-med-to-fedre-1.14249235 Leila Hafzi gjorde noe lignende, fikk barn sammen med et homofilt par Anonymkode: 12fce...bd5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheSwitch Skrevet 16. september 2020 Forfatter #15 Del Skrevet 16. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.nrk.no/rogaland/xl/ble-mor-_-sammen-med-to-fedre-1.14249235 Leila Hafzi gjorde noe lignende, fikk barn sammen med et homofilt par Anonymkode: 12fce...bd5 Tusen takk, godt å lese om andre som gjør det samme😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #16 Del Skrevet 16. september 2020 19 minutter siden, TheSwitch said: Tusen takk, godt å lese om andre som gjør det samme😊 Ønsker dere lykke til! Dere virker veldig generøse begge to. Ikke bry dere om de negative kommentarene. Et annet tips er "Else om barn", serien til Else Kåss Furuseth. Hun intervjuet mange i utradisjonelle familier, blant annet en singel kvinne og en homofil mann som valgte å få barn sammen. Anonymkode: 12fce...bd5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 16. september 2020 #17 Del Skrevet 16. september 2020 4 timer siden, TheSwitch skrev: At han kan donere sin sperm til noen som trenger og at han da kan få mulighet til å være en liten del av barnets liv 😊 Dette kan jo missbrukes for alt det er verdt. Bidragsbyrde i 21år med rette mora. Det lønner seg å være snill for du vil få satan i retur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheSwitch Skrevet 16. september 2020 Forfatter #18 Del Skrevet 16. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ønsker dere lykke til! Dere virker veldig generøse begge to. Ikke bry dere om de negative kommentarene. Et annet tips er "Else om barn", serien til Else Kåss Furuseth. Hun intervjuet mange i utradisjonelle familier, blant annet en singel kvinne og en homofil mann som valgte å få barn sammen. Anonymkode: 12fce...bd5 Tusen takk❤️ vi er veldig seriøs rundt dette og vil ha alt på stell med riktig person/par 😊 Ønsker å hjelpe min mann å oppfylle hans ønske når ikke jeg kan gi han det. I samme sleng kan vi oppfylle ønske til noen andre. ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #19 Del Skrevet 21. oktober 2020 På 16.9.2020 den 9.39, FrøkenMånestråle skrev: Jeg har en kamerat som har gjort dette for et vennepar som er lesbiske, han har barna annenhver helg og de feirer jul sammen osv. Så det er jo en mulighet hvis dere finner noen som kunne tenke seg noe slikt. Her fikset de alt privat, brukte sprøyte og alt det der, et lite prosjekt. 😄 Men de fikk det nå til to ganger. Jeg er en enslig kvinne som har gjort omtrent det samme. Jeg har bestandig ønsket meg barn og familie, men fant ikke en mann som ville ha barn og følte at tiden rant ut. Vurderte å reise til Danmark, men jeg har veldig liten familie og det føltes ikke helt rett for meg å få barn på den måten. Så jeg spurte en kamerat om han kunne tenke seg å være donor. Jeg sendte ham en lang mail der jeg beskrev hva jeg så for meg og hvordan jeg tenkte. Og at det var opp til ham hvor involvert han ønsket å være, men at jeg ønsket at barnet ville få et aktivt forholdt til hans familie, og at det var viktig for meg. Han betaler ikke barnebidrag. Etter noen uker ringte han meg og sa ja, og så dro vi til advokat og satte opp en avtale. Han har en sags onkel-rolle for barnet, og det fungerer bra. Hvis han noen gang får et seriøst forhold (han er evig singel) håper jeg at hun vil bli en like god tante som det han er. Vi har god kontakt med farmor og farfar, og med en av brødrene til kameraten min og hans kone pluss barn. Føler at vi er en familie alle sammen, selvom utenforstående kanskje ikke mener det. Vi er veldig fornøyde med hvor bra dette har gått. Har ikke vært noe krangling om samvær eller andre ting som jeg hører om fra vennepar som har gått fra hverandre etter å ha fått barn sammen. Så jeg anbefaler dette på det varmeste. Anonymkode: 67719...655 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johnny Bravo Skrevet 21. oktober 2020 #20 Del Skrevet 21. oktober 2020 På 16.9.2020 den 9.52, AnonymBruker skrev: Dette må være noe av det sykeste jeg har lest. Tenk på barnet oppi dette, det er det som skal vokse opp i dette rotet! Anonymkode: e487d...e16 Enig, verden er full av egoistiske voksne mennesker, som kun tenker på hvordan de selv vil føle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå