AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #1 Skrevet 15. september 2020 Hei på deg. Jeg var i en konfirmasjon forrige søndag, og på onsdag fikk jeg vondt i halsen. Etter to dager hjemme ble det nesten helt borte. Men jeg har holdt meg hjemme helt siden da. Nå har det gått nesten en uke siden jeg fikk sår hals, og merker fremdeles noen ganger når jeg svelger at det er bittelitt sårt. Det er så lite at jeg ikke hadde lagt merke til det en gang om jeg ikke kjente etter. Problemet er at jeg egentlig trenger å gå ut av huset for avtaler jeg har. Har utsatt i en uke nå. Har kommet dit at jeg enten må teste meg slik at jeg kan gå ut igjen, eller gå ut igjen uten å teste. Jeg har vært i kontakt med helsevesenet og de ville ikke teste med en gang fordi det var såpass lite sår hals og ingen andre symptomer. I tillegg har moren min som jeg bor sammen med testet seg og fått negativ. Vi fikk sår hals samme dagen. Jeg vet ikke om det virkelig er nødvendig å teste seg, eller om det er greit at jeg går ut nå. Altså jeg har bare et hint av sår hals kanskje 4 ganger i løpet av dagen akkurat i det jeg svelger. Ellers helt symptomfri. 🙉 Hva ville dere gjort? Anonymkode: 8624c...bba
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #3 Skrevet 16. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært i kontakt med helsevesenet og de ville ikke teste med en gang fordi det var såpass lite sår hals og ingen andre symptomer. Anonymkode: 8624c...bba Da tar du kontakt med dem igjen for å høre ut fra hvordan du har det nå. Vi kan ikke svare deg bedre enn dem. Anonymkode: 22405...cc5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #4 Skrevet 16. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei på deg. Jeg var i en konfirmasjon forrige søndag, og på onsdag fikk jeg vondt i halsen. Etter to dager hjemme ble det nesten helt borte. Men jeg har holdt meg hjemme helt siden da. Nå har det gått nesten en uke siden jeg fikk sår hals, og merker fremdeles noen ganger når jeg svelger at det er bittelitt sårt. Det er så lite at jeg ikke hadde lagt merke til det en gang om jeg ikke kjente etter. Problemet er at jeg egentlig trenger å gå ut av huset for avtaler jeg har. Har utsatt i en uke nå. Har kommet dit at jeg enten må teste meg slik at jeg kan gå ut igjen, eller gå ut igjen uten å teste. Jeg har vært i kontakt med helsevesenet og de ville ikke teste med en gang fordi det var såpass lite sår hals og ingen andre symptomer. I tillegg har moren min som jeg bor sammen med testet seg og fått negativ. Vi fikk sår hals samme dagen. Jeg vet ikke om det virkelig er nødvendig å teste seg, eller om det er greit at jeg går ut nå. Altså jeg har bare et hint av sår hals kanskje 4 ganger i løpet av dagen akkurat i det jeg svelger. Ellers helt symptomfri. 🙉 Hva ville dere gjort? Anonymkode: 8624c...bba Dette høres helt urimelig ut. Ideelt bør hele befolkningen testes daglig, i det minste bør man teste alle som ønsker det eller har symptomer. Anonymkode: 039cb...0ad
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #5 Skrevet 16. september 2020 Jeg ville gjort det. Du får test om du ønsker det. Evt kan du overdrive symptomene litt så får du det ihvertfall Anonymkode: 23a88...bfa
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #6 Skrevet 16. september 2020 Jeg hadde ansett meg som frisk nå og gått ut. Spesielt siden moren din hadde samme symptomer og testet negativt. Du har jo fått klarsignal av helsepersonell også. Anonymkode: 03800...63d
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #7 Skrevet 16. september 2020 Oppdatering: Koronatesten er tatt! Var overhode ikke så ille som alle skal ha det til. Litt kiling i halsen, så litt brennende følelse i nesa. Det var alt. 😊 Anonymkode: 8624c...bba 1
Anbefalte innlegg