Gå til innhold

Fjerne visdomstann i underkjeven, sykemelding?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på om man får sykmelding når man fjerner visdomstann i underkjeven. Jeg har fjernet den ene og jeg hadde en del smerter og var VELDIG hoven i 2 dager etterpå. Jeg hadde fri i denne perioden, det tok ca. 4-5 dager fra jeg fjerna tanna til jeg følte meg bra igjen. Nå er det dags for å fjerne den andre og jeg lurer på om jeg kan få sykmelding i etterkant av trekningen? Jeg har en jobb der jeg beveger meg mye og det hender det blir noen tunge løft. 

Anonymkode: af372...e35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du. Jeg fjernet hos kjevekirurg på sykehuset - fikk sykemelding for 3 dager mener jeg da jeg også har en jobb som krever litt, det var virkelig behov for. Den dagen og dagen etter... var jeg helt slått ut og hadde mye vondt. Tipper tannlege kan skrive ut evt fastlege. 

Anonymkode: 40ae4...3cf

Skrevet

Ja, det skal da gå fint. Tenker hvertfall på at det kan være lurt hvis du har en jobb som kan være fysisk krevende.

Anonymkode: 5cf83...987

Skrevet

Kjære vene, det kan vi ikke svare på her på KG, og det kan du absolutt ikke planlegge for/spekulere i... Alt kommer jo an på hvordan fjerningen går? Hvis det er bedøvelse, tre jekk også er tanna ute, så trenger du ikke sykemelding 🙄 Hvis det er en times operasjon så må du jo snakke med tannlegen (den som faktisk kan sykemelde deg) om jobbproblematikken, så får dere to finne ut av det. 

Anonymkode: a7be7...cc4

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å bruke egenmelding hvis det var nødvendig.

Anonymkode: aa457...5b1

Skrevet

Det vanlige er å bruke egenmelding ved behov. De fleste klarer å gå på jobb selv om de har litt smerter eller er litt hoven. Så det kommer jo helt an på yrket ditt og evt hvor dårlig du blir. Det vanlige er jo å gå over på sykemelding når egenmeldingsperioden er ferdig. Og så lenge trenger du nok ikke å være hjemme etter å ha fjernet en tann.

Anonymkode: 55ab3...347

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...