Gå til innhold

Dine bryllupsplaner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan vi ha en fin samletråd der vi forteller om våre bryllupsplaner og lignende? Trenger å bli litt inspirert!

Har du noe tema? Farger?

Kirke/rådhus/ute?

Budsjett/antall gjester?

Hva slags lokale?

Hva slags middag?

Opplegg og lignende?

Jeg syns det er sååå spennende å høre om andres bryllup!

Anonymkode: 83e4a...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heeh, kan jo svare så godt jeg kan. 

Gifter oss i kirken mens festen er i en gammel renovert låve. Budsjett på 160 000 kr med 60-80 gjester (har ikke helt bestemt hvor vi skal kutte enda). Gifter oss på sensommeren. 

Kjører forett, hovedrett og kakebord. I begge våre familier er folk mer kakemennesker en dessert mennesker, og i alle de siste bryllupene vi har vært i klager folk på at de ikke orker kake fordi de blir så mette etter desserten. (Det det finnes mange er inne på kg som får helt fnatt når man ikke skal kjøre full 3-retter med åpen bar og hele pakka, men det er absolutt ikke oss). 

Ikke noe tema sånn egentlig men vil nok prøve å få det til å passe mest mulig med lokalet. Så ser for meg en del treverk, grønne planter, levende lys og lykter, lysere farger på blomstene men gjerne med innslag av noe mørkere. F. eks en og annen mørk rød eller mørk lilla blomst. 

Vielsen er litt utpå dagen så blir nok ikke middag før tidlig kveld. Usikker på om vi skal legge til rette for aktiviteter i mellomtiden eller ikke. Vet mange synes selskapsleker her teit så har ikke lyst til å prakke ting på folk, samtidig vil jeg ikke at gjestene våre skal kjede seg mens vi er å tar bilder. 

Aner ikke hva jeg gjør med hår og sminke. Er ikke så komfortabel med sånt da jeg gjør lite med utsendet til vanlig. Men pga. valg av kjole og slør så blir det nok i hvert fall en oppsatts på håret av noe slag. 

Lengre enn dette har vi egentlig ikke tenkt, men føler vi har god kontroll med tanke på at det nesten er 1 år til enda. 

Anonymkode: 5a827...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er helt ytterst på skalaen her. :)
Vi gifter oss på rådhuset om litt over tre uker. Har med to vitner (mannens forlover og forloverens samboer. Min forlover bor i et rødt land og kommer ikke). Skal innom en blomsterbutikk dagen før og finne en blomst, vet ikke farge for er ikke 100% bestemt på hva jeg skal ha på meg. Etterpå skal vi ut (om været er bra) eller et kult sted innendørs og ta litt bilder. Så skal vi ut og drikke Prosecco og spise middag sammen med vitnene. Det er ingen andre enn vitnene og min forlover som vet at vi skal gifte oss. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Hasselnøtter skrev:

Vi er helt ytterst på skalaen her. :)
Vi gifter oss på rådhuset om litt over tre uker. Har med to vitner (mannens forlover og forloverens samboer. Min forlover bor i et rødt land og kommer ikke). Skal innom en blomsterbutikk dagen før og finne en blomst, vet ikke farge for er ikke 100% bestemt på hva jeg skal ha på meg. Etterpå skal vi ut (om været er bra) eller et kult sted innendørs og ta litt bilder. Så skal vi ut og drikke Prosecco og spise middag sammen med vitnene. Det er ingen andre enn vitnene og min forlover som vet at vi skal gifte oss. 

Høres fantastisk ut ❤

Anonymkode: b3aeb...112

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe tema? Farger? Blått (kornblått og lignende farger) og hvitt

Kirke/rådhus/ute? Ute via Unitarforbundet.

Budsjett/antall gjester? 300 000 kr. Ca 100 gjester.

Hva slags lokale? En gård med fjordhotell.

Hva slags middag? 3-retters. Meny er ikke klar, men det blir mat fra gården vi gifter oss på (både grønnsaker og kjøtt).

Opplegg og lignende? Utevielse i engelsk hage (inne hvis dårlig vær), trompetist spiller bryllupsmarsj. Champagne/alkoholfritt og frukt samt mulighet for omvisning i galleri og hage/båttur på fjorden mellom vielse og middag (gjestene velger selv hva de ønsker, eller om de ikke ønsker å være med) mens fotografering skjer, tre retters-middag (og ingen kaffegjester, alle blir invitert til middag), fri bar, enten dj eller band. Ellers kaffe avec og kaker. Gården har mulighet for overnatting på fjordhotellet, men dette må gjestene betale selv, men vi koster resten. 

Fordelen med å ha giftet seg en gang tidligere vet hva som eventuelt fungerer og ikke.

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy :) 

Har du noe tema? Farger?
Har ikke noe spesielt tema, men fargene går i hvitt og mørkegrønt og naturfarger generelt.

Kirke/rådhus/ute?
Vi skal ha vielse på utsiden av festlokalet vårt. Det er i nærheten av Frognerseteren, så det er fantastisk fint der oppe. Vi gifter oss i februar så vi håper på snø, men likevel greit nok vær til utendørs vielse.

Budsjett/antall gjester?
Vi har ca 100 gjester og har et budsjett på 200 000kr, men det er ikke med klær og sminke/ håroppsett. Jeg kommer til å bruke ca 10 000kr på brudekjole med slør, sko og smykker og på time hos frisør.

Hva slags lokale?
Et festlokale ved Frognerseteren, så en sånn type "hytte" man finner der oppe.

Hva slags middag?
3-retters meny med vin til maten.

Opplegg og lignende?
Vi har nok et veldig standard opplegg. Vi gifter oss som nevnt ute, hvis været tillater det. Så går alle inn og blir det en liten aperitif mens vi tar litt bilder. Middag med taler og hele pakka. Vi har bestilt en bryllupspakke som inkluderer veldig mye for pengene. Så vi har da 3-retters middag med drikke, bryllupskake og fri bar med øl og vin. Etter kake er det nok vår første dans, og så er det fest resten av kvelden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan vi ha en fin samletråd der vi forteller om våre bryllupsplaner og lignende? Trenger å bli litt inspirert!

Har du noe tema? Farger?

Kirke/rådhus/ute?

Budsjett/antall gjester?

Hva slags lokale?

Hva slags middag?

Opplegg og lignende?

Jeg syns det er sååå spennende å høre om andres bryllup!

Anonymkode: 83e4a...04e

Tema - ingen tema eller farger :)

Kirke/rådhus/ute? Sannsynligvis rådhus.

Budsjett/antall gjester? Maks 25 gjester, håper under 50.000, men får se.

Hva slags lokale? Restaurant :) ikke eget lokale.

Hva slags middag? Ikke valgt restaurant enda, men noe derfra.

Opplegg og lignende? Vi ønsker en rolig og fin feiring med kun nærmeste familie og forlovere. Vielse på rådhuset, fotografering, så samle alle på restaurant etterpå. Litt taler kanskje, men ikke planer om noe stort. Vil samle de nærmeste og feire på vår måte :) gleder oss veldig. 

Anonymkode: ba97e...e92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med en sånn tråd!

Vi planlegger kirkebryllup i 2022, tidlig sommer. 

Foreløpig har vi et budsjett på rundt 200.000, men vi skal prøve å få det lavere. Blir ca 80 gjester, alle med middag (ingen kaffegjester). Vi ser for oss en treretters middag med f.eks hjort eller noe, vin til maten og kaker etterpå. Bryllupet vil bli preget av at det er et bryllup på en øy på Vestlandet, og lokalet blir deretter. Lokalet blir en gammel sjøbud, har ikke noe fast fargetema, men ser for meg masse sommerblomster i ulike farger i glassvaser/syltetøyglass o.l. Det er ikke mitt drømmelokale, for det er veldig rustikt, men vi kan tilpasse det med lys, stoff og pynt.

Vi kjører ganske standard opplegg på selve dagen, med vielse i kirka, fotograf, og så middag og fest. Vi skal ordne noe aktivitet og snacks til gjestene mens vi er og tar bilder. Ellers har vi en god del tilreisende, så vi tenker å gjøre en helg ut av det siden alle må overnatte der uansett. Dagen før er planen å invitere vennene våre til litt mingling, noe reker/krabbe e.l. i et naust like ved et fyr i området. Jeg tenker at det viktigste er at vi og gjestene har det koselig sammen, og da er det ekstra gøy å samle folk dagen før 😄 I opplegget har jeg også en fiks idé om å lage bryllupskaka selv, men vi får se hva det blir til... Det er i alle fall veldig gøy å planlegge og drømme seg bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2020 den 23.55, AnonymBruker skrev:

Kan vi ha en fin samletråd der vi forteller om våre bryllupsplaner og lignende? Trenger å bli litt inspirert!

Mitt fiktive bryllup (siden jeg mangler brudgom):

På 15.9.2020 den 23.55, AnonymBruker skrev:

Har du noe tema?Ja, bryllup....?

 

Farger? Ja!! Masse glade farger :)

Kirke/rådhus/ute? Spiller ingen rolle, men kanskje ikke ute, mye stress med været.

Budsjett/antall gjester? Innen rinelighetens grenser/ kanskje 50?

Hva slags lokale? Ideelt sett ute, men igjen, været! Så et koselig lite samfunnshus hadde vært gull, med kjøkken, dansegolv, sofakroker osv.

Hva slags middag? Skulle gjerne hatt hellefisk...med masse hvitløk...mmm! 

Opplegg og lignende? Alle skulle være sosiale og i godt humør, vi skulle synge, le og danse!

Jeg syns det er sååå spennende å høre om andres bryllup!

Anonymkode: 83e4a...04e

 

Anonymkode: 3c5c2...313

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tema\farger: Naturlige farger, Hedensk/norrønt tema.  Skal pyntes med store kongler, mose, markblomster, levende lys, gevir, horn, bein, og slikt. bordkort av tre, etc.

Kirke/rådhus/ute: Ute på en strand i Nordnorge, med wicca vielse og hjemmelaget alter formet som en binderune. Om det regner så er det bare å ta fram paraplyen.

Budsjett/antall gjester: 50K og ca 50 gjester. har hatt god tid til planlegging or forberedelser så har fått laget en del ting selv og kjøt mye på salg når vi kommer over det. Driver med kalligrafi så lager invitasjoner og slikt selv, lager mye av dekorasjonene selv, kjøpt og sydd om klær selv.

Hva slags lokale: Passe stort forsamlingshus som er over hunder år gammelt, men pusset opp der det gjelder.  Har moderne kjøkken og alt utstyr man skulle ønske, men mye av det fine gamle er fortsatt bevart (originalt gulv, tak, etc)

Hva slags middag: Har familie som er i restaurant og cateringbransjen, og får maten som en bryllupsgave. Di ordner til buffet med både varm og kald mat. Lokalet har egnet rom for å sette opp dette, slik at det ikke blir rart med et stort matbord midt i selskapslokalet.  Kaken skal vi lage selv med litt hjelp fra en venn som kan bryllupskaker.

Opplegg og lignende: Utendørs sermoni,  Innendrøs middag. etterfulgt av kaffe kake og fest.  1-maks 2 selskapsleker, kanskje videholsener fra personer som ikke kunne komme.  Festlokalet har også god uteplass hvor vi skal sette opp telt, ha litt sitteplasser og lage et lite dansegulv i tilfelle været tillater at man flytter festen ut etter middagen.  

Anonymkode: fd393...86f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 15.9.2020 den 23.55, AnonymBruker skrev:

 

Har du noe tema? Farger? - Bonderomantikk/ Viking inspirert.

Kirke/rådhus/ute? - Vielsen er ute på en strand med mai stang.

Budsjett/antall gjester?- Budsjettet er 50 000kr- men vi prøver å få det til så billig som mulig. 60 gjester.

Hva slags lokale? -festen er inne på en grendehus fra begynnelsen av 1900 tallet.

Hva slags middag? - Buffe- ulike lokale retter og finger mat.

Opplegg og lignende? - Vi skal ha en vielse ute. Middag inne i grendehuset og Festen ute i et party telt. Vi gifter oss i Nord Norge neste sommer med midnattssolen. Siden vi har lav budsjett, kommer vi til å lage det meste av dekorasjonen selv og blande markblomster med noen kjøpe blomster. Vi har også fått noen av de nærmeste venner og familie til å hjelpe oss med mat, drikke og andre ting som en gave.  

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2020 den 14.39, AnonymBruker skrev:

Tema\farger: Naturlige farger, Hedensk/norrønt tema.  Skal pyntes med store kongler, mose, markblomster, levende lys, gevir, horn, bein, og slikt. bordkort av tre, etc.

Kirke/rådhus/ute: Ute på en strand i Nordnorge, med wicca vielse og hjemmelaget alter formet som en binderune. Om det regner så er det bare å ta fram paraplyen.

Budsjett/antall gjester: 50K og ca 50 gjester. har hatt god tid til planlegging or forberedelser så har fått laget en del ting selv og kjøt mye på salg når vi kommer over det. Driver med kalligrafi så lager invitasjoner og slikt selv, lager mye av dekorasjonene selv, kjøpt og sydd om klær selv.

Hva slags lokale: Passe stort forsamlingshus som er over hunder år gammelt, men pusset opp der det gjelder.  Har moderne kjøkken og alt utstyr man skulle ønske, men mye av det fine gamle er fortsatt bevart (originalt gulv, tak, etc)

Hva slags middag: Har familie som er i restaurant og cateringbransjen, og får maten som en bryllupsgave. Di ordner til buffet med både varm og kald mat. Lokalet har egnet rom for å sette opp dette, slik at det ikke blir rart med et stort matbord midt i selskapslokalet.  Kaken skal vi lage selv med litt hjelp fra en venn som kan bryllupskaker.

Opplegg og lignende: Utendørs sermoni,  Innendrøs middag. etterfulgt av kaffe kake og fest.  1-maks 2 selskapsleker, kanskje videholsener fra personer som ikke kunne komme.  Festlokalet har også god uteplass hvor vi skal sette opp telt, ha litt sitteplasser og lage et lite dansegulv i tilfelle været tillater at man flytter festen ut etter middagen.  

Anonymkode: fd393...86f

Hahaha dette er mannen min som har skrevet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe tema? Farger? Sommertema, duse sommerfarger og mye blomster

Kirke/rådhus/ute? Vi skal gifte oss i Spania, sjømannskirken i Calahondas. Pga corona og graviditet blir det nå ikke før i 2022.

Budsjett/antall gjester? Litt usikker på budsjett da vi er så heldig at pappa betaler en stor del for oss. Men det blir nok ikke mer enn rundt 30 gjester siden det er i utlandet

Hva slags lokale? Utendørs (typ vegger, men ingen tak), nært stranden 

Hva slags middag? Grillmat

Opplegg og lignende? Det blir helt enkelt, min forlovede er ikke glad i å være midtpunkt så vi kjører bryllup med nærmeste familie og venner. Siden det er i spania blir det på en måte et flerdagersbryllup, slik at gjestene våre kan legge ferien til sammen område om de ønske og være sammen med oss en hel uke. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du noe tema? Farger?

Ikke noe spesielt tema, men vi kommer til å ha det ganske rustikt. Kommer til å bruke smarargdgrønt og blått til pynt. Har et bæresjal jeg har bært begge barna i som skal syes inn i slepet til brudekjolen, og det er i disse fargene. Kjolen syr forloveren min. Det blir et tidlig høstbryllup i 2022. Booket drømmelokalet i går, og får forhåpentligvis kirke samme dag. 

Kirke/rådhus/ute?

Kirke. 

Budsjett/antall gjester?

50/60 gjester. Har opprettet sparemål på 150000 i Dreamsappen og regner med at det dekker alt og vel så det. Mat og lokale kommer hvertfall på ca 45 000 + drikke. 

Hva slags lokale?

Leier et selskapslokale som hovedsakelig spesialiserer seg på bedrifter, teambuilding og julebord. En liten gård. Vi får låne hele, og de ordner alt virker ønsker. Lafta hus med ildsted midt i spisesalen. Også nydelig ute der, med små lafta hus på hele tunet, sitteplasser, blomster, ildsteder og fakler. 

Hva slags middag?

Tre retters som vi får servert. Ikke bestemt hva enda.

Opplegg og lignende?

Kirke. Tre retters  middag  med taler. Fest med fri bar og kaker etterpå. Muligheter for å være både ute og inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...