Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Kålungen
Skrevet

Nei, jeg har aldri vurdert å kjøpe det.

Men jeg er nøye med å smøre ungen, og til dags dato har han aldri blitt solbrent, hverken her eller i syden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en slik drakt til vår datter på 2 år og synes den er helt genial. Det er IKKE morsomt å måtte tvangssmøre et barn annenhver time når de er fulle av sand........... Drakten har stort sett vært benyttet i sydligere strøk, men bruker den også her når solen virkelig steker. Med to foreldre med masse føflekker føler jeg at datteren min er i risikosonen for hudkreft og det vil jeg faktisk ikke utsette henne for.

Mangel på D-vitaminer? Neppe! Hun går da ikke i drakten hele sommeren, er da ikke så hysterisk at jeg tar den på i mai og tar den av i september...... Hun har fine sommerbrune armer med t-skjortemerker etter noen fine dager i barnehagen - blir tross alt utsatt for mye mer sol enn jeg som sitter inne på et kontor hele dagen!

Gjest Maikana
Skrevet
Synes ikke det er hysterisk i det hele tatt. I Australia går så og si alle barn med slike drakter på stranden - der har de respekt for solen og de skadene den kan påføre barns hud. Solkrem alene gir faktisk falsk trygghet - lette klær gir mye mer beskyttelse. Man trenger ikke så veldig mye tankegang for å forstå hvorfor hudkreft er et økende problem her tillands. Masse uvettig soling - man utsetter barn for veldig sterk sol i noen korte, intense ferieuker - gjerne under sydens sol og varme. Det er faktisk skader man får som barn som ofte utvikler seg til hudkreft i voksen alder ...

Jeg skulle akkurat til å skrive det samme, og så så jeg at Leola hadde formulert seg veldig bra!

Det er sant som hun sier at her i Australia ser man omtrent ingen barn uten soldrakt og skikkelige hodeplagg som også gir skygge til nakken/halsen. Og mange voksne bruker dem også.

Jeg hadde aldri utsatt barna mine for den sterke sola når jeg vet at det ofte er solbrenthet i barndommen som kan føre til hudkreft senere.

Det er klart det er deilig å være i sola, så lenge man bruker vett. Når jeg får barn kommer jeg til å kjøpe soldrakter til dem.

Skrevet

Var i Spania i sommer, og da så jeg faktisk ganske mange barn med slike soldrakter. De lekte og badet og så ikke ut til å være plaget av å ha på seg disse.

Så derimot mange barn som burde ha hatt slike drakter :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...