Gå til innhold

når ble din baby morgenfugl?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

frøkna kunne fint sove til 11.30 for bare en god mnd siden, nå er hun som regel oppe 08.30, men legges noen timer tidligere. b-menneske som jeg er syntes det er tidlig nok, og spår at det vil bli verre 😆 (jeg har ingenting å klage over, jeg vet). frøkna er forresten 5 mnd! 

så, når ble deres morgenfugler? skjedde det over natten, eller gradvis? var det en grunn til at de sto opp tidlig (far sin alarm, andre søsken osv)? 

Anonymkode: 9c236...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra første øyeblikk. Gjerne oppe i femtiden. Ble bedre fra 2-3 årsalderen....

Anonymkode: f7e9b...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ble heldigvis aldri det, men ble aldri lagt før kl 19:30 heller. Begge er over 20 nå.

Anonymkode: e2e23...aa7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fra første øyeblikk. Gjerne oppe i femtiden. Ble bedre fra 2-3 årsalderen....

Anonymkode: f7e9b...45f

det var tidlig 😫

Anonymkode: 9c236...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 10 mnd begynte han å våkne i 5-6 tiden. Er 16 mnd nå og våkner rundt 6-6.30 :)

Anonymkode: 59ef8...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min våknet fast kl. 5 helt fra fødselen av (altså lenge før jeg begynte å legge henne tidlig om kvelden, for de som måtte mene at det bare er å legge morgenfuglene senere). De første to månedene kunne jeg få henne i søvn igjen med mye byssing, så gikk ikke det heller. Hun er nå snart 9 måneder og er fremdeles lys våken kl. 5. Av og til våkner hun så tidlig som 4, en sjelden gang sover hun til 6. 

Anonymkode: 7b209...d67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja hun er ett år nå og sover fortsatt fra 18.30-09. 00.

Sjeldent våken før ni. Sover en dupp på 2,5-3,5t fra 11-13.30/14. 

Hatt den rutinen i ca 3 mnd nå. Veldig fornøyd. Så trenger ikke bli morgenfugl 😉

Anonymkode: f779a...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja hun er ett år nå og sover fortsatt fra 18.30-09. 00.

Sjeldent våken før ni. Sover en dupp på 2,5-3,5t fra 11-13.30/14. 

Hatt den rutinen i ca 3 mnd nå. Veldig fornøyd. Så trenger ikke bli morgenfugl 😉

Anonymkode: f779a...9e7

Det høres alt for deilig ut!!!

1-åring her, sover fra 18.30 til ca 6, aldri lenger, heller før. Sover 1 dupp noen ganger bare 30 min og maks  1t og 15 min

 

 

 

Anonymkode: 53e68...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja hun er ett år nå og sover fortsatt fra 18.30-09. 00.

Sjeldent våken før ni. Sover en dupp på 2,5-3,5t fra 11-13.30/14. 

Hatt den rutinen i ca 3 mnd nå. Veldig fornøyd. Så trenger ikke bli morgenfugl 😉

Anonymkode: f779a...9e7

Så hun er bare våken 6 1/2 time hver dag? 

Anonymkode: 53e68...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår på 2,5 har med unntak av en periode rundt 5-6 måneder, aldri vært noen morgenfugl (i den perioden mente hun dagen startet 04.45, husker jeg). Nå vekker vi henne 07 på hverdager for å rekke jobb og barnehage, i helgene sover hun til nærmere 07.30. Hun sov etter hvert til mellom 08 og 09 i sommerferien og i den perioden barnehagen var korona-stengt. 

Anonymkode: 9fbb9...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår har mer eller mindre alltid vært det. Det var en kort periode da han var en 6-7 mnd hvor han kunne ligge våken i sengen til ca kl 7, men det var en kortvarig lykke. Han har alltid våknet mellom 5-6, som regel nærmere 5 enn 6. Og da skal han OPP! 

Fordelen er jo at vi slipper slepe en trøtt og sur unge opp av sengen når vi skal i bhg, da... 

Anonymkode: 6d981...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov gjerne til 8.30 som baby og fram til nesten tre år. Begynte å vakne tidlegare om morgonen etter at ho slutta med dagsoving. Er ikkje så tidleg oppe i forhold til mange andre; det tidlegaste ho har vakna er i 7-tida, og vi søv stort sett alltid til ca kl. 7.30 🙂

Anonymkode: 9d081...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestandig vært morgenfulg, fram til ca 9 mnd gikk det an å amme han i søvn igjen. Er nå straks 2 år. Og nå siste 4 mnd har han faktisk sovet til 06.30 og noen ganger til kl 07.00. Som regel oppe mellom 05.30 og 06.00. Det må man jo bare regne med når man har barn tenker jeg 🙂

Anonymkode: dd4fd...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 6-9 måneder var hun oppe rundt 05 hver dag. Hjalp egentlig ikke å prøve å "snu" rytmen (legge senere, gjøre om på måltider osv.), men det ble gradvis bedre. Nå er hun 1,5 og står opp mellom 06-06.45 hver dag og det er egentlig perfekt i forhold til rytmen ellers her i hus. 

Anonymkode: b964f...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hadde en periode fra åtte til elleve måneder det han gjerne stod opp 04:30-05.  Dette sammenfalt så klart med at høsten kom, det ble mørkere på morgenene og verre for foreldrene å stå opp tidlig. 😅 Før det sov vi ofte til 08-09 etter litt amming på morgenen. Nå er han halvannet og har sovet fra 18:45 til 06 siden ettårsdagen sin.

Anonymkode: 19760...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vår sov til 11.30 til hun var rundt 1 år tror jeg. Så gikk det gradvis ned til 10. Holdt seg på 9.-9.30 til hun var 2. De siste 4 mnd har det gått ned til 8.30 og så videre til 07.30. Håper hun går opp til 8.30 eller 9 igjen snart

Anonymkode: d558b...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 5-6 måneder gikk yngste fra å våkne 7 til å våkne 4.30. Nå er baby 1 år og vi kan nå legge mellom 17 og 19 og våkner uansett mellom 4.30 og 4.50. Vi legger derfor vanligvis nærmere 17 for at det skal bli 12 timers nattesøvn. Eldste måtte vi legge 18.00 og våknet 5.15-5.30. 

Anonymkode: 08b76...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sov til 11 frem til han var 10 måneder, da begynte han med å starte dagen mellom 4.30 og kl 5. 

Anonymkode: 1b2eb...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...