Gå til innhold

Keto-dietten. Erfaring med den her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er den veldig effektiv? Kan noen dele sine erfaringer og fortelle litt hva den går ut på og om det er styrere å følge kuren...? Er dette en trygg kur for helsa? Jeg er ikke overvektig, men kan godt ta av 5 kg ca og vil fortsatt ha normal bmi.

Anonymkode: 3bc59...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig lite bærekraftig for kloden om alle skal leve på fett og proteiner. 
Og usunt for kroppen.

Spis mer frukt og grønt, og grovt brød som metter, og beveg deg mer. Eneste som hjelper både på kort og lang sikt. 

Anonymkode: 6a9a4...b9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keto er ingen diet, men kan være en kickstart til lavkarbo, som er en livstidsendring.

Spise du veldig lite karbohydrater (individuelt eksakt hvor lite), vil kroppen forbrenne av fettlagrene, da er du i «ketose». 
 

Les deg opp på livsstilen før du går i gang. Mange feller å gå i. 

Jeg har kun opplevd positive resultater med keto/LK. Gått ned i vekt, mer energi, kroppen fungerer mye bedre og verker mye mindre enn på vanlig kosthold. Men det er en vei å gå, og du bør ha litt kunnskap for oppnå gode resultater.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt god effekt av det, men du må være streng med deg selv ellers funker det ikke, antakelig tvert imot. 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig lite bærekraftig for kloden om alle skal leve på fett og proteiner. 
Og usunt for kroppen.

Spis mer frukt og grønt, og grovt brød som metter, og beveg deg mer. Eneste som hjelper både på kort og lang sikt. 

Regner med du ikke hadde hatt noe problem om alle proteinene kom fra planter? Man skal jo spise masse grønnsaker på keto, tror du det er pølse, bacon og egg 24/7? 

Anonymkode: 948e0...1eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt god effekt av det, men du må være streng med deg selv ellers funker det ikke, antakelig tvert imot. 

Regner med du ikke hadde hatt noe problem om alle proteinene kom fra planter? Man skal jo spise masse grønnsaker på keto, tror du det er pølse, bacon og egg 24/7? 

Glemte å si at jeg har tatt blodprøver hos legen etter noen måneder på dietten, fordi jeg og var skeptisk til hvor sunt det kunne være, men alt var som det skal være. Ble litt overrasket for å være ærlig.

Anonymkode: 948e0...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Keto er effektfull diett. En effektiv slankediett er et kosthold som gir deg et reelt, men ikke for stort, kaloriunderskudd, og som du trives så godt med at du ikke har noe ønske om å spise på noen annen måte.

Anonymkode: f2da6...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Maiava88 skrev:

Keto er ingen diet, men kan være en kickstart til lavkarbo, som er en livstidsendring.

Spise du veldig lite karbohydrater (individuelt eksakt hvor lite), vil kroppen forbrenne av fettlagrene, da er du i «ketose». 
 

Les deg opp på livsstilen før du går i gang. Mange feller å gå i. 

Jeg har kun opplevd positive resultater med keto/LK. Gått ned i vekt, mer energi, kroppen fungerer mye bedre og verker mye mindre enn på vanlig kosthold. Men det er en vei å gå, og du bør ha litt kunnskap for oppnå gode resultater.

Keto er i hovedsak ikke en kickstart til lavkarbo. Ketodietten ble laget med tanke på regulering av sykdom hos bl.a. barn med epilepsi som ikke reagerer på medisiner. Keto kan også være gunstig for de med diabetes eller parkinsons. Akkurat nå er den veldig trendy mtp vektnedgang, men det er hovedsakelig ikke derfor den eksisterer. Å bruke keto til slanking har samme effekt som alle andre kosthold hvor man ligger i kaloriunderskudd. 

Anonymkode: 5ee94...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte keto, da jeg ønsker å leve på lavkarbo generelt. Kroppen min fungerer mye bedre uten mel, sukker, stivelse osv. 
 

Grunnen til at Keto fungerte godt for min del, var fordi jeg leste meg godt opp på forhånd. Kjøpte mat og forberedte meg på alle måter. Og valgte i tillegg et energiunderskudd som passer meg godt. Eksempel. Om jeg før levde på 2200kcal om dagen, gikk jeg ned til 1500kcal. I tillegg valgte jeg å faste 16:8. Dvs jeg spiser første måltid ca Kl 11 og siste måltid klokken 19. 
 

Jeg har aldri i voksen alder vært på diett som fungerte, ikke før Keto. 
 

Med denne gode starten og fortsettelsen på lavkarbo, har jeg mye mer energi, kroppen føles bedre på alle måter, inkludert magen, som aldri er oppblåst slik som tidligere.

Anonymkode: 3d408...d60

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Keto er i hovedsak ikke en kickstart til lavkarbo. Ketodietten ble laget med tanke på regulering av sykdom hos bl.a. barn med epilepsi som ikke reagerer på medisiner. Keto kan også være gunstig for de med diabetes eller parkinsons. Akkurat nå er den veldig trendy mtp vektnedgang, men det er hovedsakelig ikke derfor den eksisterer. Å bruke keto til slanking har samme effekt som alle andre kosthold hvor man ligger i kaloriunderskudd. 

Anonymkode: 5ee94...bc6

Selv om det i «hovedsak ikke er derfor keto eksisterer» så kan det fint utnyttes til vektregulering. 
 

Keto er ikke bare gunstig for de med diabetes og parkinson! Keto er kjent for å være meget gunstig for flere kroniske lidelser, som bl.a fibromyalgi, kroniske betennelsessykdommer og mage/tarm-problematikk! 
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker keto 😊 Gått ned en del kilo, fått bedre hud, søvn, negler og hår. Pmsen er også mye bedre 

Anonymkode: 5f74c...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...