AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #1 Skrevet 15. september 2020 Jeg jobber i barnehage på en plass som har hatt enormt mye smitte siste tiden. Barnehagen består av 4 avdelinger. Jeg har ved flere anledninger satt spørsmålstegn til styrers holdning til coronavirus og smitte, av ulike årsaker. Eksempel er det flere ansatte som kommer på jobb med vond hals fordi styrer er sikker på at «det er ikke coronavirus». Igår hadde vi en ansatt som du tydelig hørte at var forkjølet på stemmen, men hun hadde fått beskjed av styrer at det gikk fint. Da jeg tok opp en annen situasjon angående smittevern, ble hun kjempe sur og mente det var frekt av meg å ta opp dette for det virket som hun ikke følger smittevern ut ifra hva jeg sa. Vi blander også avdelingene selv om vi ikke skal det, fordi hun mener veilederen ikke er en fastsatt lov men heller en pekepinn på hva man bør gjøre. Jeg kjenner meg ikke trygg på jobb da det er så mye smitte og likevel dukker det stadig opp syke ansatte. Hva kan jeg gjøre her? Har andre på avdelingen min som også reagerer men de sier ikke noe til hun. Mange av de som jobber der har også samme holdning til viruset, og sier at dersom alle skal være hjemme med litt forkjølelse kan man ikke drive barnehage. Anonymkode: 64d24...27b 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #2 Skrevet 15. september 2020 Ta kontakt med kommunen. Anonymkode: c9365...5a9 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #3 Skrevet 15. september 2020 De på jobben din som går rundt og føler seg litt forkjølet og sår hals, får teste seg og hvis noen av de har Corona så er jo fanden løs i barnehagen, og hvis det viser seg at de er smittet og sjefen din har bagatellisert dette, så sitter hun i deep shit! Hva med HMS ansvarlig på jobb? Tillitsvalgt? Kommunal el privat eier/arbeidsgiver? Kjæresten min bor på det stedet i Norge som har mest Corona nå, og han jobber på sykehjem. Forrige uke våknet han opp med sår hals og turte ikke å gå på jobb. Han ringte sjefen sin og sa at han hadde bestilt Corona testing, men måtte vente 4 dager, og at han kom til å sitte i karantene fram til testsvar, og selv om den var negativ kom han til å være i karantene en dag etter at han var helt frisk. Sjefen hans bagatelliserte det hele og sa at alle var jo litt tørr i halsen når de våknet om morgenen, og man måtte ikke overdramatisere,og at han kunne gå på jobb. Han gikk ikke på jobb og satt inne i en uke, han testet heldigvis negativt men tok ansvar! Dere må tenke selv. Sjefer tenker kun bemanning og økonomi! Anonymkode: eda86...436 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #4 Skrevet 15. september 2020 Her kontaktet vi kommunens koronatlf, de meldte i fra videre til kommuneoverlegen. Anonymkode: c55e7...2fc 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #5 Skrevet 16. september 2020 I min BHG er man ikke på jobb med forkjølelse, men sånn bortsett fra det er det ikke så mye man kan gjøre med avstand og sånne da. Vasker hendene såklArt, men ellers er det fåfengt med vasking da barna er oppå hverandre kg putter ting i munnen uansett Anonymkode: 1d5d7...56e
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #6 Skrevet 16. september 2020 Om alle som har litt grums i halsen skal holde seg inne hjemme hele vinteren, så er det snart ikke folk igjen til å jobbe. Hvem skal ta seg av de syke og gamle da? Og hvem skal ta seg av barna til de som jobber med syke og gamle slik at de får jobbet? Anonymkode: e248e...431
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #7 Skrevet 17. september 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Om alle som har litt grums i halsen skal holde seg inne hjemme hele vinteren, så er det snart ikke folk igjen til å jobbe. Hvem skal ta seg av de syke og gamle da? Og hvem skal ta seg av barna til de som jobber med syke og gamle slik at de får jobbet? Anonymkode: e248e...431 Om alle som har grums i halsen går på jobb sprer virus seg så vi får full lockdown. God plan. Anonymkode: 6b3a6...516 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #8 Skrevet 17. september 2020 I vår barnehage følger de veilederen nøye. Det er 2 avdelinger, som kun får møtes en liten periode ute slik at avdelingene kan ha møter. Men inne er de aldri sammen lenger. De ansatte ser hverandre knapt. De vasker mye mer, og er ute så mye som mulig. Om et barn blir syk holdes det hjemme de første dagene, men om symptomene roer seg og almenntilstanden er god kan de gå i barnehagen igjen. Anonymkode: ac925...6f2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #9 Skrevet 17. september 2020 Her jeg jobber er det ikke noe smittevern. Spirte de igår hvordan man gjør ved sykdom, skal man holde seg hjemme ved forkjølelse, hvor mange dager etter feber skal man komme tilbake. Da ss de at de ikke forholder seg til smittevernstiltak, og at man kommer på jobb som vanlig selvom man er litt nedfor, hoster, snørr osv Anonymkode: c3b10...2b2
Anbefalte innlegg