Gå til innhold

Hvorfor har jeg leokocytter i urinen??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en stund hatt leokocytter i urinen,har hatt urinveisinfeksjon,ferdig med kuren for 10 dager siden.leverte en urinprøve i dag,og den viste leukocytter i urinen.

For en uke siden hadde jeg ct av urinveier og nyrer,alt ok.

Må også nevne at jeg har fjernet både livmor og eggstokk for 4 år siden.

Det jeg lurer på er hva kan det være at jeg fortsatt har leukocytter i urinen?

Anonymkode: 3f5ab...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forurensning. 

Anonymkode: f6c86...57e

Jeg er nøye når jeg tar urinprøve,hvordan kan den bli forurenset?

Anonymkode: 3f5ab...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leucocytter er hvite blodceller som tyder på en infeksjon når de er til stede, fordi det er bakterier å bekjempe tilstedet. det kan være at de fortsatt er der fordi infeksjonen ikke er helt over. 

Anonymkode: 449fd...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det kan også være tegn på nyrestein 

Anonymkode: 449fd...05a

Har tatt ct av nyrer alt ok.

Anonymkode: 3f5ab...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke legen svare deg på dette?

Anonymkode: 75b67...b01

Har ikke vært hos legen etter jeg begynte på antibiotika 😊

Anonymkode: 3f5ab...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke, men jeg hadde det og da ba legen min ta ny urinprøve dagen etter og da hadde jeg det ikke, det var ikke nødvendigvis noe feil om det hadde vært det heller. Ja...ikke til så mye hjelp dette :) Men jeg tror ikke det nødvendigvis er ille, og det kan være så mange grunner. Legen din sa vel noe da du fikk vite at du hadde det? Jeg ville slappet av, og snakket med legen i når kuren er ferdig da skal du sikkert ta nye prøver  :) 

Anonymkode: 5bd79...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er kvinne, vil det nesten alltid være litt forurensning i form av ørsmå mengder vaginalsekret/utflod, som inneholder masse leukocytter. Jeg hever ikke et øyebryn over en stix som bare er positiv for leukocytter i fravær av relevante UVI-symptomer. 

Anonymkode: 5d333...1b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du er kvinne, vil det nesten alltid være litt forurensning i form av ørsmå mengder vaginalsekret/utflod, som inneholder masse leukocytter. Jeg hever ikke et øyebryn over en stix som bare er positiv for leukocytter i fravær av relevante UVI-symptomer. 

Anonymkode: 5d333...1b8

Aldeles enig. Helt meningsløst å henge seg opp i når alt annet er som det skal. 

Anonymkode: 4eac6...95e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg veit ikke, men jeg hadde det og da ba legen min ta ny urinprøve dagen etter og da hadde jeg det ikke, det var ikke nødvendigvis noe feil om det hadde vært det heller. Ja...ikke til så mye hjelp dette :) Men jeg tror ikke det nødvendigvis er ille, og det kan være så mange grunner. Legen din sa vel noe da du fikk vite at du hadde det? Jeg ville slappet av, og snakket med legen i når kuren er ferdig da skal du sikkert ta nye prøver  :) 

Anonymkode: 5bd79...455

Kuren var jeg ferdig med for en god uke siden.men har hatt leokocytter i urinen både før og etter urinveisinfeksjon. Har ingen symptomer,kun utslag på leokocytter 😩

Anonymkode: 3f5ab...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er kvinne, vil det nesten alltid være litt forurensning i form av ørsmå mengder vaginalsekret/utflod, som inneholder masse leukocytter. Jeg hever ikke et øyebryn over en stix som bare er positiv for leukocytter i fravær av relevante UVI-symptomer. 

Anonymkode: 5d333...1b8

Tenkte bare siden du sier du ikke hever et øyebryn over leukocytter, jobber du med dette?

Anonymkode: 3f5ab...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte bare siden du sier du ikke hever et øyebryn over leukocytter, jobber du med dette?

Anonymkode: 3f5ab...165

Ja. 

Anonymkode: 5d333...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...