Gå til innhold

Oppbevare strikkepinner


I'm just a girl

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør dere det? 

Jeg har rundpinnene i forskjellige fryseposer som jeg har skrevet størrelse utenpå også ligger alle disse posene oppi en annen pose igjen. Blir litt rotete og jeg vil ha det ryddig! Drømmen er å kjøpe en skinnmappe hvor alt plasserer pent og pyntelig men den 1000-lappen venter nok en stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en sånn skinnmappe - den som ser ut som et lite kartotek?
 

Stort sett slutta å bruke den, og gått tilbake til zip-lock poser sortert etter størrelse. Kjappere og enklere å bruke, når jeg kan ta med bare posen med størrelsen jeg trenger, og SÅ mye lettere å stappe de kjapt ned i rett pose igjen. 

Men har posene i en plastkurv/kasse, hvor de står sortert etter størrelse. Lett å holde oversikt :) 

 

Mulig problemet mitt er at jeg har for mange pinner...? 😉 

 

Anonymkode: 93520...72f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Snabeltann skrev:

Rundpinner i en kakeboks, og strømpepinner i en fiskebolleboks.

 

14 minutter siden, Snabeltann skrev:

Og jeg har pinnemåler, så måler de jeg trenger.

Godt tips, og da må jeg kjøpe en kakeboks full av kaker som må spises. 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ziplock-poser for rundpinner og enten originalposene eller bare en strikk rundt strømpepinnene. Dette har jeg puttet i et hjemmearkiv, sortert på pinnenummer. Fant ikke lenke til akkurat den hjemmearkivmappa jeg har, men den i lenken likner, bare at min har litt færre rom: https://www.clasohlson.com/no/Hjemmearkiv-med-26-rom/p/Pr443115000

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en sånn skinnmappe - den som ser ut som et lite kartotek?
 

Stort sett slutta å bruke den, og gått tilbake til zip-lock poser sortert etter størrelse. Kjappere og enklere å bruke, når jeg kan ta med bare posen med størrelsen jeg trenger, og SÅ mye lettere å stappe de kjapt ned i rett pose igjen. 

Men har posene i en plastkurv/kasse, hvor de står sortert etter størrelse. Lett å holde oversikt :) 

 

Mulig problemet mitt er at jeg har for mange pinner...? 😉 

 

Anonymkode: 93520...72f

Da har vi jo egentlig samme systemet, er zip lock poser jeg også bruker og skriver størrelse utenpå. Unnskyldningen for å shoppe som poppet opp kanskje...


Men skjønte virkelig ikke den siste setningen. Gresk? Latinsk? Arabisk? 😉

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, I'm just a girl skrev:

Da har vi jo egentlig samme systemet, er zip lock poser jeg også bruker og skriver størrelse utenpå. Unnskyldningen for å shoppe som poppet opp kanskje...


Men skjønte virkelig ikke den siste setningen. Gresk? Latinsk? Arabisk? 😉


🤣

Men altså - prøv å ha posene dine over i en boks/kurv/kasse.

Blir så mye mer lettvint og greit, lover! :) 

Har forresten også satt ned et par skilleark i kassen, sånne beregnet for ringperm. Funker som fjell!

Anonymkode: 93520...72f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:


🤣

Men altså - prøv å ha posene dine over i en boks/kurv/kasse.

Blir så mye mer lettvint og greit, lover! :) 

Har forresten også satt ned et par skilleark i kassen, sånne beregnet for ringperm. Funker som fjell!

Anonymkode: 93520...72f

Da skal jeg gjøre det. Zip lock poser fungerer i og for seg greit, men et lurere sted å ha dem er nok... Lurt! 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd pinnemappe og den fra biltema. Nå har jeg de i en haug på gulvet i et hjørne på hobbyrommet. En pinnemåler liggende på gulvet sammen med strikkepinnene. Har tenkt å flytte de over i en eske og henge pinne måleren på kanten

Anonymkode: 2fd24...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min løsning til rundpinner er ziplock-poser med hull + liten ringperm. 

Anonymkode: 04d93...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strømpepinner er bundet med hårstrikker, sortert etter størrelse, rundpinner ligger i plastposene de kom i (kjøpte alle størrelser rundpinner i forskjellige lengder på aliexpress). Og alt dette ligger i en åpen stråkurv. Null stress. Om jeg skal ta med meg tomme pinner, legger jeg de i den vanlige, lille veska mi, så ligger de fint i bunnen der istedet for å slenge rundt og være i veien. Null stress. 

Anonymkode: ec971...c21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2020 den 20.32, Ullvott skrev:

Jeg har ziplock-poser for rundpinner og enten originalposene eller bare en strikk rundt strømpepinnene. Dette har jeg puttet i et hjemmearkiv, sortert på pinnenummer. Fant ikke lenke til akkurat den hjemmearkivmappa jeg har, men den i lenken likner, bare at min har litt færre rom: https://www.clasohlson.com/no/Hjemmearkiv-med-26-rom/p/Pr443115000

Jeg bruker også en sånn mappe. Beholder posene rundpinnene kom i, og sorterer dem på størrelse i hvert sitt rom i mappa. Strømpepinner bruker jeg sjelden eller aldri, men de jeg har ligger i en verktøykasse sammen med mye annet random strikkestæsj. Jeg har en kurv hvor jeg har pågående prosjekt i, den står ved strikkestolen i stua, og den er lett å ta med seg rundt når jeg skal bort. Kjøpte en liten mappe på ebay hvor jeg har med meg de pinnene jeg trenger til pågående prosjekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tok en opprydning i går kveld og kastet alle prosjekter siden alt har ligget siden våren nå. Kastet også restegarn som aldri vil bli brukt til noe så nå er det helt på scratch. Lagde ny zip poser og fant en arkivmappe på jobben som jeg puttet dem oppi. Markører og alt sånt havnet i en pose så nå er jeg fornøyd. Inntil jeg finner en skinnmappe jeg MÅ ha. 

Takk for gode tips! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...