Gå til innhold

Hvordan bør melkesjokolade nytes?  

49 stemmer

1. 1. Hvordan bør melkesjokolade nytes?

• Romtemperert
      16
    • Kjøleskapskald
      31
    • Liker ikke melkesjokolade
      2

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kjøleskapskald.

(og litt salt potetgull ved siden av....  :sjenert: )

ja ja ja!!!!

mmmmmmm.................

:klappe:

Skrevet
Gjerne rett fra fryseren. Nam nam!

Melkesjokolade rett fra frysern klarer jeg ikke, for det føles som tennene knekker. Den er best rett fra kjøeskapet synes jeg. Men Stratos fra frysern med melk til, det er godt det ;)

Gjest gjesten
Skrevet
Jeg er tydeligvis en minoritet her, for jeg liker ikke melkesjokolade i det hele tatt (for søtt). Men mørk sjokolade :hjerte::), helst med et glass tørr hvitvin til.

hmm, sjokolade og hvitvin. Har aldri prøvet det før. Har alltid synes rødvin og sjokolade er godt.

Gjest Cerise
Skrevet

Liker den best romtemperert. alt for kaldt for tennene mine hvis ikke, hehe. men tar gjerne et glass iiiiskald melk ved siden av, namnamnam..

Skrevet

Romtemperert, men er i grunn ikke så fryktelig glad i sjokolade.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Romtemperert.

Nå fikk jeg lyst på sjokolade! :sur:

Endret av Freckles
Skrevet
Mørk sjokolade rett fra kjøleskapet - med melk til  :sikle:

Jeg kunne ikke vært mer enig!!! :)

Gjest Catwoman
Skrevet
Jeg liker slett ikke melkesjokolade jeg heller, faktisk ikke norsk sjokolade overhodet :fred: , det må være mørk sjokolade med 70 % kakao, helst av det sveitsiske merket Lindt, men det meste av belgisk fungerer også meget bra. ;) 

Det finnes noen norske sjokolader som er mørke, freia premium har en med noen og 80% kakaoinnhold. :icon_smile:

Liker best kjøleskapskald sjokolade, men kun mørk sjokolade.

En av favorittene er green&blacks.

Nytes alene eller sammen med peanøtter, eller et glass hvitvin.

:-D

Gjest Piper
Skrevet

Noen ganger fra kjøleskap, og andre ganger romtemperert.

Skrevet

Jeg må ha den romtemperetert helst. Den skal smelte lett på tungen. NAM NAM

:sjarmor:

Gjest Dilla
Skrevet

Kjøleskapskald sjokolade med iskald melk!

Skrevet
Det finnes noen norske sjokolader som er mørke, freia premium har en med noen og 80% kakaoinnhold.  :icon_smile:

Jada, Freia Premium serien smaker slett ikke verst, men er litt "juks" :forvirret: : Sjokoladen med 70 % kakaoinnhold har en "kjerne" som inneholder mindre kakao og mer sukker. Står i innholdsdeklarasjonen.

Hovedgrunnen til at jeg foretrekker sveitisk eller belgisk sjokolade, er imidlertid at den kun inneholder kakaosmør, og ikke annet vegetabilsk fett, som de fleste norske sjokolader gjør. Det har mye å si for både smak og ikke minst konsistens, synes jeg. :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Sjokolade bør helst nytes på skikkelig grisevis, ved at man brekker av tre biter på rad på en 200 grams, dypper enden i varm kakao, suger av det som smelter, dypper, suger av det som smelter, dypper og så videre.............. :sjarmor:

Med andre ord, litt varmere enn romtemp. Kjøleskapskald sjokolade er ikke godt.

Skrevet
rætt frå kjøleskåpet    :sikle:

:sikle: ...også så lenge til lørdag da... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...