Gå til innhold

Garnbutikk


Gjest secondfloor

Anbefalte innlegg

Gjest secondfloor

Lurer på om noen har erfaring med denne nettbutikken? Vil ikke si for mye om hvorfor jeg spør. Noen som vet noe? Vet hvem som driver etc. men er ute etter konkrete erfaringer. 

Edit: fjernet navnet på butikken - har fått de svarene jeg trengte i første omgang, og vil ikke påføre dem negativ omtale i fall det ordner seg. 

Endret av secondfloor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest secondfloor

Oi, jeg ser nå at det kan virke sånn. Men nei, tvert imot. Mistenker at jeg har blitt svindlet og ville høre om noen andre har opplevd noe lignende (eventuelt kan fortelle meg en solskinnshistorie) siden alle forsøk på kontakt med driver blir ignorert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Folk har gjort nettopp dette før mange ganger her inne, bare derfor jeg lurte. Håper noen kan svare deg da. 👍

Anonymkode: 7b4a3...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest secondfloor

Ja, jeg vet jo det når jeg tenker over det. Takk for at du tipsa meg så jeg fikk forklart. Var bare at jeg ikke hadde lyst til å skrive så mye om saken for å ikke sverte dem om det ikke er sånn at det er noe galt... 

 

Edit: nesten alle forsøk. Fått svar ved en anledning, men varene dukker ikke opp. 

Endret av secondfloor
Presisering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, secondfloor skrev:

Oi, jeg ser nå at det kan virke sånn. Men nei, tvert imot. Mistenker at jeg har blitt svindlet og ville høre om noen andre har opplevd noe lignende (eventuelt kan fortelle meg en solskinnshistorie) siden alle forsøk på kontakt med driver blir ignorert

Tror det var endel spørsmål om dette i en strikkegruppe. Trist hvis det er svindel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest secondfloor

Veldig trist. Mønstrene kommer etter mye masing, men garnet kommer ikke. Men har ikke tenkt å gi meg, det er mye og kostbart garn! Vet du hvilken strikkegruppe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en dame med enkeltpersonsforetak som jobber hjemmefra. Vurderte å shoppe der men droppet det siden det fort kan gå galt hvis hun sliker med penger osv. 

Anonymkode: 9d18d...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedkommende som drifter og eier nettsiden samt nettbutikken, har et organisasjonsnummer. 

Siden det tydeligvis er store problemer med å få levert varene, råder jeg deg tl å sende en e-post og liktlydende postbrev (rekommandert) til vedkommende, hvor du kansellerer kjøpet pga. manglende levering innenfor en rimelig tidsfrist. Hvis du mottok en ordrebekreftelse ved bestilling hvor også leveringstidspunkt stod oppført, så er det dette du skal referere til.

Du ber også om tilbakebetaling av beløpet NOK 1234 du betalte ved bestilling til kontonummer IBAN 5678 osv. innen 14 dager (oppgi gjerne dato). 

Skriv også at unnlatelse til å etterkomme fordringen din, vil føre til at du tar saken videre til korrekt instans (politi)

https://www.politiet.no/rad/okonomisk-kriminalitet/nettsvindel/

https://www.forbrukertilsynet.no/netthandel

For å være best mulig forberedt i tilfelle du må anmelde forholdet, bør du allerede nå ta vare på all korrespondanse du har hatt med vedkommende, dvs. alt av e-poster, men også telefonisk kontakt - selv kontaktforsøk (skjermdump fra mobil).  

Anonymkode: 97ac8...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest secondfloor

Takk for gode råd! Håper det ikke kommer til dette, men all kommunikasjon er tatt vare på.

Tenker at det at det er et enkeltpersonforetak skal ikke stå i veien for at man handler - det er en helt legitim selskapsform og som kunde står man ikke noe svakere rent juridisk, et selskap er det uansett (jobber med dette og sjekket selvsagt før kjøp at mva og organisasjon var ok). Men at risikoen kan være høyere pga. nær link til driver er jo klart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest secondfloor

Bare så det er sagt, så ser jeg at andre får garnet sitt derfra! Men det ser ut til å være noe bekjentskap der. Og mønstrene blir oversendt og er helt fine. Så det kan godt hende at det ordner seg, håper jo det, bare synes at summen av tiden det tar og mangelen på svar på henvendelser begynner å tyde på at noe er galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke handlet direkte fra nettbutikken. Men tidligere i år sendte jeg mail med noen spørsmål. Fikk ikke svar, så spurte samme spørsmål i en av facebook-gruppene til eieren. Fikk da melding på messenger nesten umiddelbart, med unnskyldning om at hun hadde mye å gjøre og ikke hadde hatt tid å svare på mail. Den delen synes jeg ikke er helt greit når man skal drive firma.. 

Men det jeg synes er kjempegreit er servicen hun viste på messenger. Jeg spurte etter deler av en strikkepakke, og fikk kjøpe det uten problem. Men, vippset henne som privatperson, og fikk tilsendt garnet som vanlig brev. Det kan jo lett bli borte i posten, som kan ha skjedd i ditt tilfelle? Nettbutikken bør erstatte det da, og i allefall svare, så jeg skjønner godt at du er misfornøyd, TS. 

Som sagt tror jeg ikke hun driver med svindel, og du får nok ryddet opp, kanskje prøve å kontakte henne på Facebook? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest secondfloor

Håper du har rett! Så godt å høre at du har god erfaring.

Har prøvd på telefon, flere eposter, messenger og Instagram. Fikk til slutt svar etter at jeg kommenterte på et bilde på profilen til nettbutikken. Jeg har ikke ventet evig lenge på pakken min, men vi er to stykker som venter og den andre har ventet lenger enn meg. Og når hun i tillegg er umulig å nå med mindre man gjør seg så synlig... Vil ikke tenke noe stygt eller sverte noen, men man tenker jo sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest secondfloor

Til info, jeg fjernet navnet på butikken - har fått de svarene jeg trengte i første omgang, og vil ikke påføre dem negativ omtale i fall det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Honey Dew skrev (På 15.9.2020 den 18.32):

Tror det var endel spørsmål om dette i en strikkegruppe. Trist hvis det er svindel.

Kan du/dere si navnet på butikken?

Anonymkode: 78373...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...