Gå til innhold

Bør jeg teste meg for covid-19?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I dag har jeg hatt diaré, og nå har jeg plutselig et sviende utslett på armen. Formen er ellers grei, jeg er ganske trøtt etter litt for mye alkohol i helga. Men har generelt vært meget trøtt de siste månedene. Siste 1 1/2 mnd har jeg også av og på vært litt ruskete i halsen, kjennes ut som litt tykt slim. Men har tenkt at dette kommer fra halsbrann. Antar at siste symptomet ikke har noe med covid-19 å gjøre, da det kommer og går, og virker å ha sammenheng med maten jeg spiser. Jeg blir litt engstelig pga diaréen og utslettet, dette er mindre vanlige symptomer. Jeg jobber på sykehus, og er i kontakt med svært syke pasienter hver eneste dag. 

Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 4d5f5...db7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du jobber på sykehus, vet du selv hva du bør gjøre. 

Anonymkode: ced88...a66

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

I dag har jeg hatt diaré, og nå har jeg plutselig et sviende utslett på armen. Formen er ellers grei, jeg er ganske trøtt etter litt for mye alkohol i helga. Men har generelt vært meget trøtt de siste månedene. Siste 1 1/2 mnd har jeg også av og på vært litt ruskete i halsen, kjennes ut som litt tykt slim. Men har tenkt at dette kommer fra halsbrann. Antar at siste symptomet ikke har noe med covid-19 å gjøre, da det kommer og går, og virker å ha sammenheng med maten jeg spiser. Jeg blir litt engstelig pga diaréen og utslettet, dette er mindre vanlige symptomer. Jeg jobber på sykehus, og er i kontakt med svært syke pasienter hver eneste dag. 

Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 4d5f5...db7

Jeg hadde snakket med en overordnet hvis jeg ikke greide å ta avgjørelsen selv. 
Når du har gått såpass lenge og sykehuset ikke er stengt ned pga smitte så har det jo antakeligvis ikke C-19, men hvis man lurer på om man har det så så bør man jo teste seg. 

Anonymkode: 53dcd...91d

Skrevet

Diare og utslett er ikke koronasymptomer. 

At du er trøtt og sliten etter en helg på hardfylla er ikke rart, ei heller at magen har reagert. Utslettet og kløen i halsen kan komme av allergi, og alt i kombinasjon kan komme av dårlig og/eller sterk nattmat. 

Anonymkode: 6d9dc...420

• Liker 1
Skrevet

Nei dropp testing og lev som normalt. 

Anonymkode: 4d224...6ed

Skrevet

jeg ville tatt en tur til fastlegen. Ikke for koronatest.

Anonymkode: bbed7...ae3

• Opprett ny...