Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å ta lappen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei hei! Jeg har endelig etter mange år begynt med å ta førerkort. Skal ta mesteparten av det obligatoriske (glattkjøring, langkjøring og teori i klasserom) i uke 41. Har kjørt en god del fra før, og har nå hatt 4 doble kjøretimer med trafikkskole, pluss trinnvurdering for trinn 2.

Hvor lang tid tok det for dere fra trinn 3 til oppkjøring? 

Anonymkode: 5809d...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoveddelen av kjøretimene tok jeg på trinn 3. Begynte å kjøre i slutten av august, kjørte opp tidlig i desember. Hadde aldri kjørt før, og kunne ikke øvelseskjøre hjemme.

Anonymkode: 913e1...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt teoriprøven? Her hos oss har det vist seg at det er den som har forlenget tiden. Både fordi det er vanskelig å få tid, men også fordi den håpefulle har strøket to ganger. Nå har vi øvelseskjørt masse, og ser at det øker  forståelsen mer og mer, og satser på at alle gode ting er tre. Deretter skal han meldes opp til oppkjøring, noe som nok også byr på ventetid pga Covid-19.

Så det kan ta lengre tid enn man tror.

Anonymkode: a9f10...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si hvor lang tid det kommer til å ta. Er ferdig med det obligatoriske og venter kun på tid til oppkjøring. På grunn av korona-fanteriet ser det ut til at oppkjøring blir en gang mellom slutten av september og februar - veldig vanskelig å si på grunn av den russiske ruletten med å få tildelt tid for oppkjøring. Hadde det ikke vært for koronaen hadde jeg hatt lappen en stund nå, blæh.

Anonymkode: 06fff...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok teorien, kjøretimer og all obligatoriske øvelser på ca 1,5. Måtte bruke så lang tid på grunn av økonomi og fordi jeg er på jobb om dagene. Det som virkelig har halt ut er at jeg har strøket på førerprøven, at det er svært lang ventetid hos vegvesenet og korona. 

Anonymkode: affc3...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...