Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
På 14.9.2020 den 14.20, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke helt hvorfor folk velger å gifte seg for så å skille seg. Hvis jeg skulle ha giftet meg måtte det vert med den store kjærligheten der alt er riktig. De som skiller seg må jo ha følt at det ikke var helt riktig å gifte seg eller?

Anonymkode: f3efb...4f6

De fleste som gifter seg har vel lagt bak seg noen år i samboerskap "før" de endeleg bestemmer seg for å gifte seg.    Dessuten er det vert minne om at "jussen " fortsatt  har  noen fordelaktige regler som tek omsyn til dem velger å seg gifte.    Mange samboere har ikkje engang noen skrevne avtaler, og lever i eit papirløst forhold.      

Endret av Anonym Bruker
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
På 14.9.2020 den 17.16, Alterego666 skrev:

TS har nok (uforvarende?) et poeng.

De fleste paragrafene i Ekteskapsloven omhandler oppløsning av ekteskapet.

Det er forøvrig en god og fast regulering av formue, arv og forsørgerplikt.

Jeg går ut fra at alle som er eller har vært gift kjenner til dette.

Og paragrafene i ekteskapsloven tar omsyn til at det å inngå ekteskap inneberer ein ansvar.   Det  er relativt enkelt å komme seg "inn i ekteskapet "   ikkje  "ut av ekteskapet".     Mange velger utvilsamt samboerskap  så de slipper paragrafjungelen v/ samlivsbrudd  i motsettning  som ved inngåelse av ekteskap.   Eit samboerskap har avgjordt  noen   økonomiske fallgruver  er lite igjennomtenkt v/ samlivsbrudd.    Når ein er nyforelsket , og kjærligheten er på topp tenker ein sjølvsagt ikkje på samlivbrudd.   

Endret av Anonym Bruker
Skrevet
På 14.9.2020 den 14.20, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke helt hvorfor folk velger å gifte seg for så å skille seg. Hvis jeg skulle ha giftet meg måtte det vert med den store kjærligheten der alt er riktig. De som skiller seg må jo ha følt at det ikke var helt riktig å gifte seg eller?

Anonymkode: f3efb...4f6

Hvis man gifter seg for å skille seg, vil jeg påstå at man gjør det med feil intensjon. Samlivsbrudd gjør like vondt enten man er gift eller ikke. Jeg har vært både gift og samboer. Selv om jeg idag er skilt, så ser jeg på ekteskapet som en fantastisk kjærlighetserklæring til den man elsker.  Dere velger hverandre og markerer det med en seremoni og en hyggelig middag/fest.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...