aporia91 Skrevet 14. september 2020 #1 Skrevet 14. september 2020 Hei. Jeg har utsatt en gynekologisk operasjon nå for tredje gang. Jeg er veldig engstelig for narkosen. Har forsøkt å høre om de kan gjøre epidural, men det er ikke vanlig praksis for dem. Jeg føler meg kjempedårlig nå da jeg vet at moren min vil bli veldig sur fordi jeg har avbestilt før. Føler meg også dårlig mtp legene på sykehuset. Jeg har hatt symptomer på mulig trykk på en nerve og ønsket selvfølgelig å få tatt dette så tidlig som mulig mtp å unngå eventuell nerveskade. Jeg har blitt anbefalt å gjøre inngrepet av flere gynekologer (to). Jeg har det dårlig pga helsen nå (veldig) og er ikke i posisjon til å si nei til utredning føler jeg. Jeg har en urealistisk tanke om at jeg ikke skal ha vært syk i forkant av operasjonen, fordi jeg har lest et sted om at det gir økt risiko for komplikasjoner. Jeg har omtrent en infeksjon i måneden, mest halsbetennelser og de er mest på vinterhalvåret. Jeg er bedre nå fra halsbetennelsen og det var ikke engang en ordentlig forkjølelse, altså jeg var ikke så tett i nesen. Bare vondt i halsen, bittelitt nysing og ellers symptomer på omgangssyke (diare, kvalme, oppkast). Synes dere at jeg bør ringe å si ifra om at jeg kan komme imorgen likevel? Det gjør trolig ikke noe forskjell nå fordi jeg tror at de har tatt inn en annen, men da føler jeg iallefall at jeg har gjort det riktige. Føler meg som sagt veldig dårlig mtp moren min og at jeg ødelegger for meg selv pga engstelse for usannsynlige ting. Noen her som har tatt narkose?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #2 Skrevet 14. september 2020 Har hatt narkose mange ganger. Narkosen man får i dag er veldig bra. Sist var for 3 år siden. Det går veldig fint. De passer på deg hele tiden. Du rekker ikke telle til 10 engang før du sovner. Du blir overvåket hele tiden. Hva er det du er så redd for. Jeg fikk holde oksygenmasken selv før de ga meg anestesi. Det er helt normalt og være nervøs i forkant. Man er jo litt sløv i etterkant men som regel går narkosen ut i løpet av en time etter man er våken. litt sløv av medisinene blir man jo. Ikke vært kvalm heller. Du får smertestillende hvis nødvendig. Husk at du er koblet på monitor hele tiden mens du sover Det er nok forseint og ringe inn nå. De har som regel tettpakka program. Anonymkode: f8336...c87 1
Ulven Skrevet 14. september 2020 #3 Skrevet 14. september 2020 20 minutter siden, aporia91 said: Jeg har omtrent en infeksjon i måneden, mest halsbetennelser og de er mest på vinterhalvåret. Jeg er bedre nå fra halsbetennelsen og det var ikke engang en ordentlig forkjølelse, altså jeg var ikke så tett i nesen. Bare vondt i halsen, bittelitt nysing og ellers symptomer på omgangssyke (diare, kvalme, oppkast). Synes dere at jeg bør ringe å si ifra om at jeg kan komme imorgen likevel? Med disse symptomene du har hatt i nær fortid, vil du trolig ikke få lov å komme inn på sykehuset. Her jeg bor står det vektere ved alle dører, og de spør etter oppkast, diarè, vond hals og feber. Uansett er din time med stor sannsynlighet gitt videre til noen som står på ringeliste. Men narkosen trenger du ikke være redd for. Jeg har hatt narkose et tosifret antall ganger, og aldri har noe gått galt på noen måte. Man sovner i løpet av sekunder, og våkner like fort uvitende om hva som er skjedd i mellomtiden.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #4 Skrevet 14. september 2020 Har hatt narkose flere ganger og gitt det til andre mange hundre ganger. Hva eksakt er du redd for? Er nok uansett for sent å ringe nå, timen din er nok gitt til noen andre. Spinal brukes feks ikke ved kikkhullskirurgi hvis det er det du skal ha. Anonymkode: 4ea55...7d0
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #5 Skrevet 14. september 2020 Det tryggeste stedet du kan være er under narkose. ALT du gjør blir nøye overvåket. Hvert hjerteslag, hvert pust. Det er anestesilege og anesteisykepleier som passer på deg hvert eneste sekund. Hva er du egentlig redd for? Anonymkode: a0ee4...260
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå