AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #1 Skrevet 14. september 2020 Ja.. da skal jeg starte på mine brukte snus som ligger i boksen. Jeg har 1 boks 1 uke, snuser deretter opp de brukte for å få litt virkning selv om det ikke er det samme. Jeg er deprimert og nå er snusen høydepunktet. Men HVER GANG! Så får jeg lyst å gå på butikken og kjøpe ny. Dilemma hver gang. «Tom, kjøpe ny?» jeg lever sunt ellers, jeg trener og mediterer. Kostholdet er bra og drikker ikke. Men snus, gir liksom den lille ekstra avslappinga. Men jeg får noe ganger dårlig samvittighet mot tannkjøttet mitt. Noen ganger fungerer ikke snusen som jeg tror/ønsker heller. Den gir meg bare en kald følelse i stedet for avslapning. Det som irriterer meg litt er at jeg alltid romantiserer den i tankene mine, men så fungerer den enten som jeg vil eller ikke når jeg tar det. Flere som opplever dette? Anonymkode: b9c2c...024
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #2 Skrevet 14. september 2020 Vel, sånn er det når man har en avhengighet. Anonymkode: 4fa2c...258
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #3 Skrevet 14. september 2020 Du har satt ord på noe som går de fleste hus forbi: Det er forventningen som gir oss et kick, ikke selve opplevelsen. Jeg har det sånn med godteri, og jeg antar at folk kan ha det sånn med alkohol eller andre rusmidler, gambling... Ja, som den over sier, det er sånn avhengighet fungerer. Anonymkode: 0bdc3...b28
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #4 Skrevet 14. september 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har satt ord på noe som går de fleste hus forbi: Det er forventningen som gir oss et kick, ikke selve opplevelsen. Jeg har det sånn med godteri, og jeg antar at folk kan ha det sånn med alkohol eller andre rusmidler, gambling... Ja, som den over sier, det er sånn avhengighet fungerer. Anonymkode: 0bdc3...b28 Men jeg var ikke avhengig før jeg startet, fant bare ut at jeg likte det. Så det er jo noe med opplevelsen? Anonymkode: b9c2c...024
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #5 Skrevet 14. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men jeg var ikke avhengig før jeg startet, fant bare ut at jeg likte det. Så det er jo noe med opplevelsen? Anonymkode: b9c2c...024 Ja, det er opplevelsen som lærer deg hva du kan forvente. Problemet med avhengighet er egentlig (som jeg ser det) at opplevelsen etterhvert ikke står i forhold til forventningen, og så prøver man bare hardere å få opplevelsen man er vant til - det som kalles toleranseutvikling - man må stadig øke dosen for å få samme effekt. Anonymkode: 0bdc3...b28
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå