AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #1 Skrevet 14. september 2020 Nå er baby så stor at han krabber bort til kanten på andre siden av dobbeltsenga etter at pappan har stått opp og det er fritt leide. Så nå skjønner jeg ikke hvordan jeg skal kunne samsove alene med ham i senga, for han kan jo dette ut mens jeg sover. Men jeg vet jo om folk som har samsovet med store babyer/barn, så hva er løsningen her? Eller var de babyene bare mindre kålmark enn han her, som ser alle kanter som en utfordring han kan hive seg utfor? Anonymkode: a8587...a8f
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #2 Skrevet 14. september 2020 Skyve den delen av senga inntil veggen, eller flytte han over i sprinkelseng. Anonymkode: 2540a...079 1
Pentagon Skrevet 14. september 2020 #3 Skrevet 14. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skyve den delen av senga inntil veggen, eller flytte han over i sprinkelseng. Anonymkode: 2540a...079 Hva med andre siden da? Dette lurer jeg også på hvordan folk får til.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #4 Skrevet 14. september 2020 På andre siden ligger jo du. Regner med du har to dyner, den ene brukes til å lage ett hinder ved fotenden. Anonymkode: 0be01...122
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #5 Skrevet 14. september 2020 Jeg på ene siden, vegg på to sider (hjørne) og pappas dyne + noen puter i fotenden. Anonymkode: 5a8ca...394 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #6 Skrevet 14. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skyve den delen av senga inntil veggen, eller flytte han over i sprinkelseng. Anonymkode: 2540a...079 Tro meg, han ligger mest mulig i sprinkelseng da jeg ikke trives med samsoving, men jeg får sove litt mer på slutten av natta enn ved å sitte og bysse ham i søvn for fjerde, femte og sjette gang den natta. Så hvis jeg helt slutter med samsoving blir det mindre søvn på meg, bare, men spørs om det ikke må til. Anonymkode: a8587...a8f
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #7 Skrevet 14. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: På andre siden ligger jo du. Regner med du har to dyner, den ene brukes til å lage ett hinder ved fotenden. Anonymkode: 0be01...122 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg på ene siden, vegg på to sider (hjørne) og pappas dyne + noen puter i fotenden. Anonymkode: 5a8ca...394 Han krabber over dyner, og river dem vekk, kjempemoro visstnok. Tror ikke vi har nok vegger til å tette tre sider av senga samtidig. Hmmm Anonymkode: a8587...a8f
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #8 Skrevet 14. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: På andre siden ligger jo du. Regner med du har to dyner, den ene brukes til å lage ett hinder ved fotenden. Anonymkode: 0be01...122 Jeg samsov med min nå 5 år gamle sønn, han kravlet nå over dyner ganske lett når han var rett rundt 6 måneder. Ingen dyner hindret han. Han klatret over meg også, bare flaks han ikke ramlet i gulvet, jeg sov jo, han tumlet rundt i sengen, jeg våknet heldigvis før han deiset i gulvet. Da ble det sprinkelseng. Han synes det var helt ok, men med nummer 2 nå vet jeg ikke helt hvordan det skal gå, for han sover ikke godt i egen seng og må inn i sengen med meg hver natt for at vi begge skal få sove.. Anonymkode: e03c0...409 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #9 Skrevet 14. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tro meg, han ligger mest mulig i sprinkelseng da jeg ikke trives med samsoving, men jeg får sove litt mer på slutten av natta enn ved å sitte og bysse ham i søvn for fjerde, femte og sjette gang den natta. Så hvis jeg helt slutter med samsoving blir det mindre søvn på meg, bare, men spørs om det ikke må til. Anonymkode: a8587...a8f Hvor gammel er bebis? Jeg ser for meg jeg får samme problem med min om noen måneder.. tar han flaske eller spiser noen måltider enda? Jeg håper det skal gjøre at min sover mere på natten.. Anonymkode: e03c0...409
solmåneogstjerner Skrevet 14. september 2020 #10 Skrevet 14. september 2020 Sett sengen slik at to sider går mot veggen. Det kan være lurt å legge en madrass på gulvet der du ikke har vegg. Da er det ikke så ille om han faller ned. Ta bort nattbord og annet som han kan falle på. Og lukk døren til rommet så han ikke stikker av 😊 3
asterix Skrevet 14. september 2020 #11 Skrevet 14. september 2020 Vi har lært våre å snu seg med beina mot kanter og rygge seg over helt fra de begynte å bevege seg rundt. I starten kan man i tillegg legge en dyne på gulvet dersom senga er høy slik at de ikke slår seg om de faller i det de lar seg skli ut av senga baklengs. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #12 Skrevet 14. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er bebis? Jeg ser for meg jeg får samme problem med min om noen måneder.. tar han flaske eller spiser noen måltider enda? Jeg håper det skal gjøre at min sover mere på natten.. Anonymkode: e03c0...409 Åtte måneder. Han har vært litt sent ute med fast føde pga sent diagnostisert melkeallergi, så han spiser noe, men ikke så mye fast føde på dagen enda. Jeg håper og det blir mer soving på natta når vi får økt mengden fast føde. Anonymkode: a8587...a8f
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #13 Skrevet 14. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er baby så stor at han krabber bort til kanten på andre siden av dobbeltsenga etter at pappan har stått opp og det er fritt leide. Så nå skjønner jeg ikke hvordan jeg skal kunne samsove alene med ham i senga, for han kan jo dette ut mens jeg sover. Men jeg vet jo om folk som har samsovet med store babyer/barn, så hva er løsningen her? Eller var de babyene bare mindre kålmark enn han her, som ser alle kanter som en utfordring han kan hive seg utfor? Anonymkode: a8587...a8f Samsov i mange år med første her, i hovedsak lå hun i sprinkelseng inntil vår seng, og rullet avsted om vi sto opp ja. Løsningen var babycam som vi hadde et øye på når hun sov alene, så rakk vi å redde henne om hun forsvant ut av bildet. For sikkerhetsskyld lå noen puter på gulvet rundt senga, og hun klarte å falle ned en gang og sov pent videre på puta på gulvet Anonymkode: 4c697...065
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #14 Skrevet 16. september 2020 Hvordan klarer man å sove når baby er våken? Har samsovet med tre barn til de var halvannet år. De kunne selvfølgelig alle både rulle, krabbe og gå ut av sengen, men jeg har alltid våknet med en gang de har våknet. Anonymkode: 1d937...5a8 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #15 Skrevet 16. september 2020 Du kan bruke lekegrind-gjerde og ramme inn sengen Anonymkode: 91e49...e9a 1
Edie Skrevet 16. september 2020 #16 Skrevet 16. september 2020 Ryddet for avsporinger og brukerdebatt. Edie, adm.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #17 Skrevet 16. september 2020 På 14.9.2020 den 7.49, AnonymBruker skrev: Han krabber over dyner, og river dem vekk, kjempemoro visstnok. Tror ikke vi har nok vegger til å tette tre sider av senga samtidig. Hmmm Anonymkode: a8587...a8f Om du sover så tungt at du ikke våkner om babyen krabber over deg bør du ikke samsove uansett, for det er farlig. Anonymkode: 2b960...e36 2
Gjest Albbas Skrevet 16. september 2020 #18 Skrevet 16. september 2020 Vi brukte, og bruker fortsatt, høye sengekanter, slik som denne: https://www.mimmis.no/babydan-sengehest-90-cm-sort?gclid=CjwKCAjw74b7BRA_EiwAF8yHFDaSCJKDED_hB6Fs3pM4abflFx0Uy6uDa9NBzwAnlTbhoTx_-GZ8HRoCOikQAvD_BwE
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #19 Skrevet 18. september 2020 På 14.9.2020 den 7.49, AnonymBruker skrev: Han krabber over dyner, og river dem vekk, kjempemoro visstnok. Tror ikke vi har nok vegger til å tette tre sider av senga samtidig. Hmmm Anonymkode: a8587...a8f På 16.9.2020 den 13.24, AnonymBruker skrev: Om du sover så tungt at du ikke våkner om babyen krabber over deg bør du ikke samsove uansett, for det er farlig. Anonymkode: 2b960...e36 Hvordan fikk du å krabbe over dyner til å bli å krabbe over meg? Jeg våkner jo hvis han krabber over meg, problemet er de tre andre sidene. Anonymkode: a8587...a8f
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #20 Skrevet 18. september 2020 På 16.9.2020 den 7.41, AnonymBruker skrev: Hvordan klarer man å sove når baby er våken? Har samsovet med tre barn til de var halvannet år. De kunne selvfølgelig alle både rulle, krabbe og gå ut av sengen, men jeg har alltid våknet med en gang de har våknet. Anonymkode: 1d937...5a8 Han er stille. Han åpner øynene, kikker rundt seg og ruller bort dit han vil. Ser det når han sover på dagen. Anonymkode: a8587...a8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå