AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #1 Skrevet 13. september 2020 Jeg lurer på dette etter en samtale med en kompis. Hvis to personer er tiltrukket og interessert i hverandre men aldri har pratet. Kan kvinnen være den første til å ta initiativ til kontakt? Jeg mener ja, at kvinnen kan gå bort og være den som starter en samtale, mens kompisen min mener at det skal hun ikke finne på fordi mannen er den som liker å jakte, og hvis kvinnen tar initiativ så mister han interessen med en gang. Så hun må bare vente tålmodig på at han skal ta første steget. Da snakker jeg irl og ikke på datingapper eller tinder. Er det viktig å la mannen være den som tar kontakt? Anonymkode: dac2e...2e0
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #2 Skrevet 13. september 2020 Nei, det er en myte at menn generelt liker å jakte. Mange menn setter stor pris på å slippe å ta belastningen med å være den som tar det første initiativ. Anonymkode: 5291c...21b 6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #3 Skrevet 13. september 2020 Der er selvsagt noen sjenerte karer som er avhengig av at kvinner tar føringen. Men i det store og det hele er det bare unntaksvis det lønner seg for kvinner å ta styringen. Man stemples som regel bare som billig eller desperat og blir behandlet jævlig som belønning for det. Anonymkode: 265c5...b16 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #4 Skrevet 13. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Der er selvsagt noen sjenerte karer som er avhengig av at kvinner tar føringen. Men i det store og det hele er det bare unntaksvis det lønner seg for kvinner å ta styringen. Man stemples som regel bare som billig eller desperat og blir behandlet jævlig som belønning for det. Anonymkode: 265c5...b16 Det er ikke min erfaring. Anonymkode: 2a804...e19 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #5 Skrevet 13. september 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke min erfaring. Anonymkode: 2a804...e19 Hva er din erfaring? Anonymkode: dac2e...2e0
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #6 Skrevet 13. september 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der er selvsagt noen sjenerte karer som er avhengig av at kvinner tar føringen. Men i det store og det hele er det bare unntaksvis det lønner seg for kvinner å ta styringen. Man stemples som regel bare som billig eller desperat og blir behandlet jævlig som belønning for det. Anonymkode: 265c5...b16 Helt feil. Ellers: Det at mange menn ikke ønsker eller gidder å alltid være den som skal ta initiativ, har som regel lite med sjenanse å gjøre. Anonymkode: 5291c...21b 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #7 Skrevet 13. september 2020 En som jeg dater med (M40+) sa at han synes når kvinne tar initiativ virker hun desperat. Anonymkode: 1afca...4fa 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #8 Skrevet 13. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hva er din erfaring? Anonymkode: dac2e...2e0 At mange menn setter pris på det. Anonymkode: 2a804...e19 4
Hr. Aktiv Skrevet 13. september 2020 #9 Skrevet 13. september 2020 Jeg setter pris på at dama kommer å tar insj. Resten kan sikkert jeg ordne. 1
Faith_In_You Skrevet 13. september 2020 #10 Skrevet 13. september 2020 (endret) Jeg setter pris på å bli ansett som likeverdig. Og ikke se at folk er mer opptatt av indoktrinering, fordommer og regler i stedet for å tenke litt på meg. Endret 15. september 2020 av Faith_In_You 1
Okapi Skrevet 13. september 2020 #11 Skrevet 13. september 2020 Setter alltid pris på at hun tar initiativ. 1
Konungr Skrevet 13. september 2020 #12 Skrevet 13. september 2020 Er nok mange flere som foretrekker at kvinnen tar initiativet i disse metoo tider. Det er definitivt tryggest. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #13 Skrevet 13. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: En som jeg dater med (M40+) sa at han synes når kvinne tar initiativ virker hun desperat. Anonymkode: 1afca...4fa Høres ut som en passe teit fyr. Jeg kan love deg at dette er et minoritetssynspunkt blant menn. Anonymkode: 5291c...21b 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #14 Skrevet 13. september 2020 Jeg har også hørt fra flere menn at dama virker billig hvis hun tar første kontakt. Anonymkode: dac2e...2e0 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #15 Skrevet 13. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har også hørt fra flere menn at dama virker billig hvis hun tar første kontakt. Anonymkode: dac2e...2e0 Hva slags menn er det som sier dette? Anonymkode: 22e5e...9f3 6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #16 Skrevet 13. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags menn er det som sier dette? Anonymkode: 22e5e...9f3 De fleste slags menn. Anonymkode: 2fa5f...5d7 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #17 Skrevet 13. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: De fleste slags menn. Anonymkode: 2fa5f...5d7 Er du en av dem? Anonymkode: 2a804...e19 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #18 Skrevet 13. september 2020 Jeg har alltid vært den som har tatt initiativ, og har til dags dato alltid fått de jeg har villet ha på kroken. Tror ikke noen har tenkt at jeg har vært desperat, i så fall hadde de vel ikke villet være sammen med meg. Anonymkode: b32c0...92e 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #19 Skrevet 13. september 2020 Det er kun kvinner som ikke tør ta initiativ som skaper myten om at menn liker å jakte. Hvis du ikke liker å ta initiativ så la vær. Da må du ta til takke med de som eventuelt tar initiativ ovenfor deg. Anonymkode: 472e7...e3d 3
AnonymBruker 42 Skrevet 13. september 2020 #20 Skrevet 13. september 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det viktig å la mannen være den som tar kontakt? For noen så er det sikker veldig viktig, for andre ikke... Dette med at "menn liker å jakte" mer enn damer har jeg aldri sett noe som helst av tegn til i det virkelige liv... Jeg har jo hørt og sett det skrevet tusenvis av ganger-Dvs. man"viser hva man vil ha" og at det er tegn på "god selvtillit" når mannen tar initiativet. Kanskje er det faktisk sånn, men jeg har inntrykk av at det er en slik en "sannhet med modifikasjoner" veldig ofte... Personlig har jeg vel et litt mer "pragmatisk syn" på saken... Altså, det er jo mer eller mindre forventet at mannen skal ta initiativ, og da blir det jo faktisk slik at de fleste menn bare tar på seg "selvtillits/initiativ-buksa" og prøver seg både i øst og i vest, og er mao. ikke akkurat "seg selv" eller sjeldne. Damer som tar initiativ derimot er det langt færre av, og det er langt mer"modig"å gjøre noe som ikke er "forventet" eller går mot "normen" enn det er motsatt. Og min erfaring er at disse damene er mer "min type", og langt over gjennomsnittlig genuine Så for min del så er det "viktig" at damene er initiativtagere Vet ikke om poenget kom helt frem, men det er ett poeng der et eller annet sted, lover 😅 Endret 13. september 2020 av Beeblebrox 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå