Gå til innhold

Originale navn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har tenkt på noen originale navn. Det er ikke enkelt, men disse liker vi kjempe godt.. 🙂

jente

Lanoelle

Calista

Atlanta

gutt

Castellan

Kendrick

Silas Emiliander

Noen flere forslag eller tanker om di vi har skrevet?

Anonymkode: 22515...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Silas Emiliander...? Kanskje greit å legge fra seg flaska når man skal tenke på navn til barn.

Castellan, Lanoelle og Calista er ikke navn du gir til barn, mer navn du har på figuren din i world og Warcraft.

Atlanta var vel en gudinne i romersk eller gresk mytologi, også et sånt fantasy-navn.

Sånne navn på ekte mennesker er på grensen til tilbakestående. Jeg hadde nok prøvd å finne navn som faktisk er originale og som ikke fører til at ungene blir mobbeofre.

Anonymkode: 2f2a3...dbb

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har tenkt på noen originale navn. Det er ikke enkelt, men disse liker vi kjempe godt.. 🙂

jente

Lanoelle

Calista

Atlanta

gutt

Castellan

Kendrick

Silas Emiliander

Noen flere forslag eller tanker om di vi har skrevet?

Anonymkode: 22515...c01

Seriøst?? Eneste som kan være et navn er Silas..

Anonymkode: d7d33...bda

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Lister meg inn på kjøkkenet og ser i kjøleskap, fryser og blant kjøkkenutstyret for inspirasjon. Vandrer deretter inn på badet og ser videre, akkurat som TS trolig har gjort*

Foreslår følgende jentenavn:
Libressa
Zalina

Guttenavn:
Jarlander
Findusaniel

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dette ikke er tull vil jeg be TS om å revurdere disse navnevalgene. Det vil være fryktelig belastende og stereotypisk å vokse opp med et navn som f.eks. Atlanta eller Silas Emiliander. Det hyler unge ressurssvake foreldre lang vei. 

Anonymkode: 8a80f...83a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS. 

Dessverre er det slik at voksne også mobber, og navnene du vurderer er muligens ikke «innenfor normen» som andre voksne har for navn. Barn er nye til verden og vet ikke hva som er vanlige navn i utgangspunktet. 

Etter denne tråden å dømme vil mange voksne dømme deg og da dine barn på bakgrunn av navnet du velger. Fordommene viser sannsynligvis til ung alder og lav sosioøkonomisk status. Om dette gjelder for deg aner jeg ikke. Likevel kan det være lurt for deg å være obs på, så blir det opp til deg å velge hvordan du forholder deg til det.

Syns det er trist du får mye hat i tråden da vi er alle voksne. Lykke til!

Endret av sssssh!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 9/14/2020 at 12:04 PM, AnonymBruker said:

Det hyler unge ressurssvake foreldre lang vei. 

Anonymkode: 8a80f...83a

Ikke nødvendigvis, kan godt hende det er snakk om vestkantsosser som lever på pappas penger og skriver blogg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de du nevner så er Silas (uten det ...ander navnet) og Atlanta faktisk brukbart etter min mening. 

Anonymkode: 6db9b...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Atlanta var litt kult,faktisk. Men virker som det kanskje er en trend for tiden,med stedsnavn. Moderne altså,men kanskje ikke så orginalt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...